۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

فوری/ ریزش ۶۰درصدی صفوف فروش بورس امروز

۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰
کد خبر: 490348
فوری/ ریزش ۶۰درصدی صفوف فروش بورس امروز

در ساعت ۹ و ۴۰ دقیقه از معاملات بورس امروز جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۹۹۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۴۵۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۴۶۰میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین، تا این ساعت از معاملات بورس امروز بیشترین عرضه در صفوف فروش شستا، وملی و فوکا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی ۳۵۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وتوکا، سامان و کگهر در نوبت انتظار است. ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و  ۴۲۰میلیارد تومان (۷۱درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۲۰۰میلیارد تومان (۴۹ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۳۰نماد و حجم صف‌های فروش در ۵۲نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شرکت فولاد کاویان (فوکا) به ۱۹درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

وضعیت بورس امروز

«بانک‌ها و موسسات اعتباری» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۴۰۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «خودرو و ساخت قطعات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۲۱۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «محصولات شیمیایی» با تقاضای خرید ۸۲۰میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۴۷درصد از چهار هزار و ۴۴۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع پنج هزار و  ۸۵۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۷۶درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۰هزار و ۲۹۰میلیارد تومان خواهد رسید.

وضعیت بورس امروز