۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

حقیقی‌ها از بورس امروز چقدر پول خارج کردند؟

۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۵۵
کد خبر: 508411
حقیقی‌ها از بورس امروز چقدر پول خارج کردند؟

افراد حقیقی در بورس امروز ۴۶۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام وپارس بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، حقوقی‌ها امروز حدود ۴۶۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد پنج هزار و ۵۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۹درصد یعنی هزار و ۳۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان هشت درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «محصولات شیمیایی» و «سرمایه‌گذاری‌ها» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «فلزات اساسی» و «کاشی و سرامیک» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وپارس»، «وسپهر» و «وتجارت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «فملی»، «کسعدی» و «فولاد» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک پارسیان حدود ۹۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی ملی صنایع مس ایران با برتری حدود ۴۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۳۰نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۲۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۶۲۰میلیارد تومان بود.

تغییر مالکیت حقیقی حقوقی05.12.99

بیشترین تغییر مالکیت صنایع05.12.99