۰ نفر

انگلیس از شناسایی گونه جدید ویروس کرونا خبر داد

۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱:۱۹
کد خبر: 489955
انگلیس از شناسایی گونه جدید ویروس کرونا خبر داد

وزیر بهداشت انگلیس از شناسایی گونه جدید ویروس کرونا خبر داد که باعث شیوع سریع این ویروس در مناطق جنوب شرق کشور شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «مت هنکاک» روز دوشنبه با ایراد سخنانی در مجلس عوام توضیح داد که این گونه‌ اولین بار در منطقه «کنت» واقع در جنوب شرق انگلیس کشف شده و این مساله جمعه گذشته به اعضای دولت گزارش شد. او با این حال اطمینان خاطر داد هنوز نشانه‌ای یافت نشده که ثابت کند واکسن کرونا برای مقابله با گونه‌ جدید، اثربخش نیست.  

کارشناسان بهداشتی انگلیس هم معتقدند که نیازی به دستکاری واکسن کرونا نیست اما سرعت شیوع گونه جدید به حدی است که احتمالا به زودی در کشور غالب خواهد شد.

وزیر بهداشت انگلیس عنوان کرد که سازمان جهانی بهداشت از این موضوع مطلع شده و دانشمندان مشغول تحقیق در این باره در آزمایشگاه دولتی پورتون داون هستند.

او بر همین اساس اعلام کرد که لندن و شماری از مناطق جنوب شرق انگلیس از روز چهارشنبه وارد بالاترین سطح محدودیت‌های کرونایی خواهد شد.

بیشتر مناطق انگلیس پس از دور دوم قرنطینه سراسری در این کشور که دو هفته پیش پایان یافت، در بالاترین سطح محدودیت های کرونایی (سطح سه) قرار گرفتند. به این ترتیب خانواده‌ها قادر به ملاقات‌ با یکدیگر در محیط‌های بسته نبوده، تمام مهمان‌خانه‌ها و هتل‌ها تعطیل و شهروندان جز در موارد ضروری قادر به خروج از منطقه سکونت خود نخواهند بود.

با این حال لندن و شماری از مناطق جنوب شرق انگلیس تاکنون در سطح دوم قرار داشتند. براساس دستورالعمل‌های بهداشتی، سطح دو و سه شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند، با این تفاوت که خانواده‌هایی که در یک حلقه قرار دارند می‌توانند در محیط بسته با یکدیگر ملاقات کنند. همچنین تجمعات تا حداکثر ۶ نفر در مناطق باز آزاد است.

نخست وزیر انگلیس اطمینان داده که محدودیت‌های جدید کرونایی سوم فوریه (۱۵ بهمن) پایان می‌یابد. او پیش تر در نامه‌ای به هم‌حزبی‌های خود نوشت: محدودیت‌های جدید هر دو هفته یکبار بازنگری خواهد شد و پارلمان سرانجام ۲۷ ژانویه (۸ بهمن) به تداوم یا توقف محدودیت‌ها رای خواهد داد.

براساس آخرین آمار منتشر شده، تاکنون یک میلیون و ۸۴۹ هزار و ۴۰۳ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و ۶۴ هزار و ۱۷۰ نفر از این افراد زندگی خود را از دست داده‌اند.

عملیات تزریق واکسن کرونا از سه‌شنبه ۱۸ آذر در سراسر انگلیس آغاز شد. دولت این کشور امیدوار است که تا تابستان سال آینده جمعیت ۶۶ میلیون نفری این کشور واکسینه شوند. اولین واکسن به یک خانم ۹۰ ساله‌ در بیمارستان شهرستان کاونتری تزریق شد.

انگلیس نخستین کشور جهان است که با تائید واکسن فایزر بیون‌تک عملیات تزریق آن را آغاز کرده است.

دولت این کشور ۴۰ میلیون واحد از واکسن یادشده را خریداری کرده و در مرحله نخست قصد دارد تا افراد بالای ۸۰ سال و برخی نیروهای بهداشتی را که در محدوده افراد آسیب‌پذیر قرار دارند واکسینه کند تا سریع‌تر به زندگی عادی بازگردند. پس از آن به ترتیب افراد با آسیب پذیری بالا واکسن کرونا را دریافت خواهد کرد.

با این حال کارشناسان هشدار داده اند انتظار بازگشت روال زندگی به شرایط عادی تا ماه آوریل (فرودین ۱۴۰۰) با کاربرد واکسن کرونا، واقع بینانه نیست.