۰ نفر

افزایش ۱۱درصدی بستری کرونایی‌های زیر ۱۰سال

۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۱۱
کد خبر: 512125
افزایش ۱۱درصدی بستری کرونایی‌های زیر ۱۰سال

استاندار تهران با ابراز نگرانی از افزایش ۱۱.۱ درصدی افراد بستری زیر ۱۰ سال در استان تهران بر ضرورت دقت، مراقبت و رعایت و پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در ستاد استانی مبارزه با کرونا در مورد وضعیت استان تهران عنوان کرد: در هفته دوم اسفند نسبت به هفته اول بستری ها در تخت های ویژه ۴.۷ درصد و بستری های تخت های عادی ۱۷ درصد بیشتر شده است، البته میزان فوتی‌ها ۳.۷ درصد کاهش داشته است.
 
وی افزود: نگرانی عمده اینکه افراد بستری زیر ۱۰ سال در استان تهران ۱۱.۱ درصد افزایش داشته که این امر نیازمند دقت، مراقبت و رعایت و پروتکل های بهداشتی است؛ چرا که قبلاً میزان بستری افراد زیر ۱۰ سال ۲ تا ۳ درصد بوده و در بهمن ماه به ۷ و ۸ درصد رسیده و اکنون ۱۱ درصد شده که این روند نگرانی ها را افزایش می دهد.

محسنی بندپی تاکید کرد: بیمارستان هایی در استان تهران بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که دستگاه‌های خدمات‌رسان مکلف شدند نسبت به سرعت بخشیدن جهت اتمام این بیمارستان‌ها اقدام کنند تا اوایل سال آینده نسبت به افتتاح و بهره‌برداری از آنها اقدام شود.

استاندار تهران عنوان کرد: روزهای پایانی سال و شلوغی بازار نگرانی دیگر است؛ چرا که فاصله گذاری اجتماعی در استان تهران اکنون ۷۱ درصد می باشد که در این زمینه همه دستگاه‌ها مکلف شدند که وظایف خودشان را انجام دهند.

  استاندار تهران در انتها اشاره کرد: در مورد دستفروش ها نیز شهرداری مکلف شده تا مکان های وسیع تری را در مکان های پر تردد و شلوغ از جمله میدان تجریش در اختیار دستفروشان قرار دهد تا تراکم جمعیت را به حداقل برسانیم.