۰ نفر

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران خبر داد؛

تدوین بسته حمایتی استاندارد برای رفع موانع تولید

۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۰
کد خبر: 490169
تدوین بسته حمایتی استاندارد برای رفع موانع تولید

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ضمن اشاره به بسته حمایتی این سازمان که با هدف رفع مشکلات دست و پاگیر، برنامه‌ریزی شده است، تاکید کرده که بسیاری از نگرانی‌های امروز خودروسازان با این بسته حمایتی رفع خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نیره پیروزبخت در نشست با مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، ضمن استراتژیک و مهم خواندن صنعت خودرو کشور و بیان اینکه سازمان ملی استاندارد پایبند به تعامل ویژه‌ با تولیدکنندگان در جهت حفظ حقوق مصرف‌کنندگان است؛ گفت: بایستی با تعامل و هم‌افزایی، خودروسازی را به سمت بهبود، افزایش و ارتقای کیفیت هدایت کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد، وجود قطعات تقلبی را یکی از چالش‌های صنعت خودرو برشمرده و تصریح کرد: شاید بهتر باشد برخی از قطعات به صورت انحصاری در اختیار خودروسازان قرار گیرد تا مانع ورود قطعات تقلبی شود؛ اما این موضوع هم نیاز به سازوکارهای خاصی دارد که باید در این زمینه با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی از تدوین و برنامه‌ریزی برای اجرای بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد در جهت رفع مشکلات دست و پاگیر صنایع خبر داده و خاطرنشان کرد که این بسته بسیاری از نگرانی‌های امروز خودروسازان را رفع می‌کند.

پیروزبخت ضمن ترغیب خودروسازان در جهت برنامه‌ریزی بلند مدت برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل سنگین، تاکید کرد: خودروسازان می‌توانند با برنامه‌ریزی بلندمدت در این زمینه، خلاء ناشی از آن را با همت سازندگان داخلی رفع کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه کیفیت خودرو مطالبه مردم است که بایستی با هم‌افزایی و هماهنگی‌های لازم، توقع و انتظارات را به نحو مطلوبی پاسخ داد؛ اظهار کرد: مشکلاتی وجود دارد، اما برخی نیز به دنبال سوءاستفاده از شرایط و سرکوب صنایع داخلی کشور هستند و پیشرفت‌های ما را در نظر نمی‌گیرند. اما نباید فراموش کرد که در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در صنعت شکل گرفته که بی‌سابقه بوده است.

ایران‌خودرو آماده عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت افزایش تولید با کمک بسته حمایتی وزارت صمت

در ادامه این نشست، فرشاد مقیمی-مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو- ضمن اشاره به پیوند راهبردی خودروسازی کشور با استاندارد، گفت: تمامی استانداردها در چارچوب ضوابط تعیین‌شده در فرآیند تولید خودرو انجام می‌گیرد. ایران‌خودرو تکالیفی که در دوره‌های مختلف از سوی سازمان ملی استاندارد ابلاغ شده است را اجرایی کرده و هیچگاه از تکالیف استانداردی و مقررات آن عدول نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید، علیرغم مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، محیط کاری امن برای کارکنان ایجاد شد، اظهار کرد: ایران‌خودرو توانست پیش از سایر صنایع پروتکل‌های بهداشتی را به اجرا گذاشته و شرایط را به بهترین نحو مدیریت کند؛ بنابراین توانستیم جهش تولید را رقم بزنیم. از ابتدای سال جاری تا ۲۳ آذرماه، موفق به تولید ۳۵۷ هزار و ۸۳۴ دستگاه خودرو شده‌ایم که ۱۲۹ هزار دستگاه بیشتر از سال گذشته در همین بازه زمانی است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران‌خودرو به رکوردهای اخیر این شرکت در تولید و تجاری‌سازی خودروها اشاره کرده و افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برای حمایت از تولید خودرو و قطعه، آمادگی داریم تا با تدوین و ابلاغ بسته حمایتی وزارت صمت، رکوردهای بالاتری را به ثبت برسانیم.

این مدیر خودروساز ضمن انتقاد از طرح موضوع واردات کامیون‌های دست دوم، تصریح کرد:‌ ایران‌خودرو دیزل آمادگی دارد تا با حمایت لازم از سوی مسئولان و ایجاد زیرساخت‌های لازم، ‌ نسبت به تامین نیاز ناوگان حمل‌ونقل کشور اقدام کند.

نتایج پروژه‌های داخلی تا پایان سال جاری مشخص خواهد شد

مقیمی، ضمن تشریح برنامه‌های توسعه‌ای ایران‌خودرو در حوزه‌های مختلف پلتفرمی، قوای محرکه و گیربکس، گفت: تا پایان سال جاری نتایج برخی پروژه‌ها را که با بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی و بدون حضور کارشناسان خارجی به سرانجام رسیده است، خواهیم دید.

وی افزود: ایران‌خودرو با داخلی‌سازی تولید در بسیاری از بخش‌ها، توانسته صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی را نصیب اقتصاد کشور کند؛ لذا در صورت حمایت، در این مسیر گام‌های موثرتری بر خواهد داشت.