۰ نفر

خبری بد برای موتورسواران تهرانی!

۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۴:۱۷
کد خبر: 508081
خبری بد برای موتورسواران تهرانی!

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ درباره تخلفات موتورسواران و اجرای طرح موتوریار توضیحاتی داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علی همه خانی  معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ  در خصوص تخلفات موتورسواران و اجرای طرح موتوریار  گفت: رفتار و تخلفات موتورسواران همیشه دغدغه پلیس بوده و همیشه ما با موتورسواران چالش داشته ایم.

وی بیان کرد: اگر به پنجاه سال قبل برگردیم قانون‌هایی برای تشدید برخورد با موتورسیکلت سواران وجود داشته یعنی از دیر باز این موضوع برای پلیس حائز اهمیت بوده است.

سرهنگ همه خانی افزود: نکته مهم بحث آسیب زا بودن موتورسیکلت است چرا که موتورسواران یکی از آسیب پذیرترین کاربران ترافیکی هستند و امنیت بسیار کمتری نسبت به دیگر وسایط نقلیه دارند و باید به آمار ۴۴ درصدی تصادفات فوتی تهران اشاره کنیم که به تخلفات موتورسیکلت برمیگردد.

وی ادامه داد: با اشاره به این آمار می‌توان گفت، حدود نیمی از تصادفات فوتی ما در شهر تهران مربوط به موتورسواران است که ۶۳ درصد از تصادفات جرحی ما در تهران نیز مربوط به موتورسواران است و ۳۷ درصد تصادفات این موتورسواران هم در بزرگراه‌ها روی می‌دهد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ همچنین افزود: مردم به خاطر حفظ جان و سلامتی خود از ماسک استفاده می کنند و فرهنگ سازی شده است، آمار بالای تصادفات موتورسواران و تخلفات برخی راکبین آن و همگی موارد دست به دست هم داد تا فکر ویژه‌ای در خصوص ارتقای فرهنگ ترافیک در بین موتور سواران کنیم.

همه خانی بیان کرد: ما هیچ وقت اعتقاد به این نداریم که همه موتورسواران قانون گریز هستند ما موتور سواران قانون‌مند بسیاری داریم که به قانون احترام می‌گذارند و از آن پیروی می‌کنند، پشت خط ایست می‌ایستند و از چراغ قرمز عبور نمیکنند، ولی متاسفانه برخی موتورسوارن قانون گریز هستند و مرتکب تخلفات می‌شوند و منجر به این ایجاد آمار و ارقام نگران کننده می‌شوند.

همه خانی گفت: فرهنگ به صورت یک پازل است و پلیس یک تکه از این پازل است و سایر تکه‌های این پازل دیگر ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط هستند، تکه بسیار مهم از این پازل که از همه تکه‌ها مهم‌تر است خود شخص و راکب موتورسیکلت است که همه اینها باید دست به دست هم دهند تا ارتقا فرهنگ صورت پذیرد و حداقل تلفات را در بحث موتورسیکلت داشته باشیم.

وی افزود: خط قرمز پلیس راهور حفظ جان کاربران ترافیک است و اخیرا با طرحی به نام طرح موتوریار اقدام به فرهنگ سازی کرده ایم که بازخورد‌های خوبی هم تاکنون گرفته ایم تا این لحظه بالغ بر بیست و دو هزار موتور سیکلت در این طرح توقیف شده اند یعنی ۲۲ هزار دستگاه موتور سیکلت را در محل آموزش داده ایم و به جای اینکه به پارکینگ منتقل شوند در همان محل آموزش داده ایم و به پارکینگ منتقل نشده اند و به آن‌ها پس از آموزش اعلام کرده ایم که به سلامت به منزل بروند.

همه خانی گفت: خانواد‌ه‌ها در بحث موتورسواران از اهمیت قابل توجهی برخوردار هستند و جامعه هدف ما همین کودکانی هستند که می‌توانند در آینده رانندگان و کاربران ترافیکی قانون مدار شوند.

سرهنگ همه‌خانی در خصوص بازخورد طرح موتوریار هم گفت: بازخورد‌هایی که ما از طریق فضای مجازی دریافت کرده ایم، بسیار مثبت بوده و راکبین آموزش دیده در این طرح و سایر شهروندان از اجزای این طرح ابراز رضایت کرده اند.