۰ نفر

چرا بورس نزولی شد؟ + پاسخ یک مقام مسوول

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۲۵
کد خبر: 509628
چرا بورس نزولی شد؟ + پاسخ یک مقام مسوول

مدیر روابط عمومی سازمان بورس گفت: بخشی از افت شدید قیمت سهام شرکت‌ها و همچنین شاخص های بورسی را مربوط به رفتار هیجانی معامله‌گران و موضوع واکنش مضاعف دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سیاوش وکیلی مدیر روابط عمومی سازمان بورس گفت: بیش واکنشی یکی از ناهنجاری های قابل مشاهده در بورس است، که پیامدهای مخربی از جمله عدم کارایی بازار را به دنبال دارد و سبب ایجاد و القای جو منفی و  مثبت کاذب بر روند کلی معاملات خواهد شد.

وی افزود: بیش واکنش به معنای انجام رفتارهای هیجانی و سریع بر اساس تغییرات حادث شده در روند معاملاتی و قیمت هاست، که بر مبنای تحلیل و استراتژیک معینی صورت نمی گیرد. 

وکیلی خاطرنشان کرد: براساس شواهد و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه، بخشی از افت شدید قیمت سهام شرکت‌ها و همچنین شاخص های بورسی به رفتار هیجانی معامله‌گران و موضوع واکنش مضاعف برمی گردد.

وی یادآور شد: عموما سهامداران و تازه واردها به بازار سرمایه بدون دریافت آموزش های لازم در عرصه معاملات حاضر می شوند، اما سهامداران باید بدانند رفتارهای هیجانی به دلیل داشتن ضعف در تحلیل بازار است و چیزی به جز ضرر و زیان در پی نخواهد داشت.