۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سهامداران عرضه اولیه «بوعلی» بخوانند!

۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۲۳:۰۰
کد خبر: 488598
سهامداران عرضه اولیه «بوعلی» بخوانند!

جزییات برگزاری مراسم عرضه اولیه «بوعلی» منتشر شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، پتروشیمی بوعلی سینا به عنوان پانصد و هفتاد و هشتمین شرکت در بورس تهران پذیرش شد.  مراسم عرضه اولیه سهام پتروشیمی بوعلی سینا، صبح امروز در ساختمان بورس تهران برگزار شد و این شرکت با نماد «بوعلی» به بازار سرمایه ورود پیدا کرد. تعداد ۴۲۰میلیون سهم معادل ۱۲درصد از سهام پتروشیمی بوعلی سینا عرضه شد. در این عرضه اولیه به هر کد معاملاتی حداکثر ۲۰۰سهم در دامنه قیمتی ۳۹هزار و ۳۶۰ریال تا ۴۱هزار و ۴۳۰ریال تعلق خواهد گرفت.  ۳۱۵میلیون از سهام پتروشیمی بوعلی سینا در روز جاری عرضه خواهد شد و ۱۰۵میلیون سهم نیز در روز شنبه به صندوق‌های سرمایه‌گذاری اختصاص خواهد یافت.

این شرکت به عنوان پانصد و هفتاد و هشتمین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در گروه محصولات شیمیایی و بخش تولید مواد شیمیایی پایه به جز کود در فهرست نرخ‌های بازار دوم و به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد.

محمد احمدزاده، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در مراسم عرضه اولیه این شرکت گفت: طی ۶ نخست سال جاری، سود ‌خالص پتروشیمی بوعلی سینا با افزایش ۲.۸ برابری، رکورد جدید در تحقق برنامه‌ها را به ثبت رسانده و درمقایسه با سال گذشته، عملکرد مناسبی را رقم زده است. به گفته وی، سود پایه هر سهم با تحقق ۲۷۰ درصدی رشد حدود ۲.۸ برابری را ‌شاهد بوده و سود پایه هر سهم از ۷۹۰ ریال در شش ماهه نخست سال گذشته به ۲۱۶۲ ریال طی شش ماهه نخست سال جاری رسیده ‌است.‌

سهام پتروشیمی بوعلی سینا