۰ نفر

ضرورت افزایش تسهیلات ازدواج دانشجویی

۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۹:۵۴
کد خبر: 512703
ضرورت افزایش تسهیلات ازدواج دانشجویی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر ضرورت اعطای تسهیلات بیشتر به ازدواج دانشجویی در کشور تاکید کرد و گفت: بیش از سه میلیون دانشجو در کشور وجود دارد که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آنها ازدواج نکرده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: نبود تسهیلات لازم برای ازدواج هم یکی دیگر از موارد آسیب‌های اجتماعی است، در حال حاضر بیش از سه میلیون دانشجو در کشور وجود دارد که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر آنها ازدواج نکرده‌اند و تسهیلات ازدواج می‌تواند به سلامت زندگی و شکل‌گیری و تقویت خانواده کمک کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود:افزایش آگاهی‌های اجتماعی و شناخت و معرفت نسبت به خطرات خانمان سوز آسیب های اجتماعی مثل مصرف مواد مخدر، الکل و روابط نامشروع، موجب کاهش این آسیب‌ های اجتماعی می شود. در این راستا آموزش و پرورش با داشتن ۱۴ میلیون دانش آموز نقش محوری در تعلیم و تربیت و راهنمایی دانش آموزان برای رفتن به سمت زندگی سالم و مومنانه دارد. اگر دانش آموزان توانمندی‌های لازم را در خصوص مخاطرات اجتماعی داشته باشند می‌توان تا حد زیادی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

عاملی اشاره کرد: آسیب های اجتماعی یک مسئله فرهنگی و در عین حال یک امر مرتبط با اقتصاد زندگی و سبک زندگی است. نقش رسانه های ماهوره ای و بنگاه های آسیب گرا شبکه ای مرتبط با مواد مخدر، قمار، فساد و فحشاء و الکل در این خصوص بسیار پررنگ است که حتما پاد زهر آسیب های تعلیم و تربیت از دوره کودکی تا دوره جوانی است.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که باز شدن جامعه و دسترسی به فضای مجازی و دخالت‌های مهندسی شده از بیرون، آسیب‌های زیادی را متوجه جوامع مخصوصاً جامعه ما کرده است، گفت:  اقدامات پیشگیرانه حتما در کنترل و مهار آسیب های اجتماعی نقش محوری و کلید دارد. لذا مقررات گذاری، توانمندسازی دانشی و افزایش آگاهی های اجتماعی و فراهم آوردن فضای سالم و البته حمایت همه جانبه از نسل جوان نقش اساسی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد. فقر و مشکلات اقتصادی نیز ظرفیت آسیب ها را افزایش می دهد. 

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مقرر شد تا وزیر محترم کشور با محوریت شورای اجتماعی وزارت کشور و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام به تشکیل کمیته مشترکی برای بررسی‌های دقیق‌تر در خصوص سیاست‌هایی که در عمل موثر باشد داشته باشند تا این سیاست‌ها و برنامه های اقدام مجددا در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گیرد.