۰ نفر

عوامل موثر بر قیمت گوسفند زنده کدامند؟

۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۳۱
کد خبر: 500538
عوامل موثر بر قیمت گوسفند زنده کدامند؟

برای خرید گوسفند زنده عوامل مختلف هستند که موجب می شوند به نسبت هر یک از آنها قیمت گوسفند تغییر کند. در بیانی واضح تر باید بگوییم عواملی چون نژادهای مختلف گوسفند، قیمت موجود در بازار، وزن و ... هر یک عوامل تاثیر گذار بر قیمت گوسفند زنده می باشد.

کارشناسان ما در مرکز خرید و عرضه گوسفند و دام زنده با ارائه این گزارش در نظر دارند تا علاوه بر به اشتراک گذاشتن قیمت روز گوسفنده، عوامل موثر بر هزینه های آن را هم برایتان به اشتراک بگذارند.

عوامل مهم و تاثیر گذار بر قیمت گوسفند زنده

یکی از عواملی که بر قیمت گوسفند زنده تاثیر گذار می باشد، نژادهای مختلف گوسفندان است. در هنگام خرید گوسفند زنده ابتدا نژاد آن مشخص می شود. معمولا قیمت نژاد گوسفند از سه میلیون تومان شروع می شود. هر یک از نژادهای مختلف گوسفندان شامل موارد زیر می باشد:

گوسفندهای نژاد زایشی و گوشتی

از نوع گوسفند زایشی و گوشتی می توان به نژاد روسی یعنی گوسفند رومانف اشاره کرد که این نژاد مهمولا از سه میلیون تومان تا پانزده میلیون تومان می باشد.

گوسفند نژاد پشمی

از نژاد گوسفند پشمی می توان به مرنوس اشاره کرد که قیمت آن از 3 میلیون تا 12 میلیون تومان متفاوت می باشد.

گوسفند نژاد فنلاندی

این نوع نژاد از گوسفندان از کشور فنلاند بوده که دست، پا، پشم و گوش های آن سفید می باشد و بدون شاخ است. قیمت این نوع نژاد از 2 میلیون تومان تا 14 میلیون تومان متفاوت است.

7

نژادهای مختلف گوسفندان

گوسفند آسیایی قره گل

گوسفندی با چند کارایی که نژاد این گوسفند به آسیا باز میگردد. این نوع گوسفند امکان شیر دهی، تولید پشم، تولید گوشت را فراهم می سازد. علاوه بر آن نژاد مناسبی برای دامداری می باشد. قیمت نژاد گوسفند قره گل کمی گران است و از چهار میلیون تومان تا پانزده میلیون تومان است. قیمت نژاد مختلف گوسفند در ایران اغلب از سه میلیون تومان شروع می شود.

گوسفند افشاری

بهترین نژاد گوسفند ایرانی، گوسفند افشاری می باشد. این نوع نژاد ایرانی بهترین انتخاب بعنوان گوسفند گوشتی می باشد. همچنین امکان تولید شیر پر چرب، پشم و گوسفند را می توان از ویژگی های این نوع نژاد دانست. همین ویژگی ها موجب شده تا قیمت آن متفاوت می باشد. کمترین قیمت گوسفند افشاری از 3 میلیون تومان می باشد.

از دیگر عواملی که در قیمت و یا هزینه انواع گوسفند تاثیر گذار می باشد، متوان به هر یک از عوامل زیر اشاره کرد:

  • وزن گوسفند انتخابی
  • فصل عرضه
  • قیمت تمام شده خوراک دام
  • وضعیت شرایط آب و هوایی
  • میزان صادرات و واردات
  • و. ...

8

تفاوت قیمت در نژادهای مختلف گوسفندان

قیمت گوسفند زنده امروز تهران

قیمت گوسفند زنده در تهران از کیلویی 450000 تا 500000 ریال می باشد- ما بهترین دام زنده را با پایین ترین قیمت روز به همراه قصاب، رایگان به محل شما می فرستیم.

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که قیمت گوسفند زنده امروز تهران تا چند میلیون تومان هم می تواند گرانتر شده و از طرفی خریدار هم متوجه این قضیه نشود. زیرا در بازاری که تعرفه و نظارت درستی بر روی آن نباشد چنین موضوعی طبیعی است. با این حال مرکز پخش نمونه، همواره آماده ارائه اطلاعات به روز و خدمات به شهروندان می باشد. می توانید با تماس و همچنین در جدول زیر به مشاهده قیمت دام و گوسفند در تهران و دیگر شهرستان ها بپردازید. قیمت گوسفند زنده تهران از کیلویی 450000 تا 500000 ریال می باشد می توانید قیمت روز گوسفند تهران و دیگر استان های کشور را در جدول قیمت دام زنده مشاهده نمایید.

9

10

نشانه های یک گوسفند زنده سالم

برای بررسی سلامت گوسفند باید به دامپزشک مراجعه کنید ولی ما مواردی را ذکر می کنیم که بتوانید بدون کمک دامپزشک سلامت گوسفند را بررسی کنید. مورد اول این است که گوسفند زنده سالم، در حال نشخوار می باشد و مشکلی برای نشخوار ندارد. چشم های یک گوسفند سالم شفاف بوده و هیچ حالت غیرعادی ندارد. پشم گوسفند نباید کچلی داشته باشد و باید به طور یکنواخت در تمام بدن گوسفند با یک طول رشد کرده باشد. دهان و بینی گوسفند باید عاری از هر نوع بیماری و ترشح بیش از حد مخاط باشد.

اگر پشم های گوسفند به راحتی از بدن او جدا شود، یعنی گوسفند دچار بیماری است. علاوه بر این، پس از ذبح گوسفند، گوشت او باید کاملا سالم باشد و هیچ کبودی و یا سفید شدگی نداشته باشد. در صورتی که تنها یکی از این عوامل در گوسفند مشاهده نشد، مطمئن باشید که گوسفند خریداری شده دچار مشکل و بیماری است.

11

عوامل تاثیر گذار بر قیمت گوسفند زنده

خرید گوسفنده زنده با قیمت مناسب

شما عزیزان می توانید برای خرید انواع دام و طیور مورد نظر خود با قیمت مناسب به مرکز خرید گوسفند زنده مراجعه کرده و محصول خود را با قیمت و کیفیت مناسب و همینطور با خیالی آسوده خریداری کنید.

مرکز پخش و فروش نمونه به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه های فروش دام و گوسفند زنده در تهران با مجوز و مدرک رسمی از سازمان دامپزشکی با سالها تجربه آماده دریافت سفارش آنلاین و انواع خدمات همچون ارسال قصاب ماهر و ارسال باسکول به محل مورد نظر به صورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیل جهت عقیقه، نذورات و مراسمات (عروسی، کربلا، حج) به شهروندان عزیز می باشد. لازم به ذکر می باشد که این مرکز همواره آماده تحویل بهترین نژادهای گوسفند با گوشت عالی به شما عزیزان است.

تنها کافیست بر روی لینک (www.alivesheep.com) کلیک کرده و هر یک از محصولات دام و طیور مورد نظر خود را خریداری کنید.