۰ نفر

سخنان رییس جمهور درباره نرخ ارز در سال آینده

پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۰

۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۸
کد خبر: 488451
پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۰

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم در بودجه۱۴۰۰، اصلاح نرخ ارز بود، اظهارکرد: ما در بودجه اعلام کردیم نرخ امروز ارز کاهش خواهد یافت و این یکی از پیام‌های مهم بودجه ما است و این یعنی ارزش پول ملی.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حسن روحانی، رییس جمهور با تاکید بر اینکه یکی از اهداف ما ارزش پول ملی است و لذا ارز را بر مبنای ۱۱هزار و ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان مدنظر قرار دادیم که ارزش پول ملی ما بالا برود در یک شرایطی در سال آینده این کار شدنی و امکان‌پذیر است. هیچ‌کدام اینها آرزو نیست. دولت کاملاً محاسبه کرده و با محاسبه دقیق این کار را انجام داده است و حاضر است برای مردم توضیح دهد و روشن کند که همه اینها بر مبنای یک محاسبات دقیق انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: کوچک کردن دولت، فروش سهام دولت در بورس یا در بازار با مزایده، از کارهای مهمی است که دولت چابک شود و اقتصاد را به مردم واگذار کند یعنی مردمی کردن اقتصاد یکی از پیام‌های مهم بودجه ما است.

روحانی گفت: تقاضای من از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این است این بودجه نخستین کار مشترک مجلس یازدهم و دولت دوازدهم است. متاسفانه در این چند ماه نشده که ما کار مشترک انجام بدهیم زیرا مجلس لوایح ما را در یک اتاق بایگانی برده و سونامی طرح‌ها را شروع کرده و هر روز یک طرحی ارائه می‌دهد.

رئیس‌جمهوری بیان کرد: خب اشکالی ندارد به هرحال خودشان می‌دانند ولی این برخلاف اهداف بلند کشور و توسعه کشور است. ما با همکاری بهتر می‌توانیم پیش برویم. اگر نمایندگان می‌خواهند طرح ارائه کنند خودشان می‌دانند ولی همکاری در لایحه ما را سریع‌تر پیش می‌برد تا اینکه نمایندگان طرح ارائه کنند.