۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور +جزییات

۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۶
کد خبر: 487525
لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور +جزییات

سازمان برنامه و بودجه کشور، متن کامل لایحه بودجه 1400 را در سایت خود منتشر کرد. ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰ کل کشور بالغ بر ۲۴۳۵ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین، متن کامل لایحه ۱۴۰۰ بودجه کل کشور در این خبر قابل مشاهده است؛

برای مشاهده هر کدام از بخش‌ها روی آن کلیک کنید

منابع تکمیلی و مرتبط

 

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی روی آن کلیک کنید

لایحه بودجه 1400

 

حقوق سال ۱۴۰۰

با پیش بینی های صورت گرفته در لایحه بودجه سال آینده با افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارکنان و بازنشسته ها حداقل دریافتی آنها به سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید. در سال جاری، افزایش حقوق کارکنان به طور متوسط ۱۵ درصد بود و طی مصوبه مجلس حداقل پرداختی به کارکنان و بازنشستگان ۲.۸ میلیون تومان تعیین شد. اما طبق آنچه در بودجه سال آینده پیش بینی شده پس از اعمال افزایش ضریب ریالی حقوق برای گروه های مختلف حقوق بگیر و همچنین افزایش حقوق بازنشسته ها و وظیفه بگیران، مجموع دریافتی به حداقل سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید.

جزئیات درآمدهای مالیاتی بودجه سال آینده

در بودجه سال آینده دولت ۲۵۱ هزار و ۵۲۲ میلیارد تومان درآمد مالیاتی تعیین کرده که ۲۴۷ هزار و ۹۴۵ میلیارد تومان آن از محل مالیات‌های عمومی است. بررسی جداول لایحه بودجه نشان می‌دهد که میزان مالیات اشخاص حقوقی ۵۸ هزار میلیارد تومان، مالیات بر درآمدها ۴۸ هزار میلیارد تومان، مالیات بر ثروت ۲۳ هزار میلیارد تومان، مالیات بر واردات ۲۲ هزار میلیارد تومان و مالیات بر کالاها و خدمات ۹۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده در بودجه سال آینده نسبت امسال ۵۲ هزار میلیارد تومان و نسبت به سال گذشته ۷۳ میلیارد تومان رشد داشت.