۰ نفر

جدیدترین سبک‌های طراحی ویلا با کمترین هزینه

۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶
کد خبر: 501337
جدیدترین سبک‌های طراحی ویلا با کمترین هزینه

برای این که بتوان نقشه‌ای مناسب طراحی کرد در همان ابتدای کار باید سبک ویلا مشخص باشد، باید انتخاب کنید ویلایی به سبک مدرن را می‌پسندید و یا کاملا کلاسیک ؟

در واقع نقشه ویلا ترسیمی از ویلای شما است هر چقدر نقشه دقیق تر باشد و به فاکتورهای مختلف توجه گردد در نهایت ساختمان منحصر به فردی اجرا می گردد.

و

همانطور که میدانید در هر منطقه قوانینی برای ساخت و ساز وجود دارد. اعم از متراژ، نوع کاربری زمین، نوع بافت و ...

در طراحی نقشه ویلا باید توجه داشت که از حداکثر فضای موجود استفاده شود.

قبل از طراحی مواردی که برای یک ویلا نیاز است را درنظر بگیرید مانند فضای سبز زیاد، استخر، آلاچیق و غیره اما در قسمت های درونی ویلا تلاش می شود تمام المان ها به طور دقیق مشخص شود و با توجه به سبک طراحی هر یک از المان ها درجای خود قرار می گیرند.

با توجه به خلاقیت طراح می‌توان نقشه‌های مختلفی را رسم کرد و بدیهی است که نقشه‌های طراحی شده توسط دو طراح متفاوت ممکن است هیچ شباهتی به هم نداشته باشند.

معمولا در طراحی محیط بیرونی ویلا نهایت سعی می شود تا با به کار گیری از به روزترین تکنولوژی‌ها بتوانند فضاهایی منحصر به فرد را خلق کنند، استفاده از سیستم‌های کنترل ریموت، آبیاری‌های قطره‌ای، جدیدترین سیستم‌های حفاظتی امنیتی و البته زمین‌های بازی، باربیکیو و محیطی فرح بخش و به اصطلاح دنج از الزامات است.

طراحی پلان و نقشه ویلا باید هماهنگ با سازه آن باشد. به طور کلی از طراحی هر گونه شکل و ایده ای برای پلان ویلا که قابلیت اجرا نداشته و یا با امکانات بومی یا بودجه مدنظر مالک هماهنگ نباشد می بایست اجتناب کرد.

مواردی از قبیل محل جانمایی ستون ها ، ابعاد مناسب برای ستون ها ، فاصله ستون ها از هم ، هم آکس بودن ستون ها ، بیرون زدگی کنسول ها ، ارتفاع سقف ها و کد های ارتفاعی دقیق برای کلیه سطوح، ابعاد و تعداد و مشخصات پله ها متناسب با تغییرات کد ها ، شیب رمپ های پارکینگ ، توجه به ابعاد و محل عبور تیرهای اصلی ساختمان در طراحی باز شوهای سقف و محل پله های داخلی ویلا و دودکش ها و مجاری عمودی .

نقشه های معماری ویلا شامل پلان با جزئیات کامل هر یک از طبقات ، پلان مبلمان ، پلان بام و مشخصات سقف شیبدار ، پلان موقعیت ، برش ، نماها ، جدول متراژ و جزئیات مبحث 19 مقررات ملی ساختمان می باشد.

در طراحی ویلای مدرن برخی ازفرم‌ها مکعبی و ترکیبی از پیوستن احجام در یکدیگر است. طراح با استفاده از سطوح قائم و افقی و همچنین پر و خالی کردن آنها، به فرم مورد نظر خود می‌رسد.

وو