۰ نفر

آرامش قبل از طوفان در بازار خودرو؟!

۲۰ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۱۴
کد خبر: 504539
آرامش قبل از طوفان در بازار خودرو؟!

اگر عرضه خودرو به بازار به اندازه کافی باشد و تبعا هر چه عرضه بیشتر شود، شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار خودرو خواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با اشاره به اینکه فروشنده در بازار برای عرضه خودرو وجود دارد، گفت: در ۱۰ روز اخیر قیمت‌ها در بازار دارای ثبات بوده و تغییر قیمتی نداشته است.

وی افزود: تقاضای کاذب در بازار خودرو کاسته شده و تنها خریدارانی که نیاز واقعی به خودرو دارند، خرید انجام می‌دهند و پیش‌بینی می شود تا پایان سال نه تنها افزایش قیمتی نخواهیم داشت، بلکه با افزایش عرضه نیز شاهد کاهش بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود.

موتمنی در رابطه با وضعیت فعلی بازار خودرو و روند قیمت‌ها تاکید کرد: طی ۱۰ روز گذشته، تغییر قیمتی در بازار ایجاد نشده و قیمت‌ها همان قیمت‌های ۱۰ روز گذشته با یک الی دو درصد نوسان پیش‌ رفته است. باتوجه به نزدیک شدن به ایام شب عید، فضایی ایجاد نشده که فروشنده بخواهد خودرو را نگه داشته تا در شب عید با قیمت بالاتر عرضه کند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران ضمن تاکید بر اینکه چنین فضایی امسال وجود ندارد و فروشنده در بازار برای عرضه خودرو در بازار وجود دارد؛ گفت: فضای پیش‌روی فضایی مثبت است و بعید است که طی یک ماه باقی‌مانده تا پایان سال نیز افزایش قیمت در بازار  داشته باشیم. در حال حاضر تقاضای کاذب و تقاضا برای سرمایه‌گذاری در بازار به‌هیچ عنوان وجود ندارد و مصرف‌کننده واقعی که احتیاج به خودرو دارد، خرید خود را انجام می‌دهد.