۰ نفر

فرا استانی شدن صنعت یوپی‌وی‌سی استان با راه‌اندازی مجدد کارخانه هافمن در شهرکرد

۳ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۵۴
کد خبر: 507642
فرا استانی شدن صنعت یوپی‌وی‌سی استان با راه‌اندازی مجدد کارخانه هافمن در شهرکرد

در طی مراسمی که روز ۳۰ بهمن ۹۹ در شهرکرد که به مناسبت سرمایه گذاری گروه صنعتی هافمن در استان چهارمحال بختیاری برگزار شد ۲۰ واحد صنعتی در این استان که مدت‌ها بود به کما رفته بودند احیا شدند.

 در خلال این مراسم استاندار محترم چهارمحال و بختیاری جناب آقای مهندس اقبال عباسی گفتند: «تشکر می‌کنیم از آقای حمیدیه که از دیار ستارخان و باقرخان به دیار سردار اسد و بی‌بی مریم آمدند و این فرهنگ مشترک مبارزه با استکبار و استبداد و استعمار را در این استان هم به منصه ظهور گذاشتند.

 احیا کنندگان کارخانجات راکد که امروز ۲۰ واحد از آنها را به لطف خداوند مجددا راه‌اندازی می‌کنیم نقش پزشکان، پرستاران و کادر درمان را در دوران کرونا، برای صنعت ایفا می‌کنند. کارخانه‌هایی در این استان به دلایل مختلف و سیاست‌های تحمیل شده از دور کار و از خط تولید خارج شده بودند، حالا یک پزشکی پیدا شده و می‌خواهد این مریض را از کما خارج کند و به زندگی برگرداند.» 

هه

آقای دکتر مهدی صادقی نیارکی، معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از مهمانان این مراسم بود که در طی سخنانی بیان کرد: «ما حدود ۱۰ هزار واحد راکد در شهرک‌های صنعتی داریم، سال ۹۸ حدود ۲۰۰۰ واحد را برای احیا هدفگذاری کردیم و برای سال ۹۹ هم ۱۵۰۰ واحد. خوشبختانه تا ابتدای بهمن‌ ماه ۹۹ بیش از ۱۳۰۰ واحد مجددا به چرخه تولید بازگشته‌اند. در سال‌های گذشته ما بیش از ۶۵ میلیارد دلار واردات کالاهای غیرضروری و کالاهایی که تولیدشان را در کشور انجام می‌دهیم داشتیم. صادرات نیز معادل ۲۷ میلیارد دلار بوده است. یعنی یک تراز تجاری به میزان بیش از منفی ۳۰ میلیارد دلار. این اعداد در سال ۱۳۹۸ تبدیل شده به ۴۳ میلیارد دلار واردات یعنی بیش از ۲۰ میلیارد دلار کاهش واردات ظرف ۱۰ سال، و صادرات کشور در این مدت تا ۴۱ میلیارد دلار رشد پیدا کرده. این چیزی نیست جز تعریف اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی. هر کجا ما اعتماد کردیم و کار را به بخش خصوصی سپردیم بهترین نتیجه‌ها را از آن گرفتیم.»

ههه

آقای راستینه نماینده مجلس نیز در این مراسم حضور داشتند و از انجام مذاکرات برای شروع بیش از ۱۰ قرارداد بزرگ در استان چهارمحال و بختیاری و در سطح ملی خبر دادند تا نویدی برای اشتغال‌زایی بیشتر و رونق دوباره صنعت استان باشد.