۰ نفر

کرونای نیویورکی هم از راه رسید!

۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۲۱
کد خبر: 510793
کرونای نیویورکی هم از راه رسید!

مدل جهش‌یافته‌ جدیدی از ویروس کرونا در نیویورک به سرعت در حال شیوع است و متخصصان حوزه سلامت در آمریکا از اپیدمی این ویروس ابراز نگرانی کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بر طبق آمارها، ۱۳ درصد موارد جدید ابتلا به کرونا در نیویورک به این گونه جهش‌یافته مربوط می‌شود. از اولین مورد از این ویروس در نیویورک، چند ماه می‌گذرد،ولی نگرانی پزشکان و مسئولان نیویورک،مربوط به شتاب همه‌گیری این گونه جهش‌یافته از ویروس کرونا است.

بیل دی بلازیو، شهردار نیویورک مردم را به حفظ آرامش دعوت کرده است، در حال حاضر، دلیلی برای آشفتگی عمومی وجود ندارد. اما نگرانی مردم، قابل درک است.

در ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ بود که این گونه جهش‌یافته ویروس کرونا در نیویورک دیده شد.دانشمندان از آن به عنوان "B.1.526" یاد می‌کنند. در ماه دسامبر، این نمونه جهش‌یافته در نیویورک به سرعت گسترش یافت.

متخصصان هنوز اطلاعات کافی درباره این نوع جهش‌یافته از ویروس کرونا در اختیار ندارند. افزون بر آن میزان تاثیر واکسن‌های کرونا روی این گونه جهش‌یافته نیز نامشخص است.

به گزارش دویچه وله، پیش‌بینی می‌شود که ویروس‌شناسان طی چند هفته آینده اطلاعات بیشتری پیرامون این گونه از ویروس کرونا گردآوری کنند.