۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت طلا (۹۹/۹/۱۷)

۱۷ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۴۳
کد خبر: 487963
پیش بینی قیمت طلا (۹۹/۹/۱۷)

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است: با توجه به نبود تقاضا اگر بهای اونس جهانی و نرخ ارز تغییری نکند، قیمت طلا و سکه تغییری نخواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از رکود بازار طلا بعد از گذشت دو هفته تعطیلی ناشی از محدودیت‌های کرونا خبر داد و اظهار کرد: اگرچه انتظار این بود که بعد از اتمام تعطیلات، تقاضا برای خرید طلا و سکه افزایش یابد اما این اتفاق رخ نداد.

او اضافه کرد: در حال حاضر هیچ تقاضایی برای خرید طلا و سکه وجود ندارد، حتی حجم معاملات نسبت به قبل از تعطیلات هم به شدت کاهش یافته و در مقایسه با ابتدای سال هم تقریبا 90درصد افت کرده است.

به گفته این فعال بازار طلا، طی هفته‌های گذشته روند بازار طلا متاثر از سقوط ارزش اونس و افت نرخ ارز به شدت نزولی شده بود به طوریکه قیمت سکه تا چهار میلیون تومان هم کاهش یافت، اما بعد از بازگشایی بازار، قیمت طلا و سکه با وجود نبود تقاضا، ناشی از رشد بهای اونس و دلار با افزایش روبه‌رو شده است.

وی درباره وضعیت تقاضا با نزدیک شدن به شب یلدا پیش‌بینی کرد: با توجه به رشد قیمت طلا و سکه، افزایش اجرت ساخت و مالیات، کاهش توان اقتصادی مردم و شرایط کرونایی به نظر نمی‌رسد امسال برای شب یلدا با تقاضای بالا برای خرید طلا و سکه همراه باشیم. این روزها بازار طلا دچار رکود شدیدی شده به طوریکه نه کسی حاضر به فروش و نه خرید طلا و سکه است.

این فعال بازار طلا درباره آینده قیمت طلا و سکه بیان کرد: اگر اونس جهانی و بازار ارز طبق روندی که هفته‌های گذشته در پیش گرفته بود مجددا وارد فاز کاهشی شود، با توجه به افت شدید تقاضا احتمال اینکه قیمت طلا و سکه دوباره ارزان شود وجود دارد.