۰ نفر

فروش مرغ قطعه بندی ممنوع!

۱۸ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۵۸
کد خبر: 512035
فروش مرغ قطعه بندی ممنوع!

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام کرد که قطعه بندی مرغ توسط واحدهای خرده فروشی تخلف است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سعید محمدی پور معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از کشف تخلف یک غرفه در میدان تره بار بهمن خبر داد و اعلام کرد: یک غرفه متخلف که در حال قطعه بندی مرغ های دولتی بود شناسایی و ۴.۵ تن مرغ موجود در این واحد با قیمت مصوب عرضه شد.

وی  افزود: براساس مصوبات کار گروه تنظیم بازار استان تهران عرضه مرغ قطعه بندی توسط واحدهای صنفی تا اطلاع ثانویه ممنوع است. بازرسان سازمان صمت با واحدهای متخلف برخورد و آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی خواهند کرد.

محمدی پور خاطرنشان کرد: عرضه مرغ گرم با قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان توسط واحدهای خرده فروشی الزامی است. با توجه به افزایش تولید و تمهیدات صورت گرفته عرضه مرغ در حال افزایش است. اخیرا گزارش‌هایی منتشر شده که نشان می‌دهد برخی واحدهای مرغ فروشی، مرغ را قطعه بندی و آن را گران‌تر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند.

در هفته‌های گذشته قیمت هر کیلو گوشت مرغ به حدود ۳۰ هزار تومان و هر شانه تخم مرغ به بیش از ۴۰ هزار تومان هم رسید. این در حالی است که نرخ مصوب هر کیلو مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ و هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان است. مسئولان وزارت صمت علت گرانی مرغ و تخم مرغ را کمبود عرضه عنوان می‌کنند که مسئولیت آن متوجه وزارت جهاد کشاورزی است.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی مانند گران‌فروشی و احتکار مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.