۰ نفر

آمار معاملات ملکی، مسیر سیاستگذاری را روشن می کند

۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۵۶
کد خبر: 510322
آمار معاملات ملکی، مسیر سیاستگذاری را روشن می کند

کیلیدی به نام دیتا، درب های رونق را گشوده است؛

اهمیت اطلاعات شفاف و بروز در بخش های کلان اقتصادی همچون مسکن که ارزیابی و سیاستگذاری های آن بر مبنای فراز و نشیب های قیمت و تعداد معاملات صورت می گیرد، از اهمیت دوچندانی برخوردار است. تا پیش از روی کار آمدن هوش مصنوعی و استفاده از آن در بسترهای دیتامحور “bigdata” ، این اطلاعات به صورت محدود و ناقص، فقط در اختیار متولیان سیاستگذار این بخش قرار می گرفت تا در صورت صلاحدید مدیران این بخشها، بخشی از آمارها از طریق برخی رسانه ها منتشر شود.

هوش مصنوعی، بهترین راهنمای سیاستگذاران بازار مسکن؛

هوش مصنوعی و استفاده از بسترهای دیتامحور در بخش های مختلفی همچون شبکه های مجازی، حمل و نقل عمومی، خرید کالا، سفارش غذا و بسیاری از امور روزمره، اهمیت ذخیره سازی و استفاده از اطلاعات را دوچندان کرده است. چرا که یادگیری ماشینی یا همان هوش مصنوعی، با استفاده از اطلاعات استخراج شده از همان بخش می تواند به ارائه خدمات بپردازد. گفتنی است پیشرفت سریع هوش مصنوعی علاوه بر ارائه خدمات فوق، بسترهایی برای تحلیل بازارهای مختلف، اطلاع رسانی بسیار گسترده و امور با اهمیت دیگر ایجاد کرده و ابزارهای مختلفی برای راهنمایی سیاستگذاران، کارشناسان، فعالان بخش های مختلف اقتصادی و مردم فراهم کرده است.

شایان ذکر است این مهم توانسته در بازار مسکن ارزش افزوده های بسیار شگرفی به همراه بی آورد. به طوری که دقت و کیفیت ارائه آمار معاملات به صورت قابل توجهی افزایش یافته و دیگر یک طیف خاص به این اطلاعات دسترسی ندارند و تمام مردم و فعالان بازار املاک سراسر کشور می توانند آنها را مشاهده و بررسی کنند. به این صورت در نخستین گام، متقاضی سکونت در یک واحد آپارتمان تهران یا شهرستانها می تواند با نگاهی به روند معاملات تصمیم بهتری برای مکان یا زمان خرید خود بگیرد.

پ

آمار شفاف، بازاری پویا به همراه دارد؛

همچنین در اختیار داشتن آمار معاملات و بررسی هر روزه آنها، می تواند در سیاستگذاری های هدفمندتر تاثیرگذار باشد. به این صورت که متولیان تصمیم گیر در بازار مسکن، می توانند به تناسب کاهش یا افزایش تعداد و ارزش معاملات در هر منطقه، سیاستهای بازدارنده یا تشویقی در نظر بگیرند. همچنین می توان با تحلیل نمودارها، زمان مناسب اعمال قوانین را شناسایی کرده و بهترین عملکرد را در سیاستگذاری های منطقه ای داشت. حتی می توان با مشاهده افزایش متقاضی برای خرید آپارتمان 70 متری در تهران، مجوزهای بیشتری با این حدود متراژی به پیمانکاران یک منطقه ارائه داد تا این افزایش تقاضا، گرانی این واحدها را به همراه نیاورد.

گفتنی است این آمار و اطلاعات را مجموعه دانش بنیان کیلید به شکل نمودار، با قابلیت انتخاب منطقه و بازه زمانی یک ماه تا 7 سال گذشته را در بخش اطلاعات بازارمسکن سامانه خود منتشر می کند. همچنین این سامانه که از هوش مصنوعی در تمام بخشهای خود بهره می برد، مدت زیادی است ابزارهای بسیاری در اختیار کاربران خود گذاشته و توانسته بسیاری از مردم و مشاورین املاک را به استفاده از خدمات خود جلب کند.

لازم به ذکر است کیلید آمار و اطلاعاتی که مشاورین املاک در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران(سابا) وارد کرده اند را به همراه دیتای مفید و معتبر بسترهای دیگر استخراج، پردازش، طبقه بندی و به صورت ابزارهای کاربردی ارائه می دهد.

برای رسیدن به یک معامله ملکی موفق، کافی است کیلید کنید؛

شایان ذکر است ابزارهایی که سامانه کیلید راه اندازی کرده، علاوه بر افزایش سرعت و کیفیت معاملات ملکی دستاوردهای بزرگ دیگری هم برای بازار مسکن به همراه داشته است. به این صورت که مالکانی که به فکر فروش یا اجاره آپارتمان تهران هستند، با بارگذاری مشخصات فایل خود، متقاضیان را از وجود این املاک آگاه می کند. از سوی دیگر متقاضیان به صورت کاملا هدفمند، به جستجوی ملک متناسب با نیازهای خود پرداخته و در کمترین زمان به عالی ترین پیشنهادها می رسند. این مهم با استفاده از ابزارهایی همچون پیداکردن ملک مورد نظر از روی نقشه کیلید، جستجو از طریق دوربین گوشی همراه (AR) و در جدیدترین ابزار هوشمند ملکی، یعنی جستجو از طریق موتور هوش مصنوعی کیلید، میسر می شود.

به این صورت متقاضی خرید آپارتمان 70 متری در تهران که یک بازه قیمتی خاصی در نظر گرفته و  قصد سکونت در غرب تهران را دارد، با انتخاب این دو مولفه و جزئیاتی همچون تعداد اتاق ها، طبقه، وجود آسانسور، انباری و ... که تا انتخاب نوع نما پیش می رود، تمام فایلهایی که با این مشخصه ها همسو باشد را مشاهده می کند. همچنین اگر با بودجه متقاضی، امکان خرید آپارتمان 80 متری در تهران که با همان مشخصه ها همسو است وجود داشته باشد، به کاربر نشان داده می شود تا گستره انتخابش وسیع تر شود.

پپ

تکامل و بروزرسانی، کیلید توسعه بازار املاک ایران؛

نکته قابل توجه در خصوص سامانه کیلید، بروز بودن ابزارهای آن و توجه به تمام بخش های بازار مسکن برای ساماندهی بلند مدت و ساختار یافته آن است. به طوری که این سامانه علاوه بر تسهیل و تسریع در انجام معاملات ملکی، آگاهی و اطلاعات مردم را نسبت به رویدادها و تمام مباحث مهم و کاربردی که به طور حتم دانستن آنها بسیار حائز اهمیت است، افزایش می دهد.

این مهم در بخش هایی همچون تخمین قیمت، اطلاعات بازارمسکن و کیلیدمگ روی می دهد. گفتنی است این بخش ها صرفا به مردم برای انجام یک معامله ملکی آگاهانه کمک نمی کند؛ این اطلاعات به سیاستگذاران و تمام فعالان این بخش، مسیر درست سیاستگذاری را نشان داده و قدرت تصمیم گیری آنها را از طریق مطالعه آمارهای واقعی و تفکیک شده افزایش می دهد. به این صورت که نمودار روند گران شدن قیمت خرید آپارتمان 80 متری در تهران طی 7 سال گذشته، می تواند تاثیر اتفاقات و سیاستهای اعمال شده در هر بازه زمانی بر قیمت این نوع واحد مسکونی را نشان دهد.

گفتنی است این آمار و اطلاعات از فعالیت سوداگرانه برخی از واسطه های غیر متخصص، که در سالهای پیش از عدم شفافیت و نظارت بر معاملات، سواستفاده می کردند نیز جلوگیری کرده است. به این صورت که دیگر خود مردم با بررسی قیمت خرید آپارتمان 70 متری در تهران، از میانگین قیمت این واحدها باخبر شده اند و از گران خریدن ممانعت می کنند.

رونق بازار مسکن از مسیر تکنولوژی کیلید می گذرد؛

شایان ذکر است این بخش ها سال‌هاست توسط مجموعه دانش‌بنیان کیلید راه‌اندازی شده و خوشبختانه بسیاری از مردم و مشاورین املاک، به استفاده از ابزارهای مختلف و کاربردی این سامانه جذب شده اند. این مهم علاوه بر دستاوردهای بسیاری که برای تمام مردم به همراه دارد، یک ارزش افزوده بسیار مهم دیگر به این بخش افزوده است که آن، افزایش اعتماد مردم نسبت به مشاورین املاک است. گفتنی است این اعتماد سازی در نهایت بازاری پویا و پر رونق را به ارمغان می آورد.

در نتیجه کیلید را می توان سامانه پیشرو در بهره گیری از هوش مصنوعی در بازار مسکن دانست که علاوه بر ایجاد سهولت و سرعت در فرآیند معاملات ملکی، یک صنف بسیار مهم همچون مشاورین املاک را توسعه داده و با ارائه اطلاعات کاربردی، مسیر بازار مسکن را به سمت رونق و ساماندهی هدایت کرده است. همچنین افزایش آگاهی ملکی مردم در بخش های مختلف این سامانه دانش بنیان، بیانگر نگاه بلندمدت و هوشمندانه برای ایجاد بازاری پویا و مستحکم در کشور است.