۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت طلا تا پایان آذر

۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۲۱:۵۵
کد خبر: 490142
پیش بینی قیمت طلا تا پایان آذر

بازار طلا و سکه متاثر از رشد نرخ ارز و اونس جهانی، تغییر جهت داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمد کشتی‌آرای درباره علت افزایش قیمت‌ها در بازار طلا توضیح داد: امروز برخلاف سه روز گذشته بهای اونس جهانی با رشد حدود ۱۲دلاری مواجه شد و از طرفی دلار هم مجددا به کانال ۲۶هزار تومان صعود کرد، به همین دلیل قیمت‌ طلا و سکه نیز وارد فاز افزایشی شد.

این فعال بازار طلا تاکید کرد: همچنان هیچ تقاضایی برای خرید مصنوعات طلا، سکه و طلای آب شده وجود ندارد و بازار در رکود کامل است، قیمت‌ها نیز به حدی بالا رفته که کسی به سمت خرید طلا به عنوان کادوی شب یلدا نمی‌رود.

کشتی‌آرای با پیش‌بینی روند بازار تا پایان پاییز اظهار کرد: طی سه روز گذشته با کاهش نرخ ارز و طلای جهانی انتظار داشتیم روند نزولی قیمت طلا و سکه هم ادامه‌دار باشد اما امروز بازار متاثر از افزایش دو عامل گفته شده تغییر جهت داد؛ بر این اساس اگر بهای اونس و ارز مجددا افزایش یابد تا پایان ماه قیمت طلا و سکه هم گران‌تر خواهد شد اما اگر به روند قبلی بازگردد، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار طلا خواهیم بود.

همچنین به گفته نایب رییس دوم اتحادیه طلا، حباب سکه در معاملات امروز ۵۰هزار تومان نسبت به روز گذشته کاهش یافته و به یک میلیون تومان رسیده است.