۰ نفر

انتقال سهام متوفیان به وراث چگونه است؟

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۵۷
کد خبر: 502275
انتقال سهام متوفیان به وراث چگونه است؟

مدیر خدمات حقوقی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در خصوص نحوه انتقال قهری سهام به وراث، گفت: برای انتقال سهام به ورثه قانونی باید مراحلی را از طریق سایت شرکت سمات و دفاتر پیشخوان دولت طی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،  علیرضا ترابی، مدیر خدمات حقوقی سمات در این خصوص توضیح داد: برای انتقال سهام به ورثه قانونی باید مراحلی را از طریق سایت شرکت سمات و دفاتر پیشخوان دولت طی کرد که این مراحل به این ترتیب است.

وی در این خصوص گفت: در ابتدا به سایت شرکت سمات به آدرس csdiran.com مراجعه کرده و وارد قسمت خدمات انتقال سهام اشخاص متوفی می‌شوید. بعد از مطالعه لیست دفاتر پیشخوان دولت و انتخاب نزدیک ترین دفتر، با در دست داشتن مدارک لازم اقدام به تشکیل پرونده قهری می‌کنید.

نحوه انتقال سهام متوفیان به وراث

این مقام مسئول با اشاره به مدارک لازم در این زمینه پاسخ گفت: گواهی نامه واریز مالیاتی، گواهی انحصار وراثت، گواهی فوت، اصل و تصویر اصل شناسنامه و کارت ملی متوفی (یا برابر اصل) و وراث مدارک مورد نیاز است.

ترابی خاطرنشان ساخت: پس از مراجعه به اولین دفتر پیشخوان دولت نسبت به ارائه فرم نقل و انتقال قهری به یکی از ورثه یا نماینده وراث اقدام کرده و پس از تکمیل مدارک اخذ شده به سمات ارسال می‌کنید.