۰ نفر

خبر خوب برای قیمت مرغ!

۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۴۱
کد خبر: 506391
خبر خوب برای قیمت مرغ!

قیمت مصوب مرغ تا پایان ماه رمضان تغییر نمی‌کند و اگر تا آخر هفته هم قیمت مرغ عادی نشود مرغ منجمد به بازار تزریق خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عباس قبادی در پاسخ به صحبت‌های محمدعلی کمالی سروستانی، مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی، که با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌ها، حمل و نقل و جوجه یکروزه، خواستار افزایش مجدد قیمت مصوب مرغ شد، گفت: به مرغداران قول می‌دهیم در بحث نهاده‌ها نظر آنان را تامین کنیم، اما در مورد افزایش قیمت، خواهش می‌کنم تا پایان ماه مبارک رمضان قیمت تغییر نکند.    

قیمت هر کیلو گوشت مرغ در روزهای اخیر به ۳۰ هزار تومان رسیده است. اخیرا نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی، گفت که قیمت واقعی مرغ، قیمت مصوب تنظیم بازار یعنی ۲۰ هزار و۴۰۰ تومان نیست. قیمت واقعی مرغ زنده با توجه به افزایش مولفه‌های تولید براساس آنالیز تشکل ها ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت مرغ گرم نیز ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان می‌شود.

وی در ادامه به اتحادیه شیرینی و سایر اتحادیه‌های مربوطه قول داد که روغن و شکر مورد نیاز آنها تامین شود و گفت: شکر مصرف خانوار هر کیلو ۸۷۰۰ تومان عرضه می‌شود و کمبودی هم وجود ندارد، اما در بخش صنف و صنعت که از محل شکرهای وارداتی است افزایش قیمت داشتیم و در نهایت مقرر شد با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به صورت نامحدود در اختیار اصناف قرار گیرد. 

قبادی در ادامه با تاکید بر این که کمبود روغن نداریم، گفت: میانگین مصرف ماهانه روغن در کشور ۱۵۰ هزار تن است که طی دو ماه گذشته بالغ بر ۱۷۳ هزار تن هم تولید شده است. مشکل بازار روغن انتظارات تورمی و پیش بینی افزایش قیمت روغن بود. اما همین جا اعلام می‌کنم که تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به روغن تا زمانی که شرایط شیوع ویروس کرونا و تحریم‌ها به وضعیت مطلوب برسد ادامه خواهد داشت.