۰ نفر

گزارش سال ۹۹ سایت شابش ، تحلیل بازار املاک بر اساس داده‌ها

۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰
کد خبر: 505456
گزارش سال ۹۹ سایت شابش ، تحلیل بازار املاک بر اساس داده‌ها

یکی از مشکلاتی که کاربران با آن رو به رو هستن، عدم شفافیت در بازار کسب و کارهای اینترنتی است. که این عدم شفافیت باعث کمرنگ شدن اعتماد بین مخاطبان و کسب و کارها می شود. در همین راستا و به جهت افزایش اعتماد، در این گزارش شابش سعی دارد با گزارش سالیانه بر اساس داده ها، آمار و ارقام در جهت شفافیت حداکثری قدم مثبتی بر دارد. این داده ها توسط تیم شابش جمع آوری شده و در اختیار شما کاربران قرار می گیرد.

در این گزارش به آمار و ارقام مربوط بازدید ماهیانه، تعداد آگهی ها، تعداد زنگ خورها و غیره اشاره شده است. در ادامه به برخی از مهم ترین این آمارها می پردازیم.

امروز شابش گزارش سال ۱۳۹۹ را منتشرکرد:

حالا دیگر بیش از 5 سال از فعالیت سایت شابش در حوزه تخصصی نیازمندی های املاک می گذرد. در این چند سال بازار املاک و قشر سنتی مشاورین املاک رشد کندتری برای دیجیتالیزه شدن نسبت به سایر حوزه ها را طی کرد.

از چند سال گذشته با ظهور اینترنت روی گوشی های همراه، جایگاه روزنامه محبوب همشهری روز به روز کمرنگ تر شد و جای خود را به سایت های عمومی پر بازدید داد. بعد از گذشت چند سال و با مرور زمان همراه با بلوغ کاربران و مشاورین املاک، سایت شابش که به طور تخصصی در حوزه مسکن کار می کند، توانسته سهم قابل توجهی در این بازار را بدست آورد. 2 دلیل اصلی که باعث این اتفاق شد: وجود آگهی های با کیفیت و مشاورین املاک تایید شده و قابل اعتمادی است که کاربران در سایت شابش با آن ها ارتباط می گیرند. 2 قابلیتی که در سایت های عمومی به کاربران ارائه نمی شود! شابش در سال 1399 توانست بیش از 1 میلیون کاربر ماهیانه را به خود جذب کند.

رشد ۱۰۰٪ بازدید کنندگان و آگهی دهندگان نسبت به سال ۹۸

کرونا باعث شد تقریبا تمام کسب و کارهای دیجیتال در سراسر دنیا رشد کنند.و این قضیه در کشور ما هم مستثنی نبود. با توجه به لزوم رعایت فاصله اجتماعی متقاضیان خرید خانه یا اجاره خانه دیگر تمایلی به رفتن بنگاه های ملکی و برقراری ارتباط حضوری با مشاورین املاک را نداشتند. و به جستجوی اینترنتی برای رفع نیازشان روی آوردند. از طرف دیگر مشاورین املاک هم با از بین رفتن مشتریان حضوری، نیاز محسوس تری نسبت به سایت های تبلیغاتی احساس کردند. 

شش

تغییر رفتار کاربران و مشاورین املاک باعث افزایش بازدید به ۱ میلیون بازدید ماهیانه و افزایش آگهی ها به ۱۵۰،۰۰۰ درماه رسید. پیش بینی می شود که حتی با واکسیناسیون کامل کشور و از بین رفتن کرونا و فاصله اجتماعی ، بازگشت به عقب در رفتار کاربران وجود نخواهد داشت. و بازار سنتی املاک هم با تغییر رفته رفته به دیجیتال شدن نزدیک می شود. البته هنوز هم مقاومت از سمت بعضی از مشاورین املاک در جهت دیجیتال شدن دیده می شود که کاملا اجتناب ناپذیر است و تغییر برای کسب کارهای سنتی کار ساده ای نخواهد بود.

قیمت مسکن

گزارش‌های آماری بانک مرکزی در حوزه مسکن و تحقیقات محلی بازار مسکن نشان می دهد که قیمت مسکن تا مهرماه امسال افزایشی بوده و به طور میانگین به متری 30 میلیون تومان رسیده است. ولی در دو ماه گذشته قیمت مسکن وضعیت ثابتی به خود گرفته و با توجه به آمار شاهد افزایش قیمت نبوده‌ایم.

قیمت میانگین آپارتمان مسکن بطور میانگین در محله های محبوب تهران

منبع : آمار معاملات و مشاورین املاک معتبر دارای پروانه کسب از اتحادیه

ششش

بیش از ۲۰۰ هزار تماس در ماه

آمار نشان می دهد که تعداد تماس ها رشد چشمگیری داشته و جذابیت آگهی ها در شابش از لحاظ محتوا ، عکس ، ویدئو و عکس های ۳۶۰ درجه باعث شد که تماس ها به عدد قابل توجهی برسند. البته ناگفته نماند که حذف قیمت ها از روی سایت ها طبق دستور مقامات قضایی یکی دیگر از عوامل افزایش زنگ خور ها بود و می توان گفت درصدی از زنگ خور ها صرفا برای اطلاع از قیمت ملک بوده است.

رشد تعداد آگهی ها و تعداد مشاورین تبلیغ کننده

تیم تایید آگهی شابش به طور شبانه روزی آگهی های ثبت شده کاربران را تایید یا بنا به ضوابط و قوانین شابش عدم تایید می کند. آمار تیم تایید آگهی از افزایش ۱۰۰ درصدی تعداد آگهی های ثبت شده خبر می دهد. که این تیم در ماه بیش از ۱۵۰،۰۰۰ آگهی رو تایید کرده و ۳۰،۰۰۰ آگهی هم عدم تایید شده است. این تیم به طور دقیق به آگهی ها نظارت داشته و سختگیری های ضروری برای بالابردن کیفیت آگهی ها را انجام می دهند. تیم ۵ نفره تایید آگهی در کنار تیم ۱۰ نفره پشتیبانی هر روز با آموزش مشاورین املاک در راستای بهبود کیفیت آگهی ها قدم برمی دارند.

یکی از عوامل رشد تعداد آگهی ها ، بالارفتن تعداد مشاورین تبلیغ کننده می باشد. تعداد مشاورین املاک به ۴۰۰۰ رسید که بیانگر افزایش سهم بازار سایت تخصصی شابش در سال ۹۹ می باشد.

با توجه به رشد تعداد آگهی‌های شابش در سال ۱۳۹۹ می‌توان نتیجه‌گیری کرد که مشاورین املاک به کیفیت زنگ خور از سایت تخصصی باور بیشتری از گذشته پیدا کرده و انرژی و وقت بیشتری در این سایت برای دیده شدن صرف کرده اند.

سهم آگهی های بازار مسکن تهران ۸۰٪ در سایت شابش

با توجه به متمرکز بودن فعالیت شابش در تهران، این استان بیشترین سهم را در تعداد آگهی های ثبت شده داشته است. بعد از تهران به ترتیب استان های: مازندران، البرز، اصفهان و مشهد بیشترین تعداد آگهی ثبت شده در وب سایت شابش را داشته اند.

کلام آخر:

شابش با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا سایت پیشرو تخصصی در زمینه املاک می باشد.

اگر قصد خرید، فروش و یا اجاره آپارتمان و انواع ملک از جمله: ویلا، اداری یا تجاری دارید، به وب سایت شابش مراجعه کنید و با مشاهده آگهی های با کیفیت و ارتباط با مشاورین معتبر، هوشمندانه ملک ایده آل خود را پیدا کنید.