۰ نفر

یکپارچه‌سازی دانش و خدمات بانکی با سامانه باجه آنلاین

۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲
کد خبر: 512044
یکپارچه‌سازی دانش و خدمات بانکی با سامانه باجه آنلاین

از دستاوردهای مهم بانکداری دیجیتال، یکپارچه‌سازی دانش و خدمات بانکی‌ست. سامانه باجه آنلاین با استفاده از هوش مصنوعی و کلان‌داده‌ها بستری پیشرو برای یکپارچه‌سازی نظام بانکی کشور فراهم کرده است.

مهاجرت از بانکداری سنتی به بانکداری هوشمند مفهومی‌ست که سال‌ها از ظهور آن در عرصۀ بانکداری جهانی می‌گذرد. بانکداری دیجیتال به معنای ارائۀ خدمات شخصی‌سازی‌شده در هر زمان، هر مکان و از طریق هر دستگاهی‌ست. انجام این مهاجرت علاوه‌بر آماده‌سازی زیرساخت‌ها، نیازمند بازبینی فرهنگ سازمانی، استراتژی‌ها، ساختارها، مدل‌های عملیاتی و راهکارهای بانکی است. همه‌گیری ویروس کرونا و افزایش نیاز مشتریان به استفاده از خدمات غیرحضوری و دیجیتالی سبب تسریع روند حرکت بانک‌ها‌ و مؤسسات به سمت بانکداری دیجیتال شده است.

در این میان بخشی از فناوری‌های مورد استفاده در بانکداری هوشمند دارای بیشترین میزان تأثیرگذاری بر عملکرد بانک‌ها و مؤسسات هستند. یکی از زمینه‌های موردتوجه در بانکداری نوین، تکیه بر تحلیل داده‌ها در حوزۀ مدیریت فناوری اطلاعات است. هر فرآیند بانکی حجم بالایی از داده‌ها را در اختیار  بانک‌ها و مؤسسات قرار می‌دهد. استفادۀ صحیح از این داده‌ها در راستای خلق ارزش‌های متعدد برای بانک‌ها و مؤسسات و مشتریان آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

در بانکداری هوشمند، بانک‌ها با گذر از مرحلۀ توسعۀ زیرساخت‌های ارتباطی، به‌دنبال ارائۀ خدماتی هستند که با تحلیل صحیح داده‌ها سبب یکپارچه‌سازی دانش و خدمات بانکی شود. در راستای این هدف، سامانه باجه آنلاین، اولین و تنها شبکۀ اجتماعی بانکی  آنلاین، با ایجاد زیرساخت مناسب برای جمع‌آوری و نگهداشت درست اطلاعات، زمینه را برای بهره‌وری مناسب بانک‌ها از داده‌ها فراهم می‌کند. باجه آنلاین با استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی تحلیل‌های موردنیاز بر اطلاعات کسب‌شده از کاربران را انجام داده و از نتایج این فرآیند در جهت بهبود تجربۀ کاربر بهره می‌برد.

سامانه باجه آنلاین، از طریق هوش مصنوعی یادگیرنده و استفاده از کلان ‌داده‌ها و الگوریتم‌های ماشینی سعی می‌کند بهترین پاسخ را از میان پاسخ‌های موجود بیابد و به‌صورت خودکار ارسال کند. اگر پاسخ مناسبی دریافت نکند با استفاده از داده‌های پیشین خود، کاربر را به متخصص‌ترین کارمند شعبه در زمینۀ پرسش، متصل می‌کند. در این فرآیند سامانه باجه با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای حفظ و تحلیل داده‌ها، به یکپارچه‌سازی دانش و خدمات در بانک‌ها و مؤسسات کمک می‌کند. شبکۀ اجتماعی بانکی باجه با ارائۀ خدمات بانکداری هوشمند، رویکردها و جهت‌گیری‌های آیندۀ نظام بانکی را به سوی چشم‌اندازهای جهانی بانکداری هوشمند متحول می‌کند.

سامانه باجه آنلاین محصولی از نشان بانک، شعبه دیجیتال بانکی ملی ایران را می‌توانید در بخش «بانک من» پیام‌رسان بانکی بله، همراه‌بام ملی و اپلیکیشن ایوا و شصت پیدا کنید، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ باجه آنلاین کافی است به سایت سامانه باجه آنلاین مراجعه کنید.