۰ نفر

بیزینس کوچینگ چیست و چرا برای کسب‌وکار مهم است؟

۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۳۶
کد خبر: 501050
بیزینس کوچینگ چیست و چرا برای کسب‌وکار مهم است؟

بیزینس کوچینگ موضوع جدیدی درزمینه‌ی آموزش مهارت‌های کسب‌وکاری است. در این روش مربی، چشم‌اندازهای تجارت را روشن کرده و به شما یاد می‌دهد چطور آن را با اهداف شخصیتان انطباق دهید. بیزینس کوچینگ، فرایندی است برای هدایت کسب‌وکار به سطح دلخواه افراد به‌طوری‌که بتوانند با کمترین هزینه و میزان خطا به بیشترین درآمد برسند.

بیزینس کوچ با یک مربی ساده تفاوت دارد. بیزینس کوچ بر مشاوره تمرکز دارد درحالی‌که یک مربی به برنامه‌ریزی برای هدف کمک می‌کند. بیزینس کوچ قصد دارد با یک برنامه‌ی خلاق و مفید، افراد را ترغیب کند تا استعدادهای نهانشان را در جهت رسیدن به اهداف شغلی خود به کار بگیرند.

در بیزینس کوچینگ خبری از ارائه‌ی یک سری دروس تئوریِ صرف نیست، بلکه هدف کار کردن روی مهارت‌ها به‌صورت عملی است. درست مانند یک مربی کشتی که از بیرون گود، شاگردش را کوچ می‌کند تا چطور از نقاط ضعف حریف استفاده کند و روی نقاط قوت خودش کار کند، یک بیزینس کوچ نیز از بیرون، کار شما را بررسی می‌کند و شما را در پیش بردن اهدافتان هدایت می‌نماید.

چرا باید از بیزینس کوچینگ استفاده کرد؟

مهم نیست صاحب کسب‌وکار باشید یا قصد دارید تازه یک کسب‌وکار راه‌اندازی کنید، بیزینس کوچینگ می‌تواند برایتان مفید باشد. در درجه‌ی اول، بیزینس کوچینگ باعث افزایش درآمد می‌شود. یک بیزینس کوچ نقشه‌ی راه را برایتان ترسیم می‌کند و این امکان را فراهم می‌سازد تا بدون بیراهه رفتن، در مسیر درست موفقیت قرار بگیرد. بیزینس کوچ به زبانی ساده به شما آموزش می‌دهد چطور یک مدیر موفق باشید و چطور بازدهی عملکرد خود را افزایش دهید.

بهترین دوره‌های آموزش بیزینس کوچینگ

برای بیزینس کوچینگ در تهران کلاس‌ها و دوره‌های زیادی برگزار می‌شود؛ اما لزوماً همه‌ی آن‌ها نتیجه‌ی دلخواه را نخواهند داشت. شما باید برای انتخاب بیزینس کوچ مناسب وقت زیادی بگذارید و با دقت گزینه‌ها را بررسی کنید چون نه‌تنها هزینه‌ی این کلاس‌ها بسیار بالا است بلکه آموزش‌های آن‌ها نیز مهم است و تأثیر زیادی بر نحوه‌ی کسب‌وکارهایتان می‌گذارد.

پس باید به دنبال یک کوچ مناسب و دوره‌های مناسبی باشید. ما باقدرت به شما دوره بیزینس کوچینگ ابوالفضل حصارکی را معرفی می‌کنیم و در ادامه می‌خواهیم برایتان توضیح دهیم که چرا این دوره‌ها مفیدند.

دوره‌های بیزینس کوچینگ ابوالفضل حصارکی

ابوالفضل حصارکی به معنای واقعی یک انسان موفق است. ایشان نویسنده، مخترع، کار آفرین نمونه‌ی سال 97 و مدیر شرکت ثروتمندان خود ساخته -اولین شرکت آموزش کسب‌وکار- هستند؛ اما از مهم‌ترین افتخار آقای حصارکی این است که ایشان یک ایده پردازند!

ایشان پنج سال است که در حوزه‌ی آموزش کسب‌وکار فعالیت دارند. ایشان فعالیت خود را از یک کانال تلگرام آغاز کرده و بعدازآن پیج اینستاگرامی، سایت و ویدئوهای آپاراتی نیز راه‌اندازی شد.

در دوره‌های اولی که کارآموزشی ایشان آغاز شد، آموزش‌ها رایگان ارائه می‌شدند و شما هنوز هم می‌توانید 748 ایده و 500 دقیقه آموزش رایگان را در کانال ایشان ببینید. بعد از یک سال، مخاطبین این کانال‌ها درخواست دوره‌هایی کردند که از طریق آن بتوانند محتوا را به‌صورت فشرده‌تری دریافت کنند و سریع‌تر به اهدافشان برسند؛ و این‌طور بود که دوره‌های آموزشی ایشان شروع شد.

دوره‌های آموزش کسب‌وکار آقای حصارکی

دوره‌ی نبوغ کارآفرینی، اولین دوره‌ با 30 نفر شرکت‌کننده بود. خروجی این دوره، موفقیت 50 تا 55 درصد از اعضا بود و چیزی در حدود 13 تا 15 نفر از آن‌ها به نتیجه و درآمد دلخواهشان رسیدند. بیشتر افرادی که در دوره‌ی اول شرکت کرده بودند، کسانی بودند که یا کاری نداشتند یا کسب‌وکارشان خوابیده بود اما بعدازاین دوره چند نفر، سه تا چهار برابر شدن درآمد را تجربه کردند و حتی یک نفر تجربه‌ی افزایش ده برابری داشت.

اولین دوره‌ی آنلاین ایشان با اسم دوره‌ی اعجوبه‌ها برگزار شد. این دوره شامل 75 ساعت آموزش بود که در آن به آموزش موضوعاتی نظیر ذهنیت، باور و جذب پرداخته شد و بعد به‌صورت تخصصی در مورد خلق ایده و اینکه چطور می‌شود از آن به کسب درآمد رسید صحبت شد.

نکته‌ی جالب در مورد این دوره‌ی آموزشی این بود که حصارکی تنها قصد آموزش60 ساعت را داشت اما 15 ساعت به آموزش اضافه شد. این دوره به‌طورکلی 4 ماه زمان برد و از صفرتا صد این مباحث به افراد آموزش داده شد و از آن نتایج خوبی گرفتند.

این روند ادامه داشت تا اینکه دوره‌ی سوم بانام امپراطوری ثروت برگزار شد که تلفیقی از دوره‌ی نبوغ در کارآفرینی و دوره‌ی اعجوبه‌ها بود و زمان آن 120 ساعت بود. این دوره هم قرار بود 90 ساعت باشد اما 30 ساعت بیشتر شد. نتایج این دوره هم نسبت به دوره‌های قبل خوب بود و در کل مشخص شد که هر دوره نسبت به دوره‌ی قبل هم ورودی بهتر دارد و هم خروجی آن بهتر است.

بب

دوره‌ی بیزینس کوچینگ از سال گذشته برگزار شد، این دوره نتیجه‌ی 6 سال فعالیت آقای حصارکی درزمینه‌ی کسب‌وکار بود. در ابتدا محتوای دوره کامل نبود و هر هفته دو تا سه ساعت آموزش برگزار می‌شد اما رفته‌رفته جامع و کامل‌تر شد. این دوره چند تفاوت اساسی با دوره‌های دیگر دارد:

  1. دوره‌های بیزینس کوچینگ مدرن‌ترین شیوه‌ی آموزش کسب‌وکار هستند و تحقیقات نشان می‌دهد که 98 درصد از اعضا یا کسانی که این آموزش‌ها را می‌بینند به نتایج موردنظر دست پیدا می‌کنند و نزدیک به 92 تا 93 درصد علاقه‌مند به ادامه‌ی دوره هستند. این نتایج یک نتایج جهانی است که نشان از موفقیت بالای این روش آموزشی دارد.
  2. برخلاف آموزش‌های قبلی که همگی به‌صورت نظری هستند، آموزش‌های بیزینس کوچینگ کارگاهی‌اند؛ و برخلاف دوره‌های قبلی آموزش که به بحث انگیزه و باور پرداخته می‌شد، در این دوره به‌صورت عملی مهارت‌های کسب‌وکاری آموزش داده می‌شود.

البته باور و انگیزه مباحث مهمی در کسب‌وکار هستند و برای آغاز می‌بایست به آن‌ها تسلط پیدا کرد اما درنهایت آموزش مهارت‌ها نیز لازم است. شعار شرکت آموزش کسب‌وکار آقای حصارکی این است که برای موفقت به ذهنیت، شخصیت و مهارت نیاز است. ترتیب این‌ها مهم است و هر سه مکمل یکدیگرند.

  1. بیزینس کوچینگ آموزش‌هایی است ک روند پیشرفت شما در کسب‌وکار را 200 تا 500 درصد رشد می‌دهد و باعث می‌شود در کمترین زمان به بیشترین بازدهی برسید. در قدیم می‌گفتند (بیرون گود نشستند و می‌گویند لنگش کن) اما این مثل خیلی اشتباه است. مربی که بیرون گود باشد دید وسیع‌تری نسبت به اوضاع و شرایط دارد و بهتر می‌تواند نقاط ضعف حریف و نقاط قوت فرد را ببیند. نکاتی که مشغله و شدت کار به خود فرد اجازه‌ی دیدنش را نمی‌دهد.

بیزینس کوچینگ به درد چه کسانی می‌خورد؟

گاهی افراد به‌اشتباه فکر می‌کنند که این دوره‌ها تنها به درد افرادی می‌خورند که کسب‌وکار دارند. درصورتی‌که اشتباه است و یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های هدف در این دوره‌ها، افراد بیکار یا خانه‌داران یا دانشجویانی هستند که هنوز کسب‌وکارشان را راه‌اندازی نکرده‌اند و این دوره‌ها به آن‌ها آموزش می‌دهد که چطور از همان اول با درصد خطای بسیار کمتری می‌توانند به موفقیت دست پیدا کنند. دوره‌های بیزینس کوچینگ به افرادی که می‌خواهند به درآمدهای بالاتری برسند و کلاً به کسانی که به یک مربی و مشاور در طول مسیرشان نیاز دارند نیز می‌تواند کمک زیادی بکند.

در آینده کوچ کردن به یکی از پرسودترین کارها تبدیل می‌شود و همه‌ی مشاغل به این نتیجه می‌رسند که برای موفقیت به آن نیاز دارند. همان‌طور که سابقه‌ی موفق‌ترین آدم‌ها و استارتاپ های جهان نیز نشان داده است که همگی از این روش آموزشی استفاده می‌کردند.

در بیزینس کوچینگ چه چیزهایی آموزش داده می‌شود؟

در دوره‌های بیزینس کوچینگ آقای حصارکی به شما آموزش داده می‌شود که چطور یک ایده را خلق و اجرا کنید. چطور از ابزارهای بیزینسی استفاده کنید، چطور سیستم سازی و اهرم سازی کنید. چطور برون‌سپاری انجام دهید و چطور بوم کسب‌وکارتان را بشناسید و برای کارتان یک بیزینس پلن بسازید و به‌طور کل به شما نشان می‌دهد که چطور در مدت‌زمان کمتری به نتیجه‌ی بهتری برسید. درنهایت در این دوره‌ها از یک دانش‌پذیر، یک بیزینس من حرفه‌ای می‌سازد.

ببب

چرا دوره‌های بیزینس کوچینگ آقای حصارکی؟

  1. آقای حصارکی اولین فرد در تهران و ایران هستند که از طرف سازمان فنی حرفه‌ای مدرک مربیگری دارند. مدرک فنی حرفه‌ای بسیار معتبر است و با کمک این مدرک شما می‌توانید به‌راحتی حتی در خارج از کشور هم مشغول به کار شوید چون در آنجا اعتقاددارند افراد داری این مدرک، آموزش‌های عملی دیده‌اند.
  2. آقای حصارکی شرکت آموزشی ثبت‌شده دارد. بیشتر افرادی که در این زمینه آموزش می‌دهند شرکت معتبر ندارند.
  3. آقای حصارکی اولین بیزینس کوچ هستند که دوره‌هایشان از سوی کارشناس رسمی دادگستری بررسی‌شده است؛ و در بررسی آن‌ها مشخص شد که 86 درصد از کل دانشجوهای تمامِ دوره‌ها از سه ماه قبل دوره تا روز بررسی به موفقیت در کسب‌وکار رسیده‌اند. پرینت حساب‌های این افراد شاهدی بر این ادعا بود.
  4. آقای حصارکی یک مخترع است و تاکنون 8 اختراع به ثبت رسانده است. ایشان مالک 50 درصد از تنها رستوران رباتیک جهان است و دستگاه نماز خوان را اختراع نموده که پرفروش‌ترین محصول فرهنگی کشور شناخته‌شده است.
  5. ایشان دارای سابقه‌ی کاری بسیاری درخشان بوده و در حوزه‌ی کسب‌وکار 5590 نفر شاگرد موفق داشتند که این میزان در بین سایر مدرسین کسب‌وکار یک رقم بی‌سابقه است.
  6. ایشان در بیش از 15 تا 16 دوره‌ی مربی گیری در داخل و خارج از کشور شرکت کرده‌اند.
  7. ابوالفضل حصارکی اولین فرد در کشور است که در بحث آموزش کسب‌وکار، از وزارت ارشاد مجوز دارند.