۰ نفر

بازار خرید و فروش مواد شیمیایی در ایران

۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۷
کد خبر: 486215
بازار خرید و فروش مواد شیمیایی در ایران

بازار خرید و فروش مواد شیمیایی به دلیل تنوع بالای این مواد از وسعت و گستردگی زیادی برخوردار است. در سالهای اخیر اعمال تحریم های ظالمانه و در نتیجه آن بی ثباتی نرخ ارز سبب نوسانات شدید در بازار خرید و فروش مواد شیمیایی گردیده و برای تولید کنندگان و واحدهای صنعتی مصرف کننده این مواد مشکلات عدیده ای را در پی داشته است.

امروزه شاید بتوان یکی از مهمترین دغدغه های ایجاد شده برای مصرف کنندگان را اطمینان از خرید مواد شیمیایی با کیفیت، ضمن ارائه قیمت مناسب توسط تولید کنندگان این مواد دانست. پاسخ به این دغدغه مستلزم برخورداری از تجربه و اطلاعات کافی از بازار مواد شیمیایی می باشد. مجموعه مبتکران شیمی ضمن اشراف کامل به این بازار و سابقه طولانی در فروش مواد شیمیایی ، تجربه خریدی مطمئن را برای مصرف کنندگان و صنایع فعال در حوزه های مختلف فراهم نموده می نماید.

در ادامه قصد داریم با استناد به گزارشات تهیه شده توسط موسسات معتبر جهانی تغییرات این بازار را بررسی نماییم، پس با ما همراه باشید.

ارزش جهانی بازار مواد شیمیایی

بی شک با توجه به حجم بالای بازار خرید و فروش مواد شیمیایی ، تعیین ارزش و میزان معاملات انجام شده در آن کاری ساده نیست، با این حال موسسات معتبر جهانی با پایش این بازار و با تکیه بر تجربه، گزارشات دقیقی از میزان خرید و فروش و حجم معاملات  انجام شده ارائه می دهند .

ارزش بازار فروش مواد شیمیایی در سال 2019 چقدر بوده است ؟

گزارشات تهیه شده توسط موسسات مذکور نشان می دهد، ارزش این بازار در سال 2014 با رشدی بی سابقه رقمی نزدیک به 5.5 تریلیون دلار را ثبت نموده است.در سال 2019 به سبب اعمال مقررات سختگیرانه پیرامون عوارض مواد شیمیایی بر سلامتی انسان و محدودیت میزان تولید برخی مواد شیمیایی مضر ارزش این بازار به 3.94 تریلیون دلار کاهش یافت اما پیش بینی می شود تا پایان سال  2024 مجددا با افزایش میزان معاملات، رشد 1.8 درصدی را در این بازار شاهد باشیم.

ش

بازار خرید و فروش عمده مواد شیمیایی در ایران

کشور ایران با دارا بودن منابع عظیم هیدروکربنی و معدنی یکی از بزرگترین بازیگران این بازار بزرگ در منطقه و حتی جهان به شمار می رود. بسته به نوع و حجم ماده درخواستی، خرید مواد شیمیایی در ایران را می توان از روش های مختلفی همچون، خرید مستقیم از تولید کننده ، خرید از وارد کننده ها و فروشندگان معتبر فعال در این حوزه ، خرید از بورس کالا و... انجام داد. پیشنهاد ما گرفتن مشاوره و خرید مواد شیمیایی از مبتکران شیمی است، که یکی از شناخته شده ترین و با سابقه ترین شرکت های فعال در این حوزه است.

خرید مواد شیمیایی از بورس کالا

امروزه بخش اعظم محصولات تولید شده توسط واحد های پتروشیمی کشور در بورس کالا و در دو گرید داخلی و صادراتی عرضه می شود که  باید در هنگام خرید بر اساس نیاز گرید مناسب را انتخاب نمود . فرآیند خرید نیز پس از ثبت سفارش خریداران، بوسیله کارگزاری های مربوطه انجام می شود.

خرید از واردکنندگان و تامین کنندگان

علی رغم اینکه بسیاری از مواد شیمیایی در داخل کشور تولید می شوند، اما ترکیبات بسیار زیادی وجود دارند که به سبب نبود نمونه داخلی، توسط وارد کنندگان مواد شیمیایی و از تولید کنندگان این مواد در خارج از کشور تامین می شوند، برای خرید این دسته از مواد لازم است از طریق شرکت های وارد کننده  نسبت به خرید اقدام نمود،این شرکت ها بسته به نوع فعالیت امکان خرید پرفرمایی یا خرید مستقیم مواد شیمیایی را برای مصرف کنندگان فراهم می کنند . در این روش توصیه می شود حتما با شرکت های معتبر و دارای سابقه کافی همکاری نمایید. مبتکران شیمی یکی از شرکت هایی است که می تواند در خرید مواد شیمیایی با قیمت مناسب به شما کمک نماید. 

شش

خرید از فروشندگان خرد مواد شیمیایی

فروشندگان خرد  معمولا به عنوان یک واسطه بین تولید کننده و مصرف کننده مواد شیمیایی ایفای نفش می کنند. در واقع افرادی که میزان خرید آنها حجم کمتری دارد می توانند از طریق این فروشندگان، مواد شیمیایی مورد نیاز خود را تهیه نمایند. نکته ای که نباید فراموش کرد تفاوت قیمت محصولات عرضه شده توسط این گروه با تولید کننده عمده بوده که در بعضی از موارد بر حسب نیاز مصرف کننده قابل چشم پوشی است.

بورس فروش مواد شیمیایی در تهران کجاست ؟

برای این سوال نمی توان مکان مشخصی را نام برد زیرا فروشندگان و شرکت های متعددی در این زمینه فعالیت می کنند. شاید بتوان برخی از مواد را در خیابان ناصر خسرو پیدا نمود ، اما اگر به دنبال مواد خاص و قیمت مناسب می گردید پیشنهاد ما برای شما جستجو در فضای مجازی است.

آیا می توان به خرید و فروش آنلاین مواد شیمیایی امید داشت ؟ 

با افزایش میزان استفاده از اینترنت و ایجاد بستر های مناسب جهت خرید اینترنتی، بازار آنلاین فروش مواد شیمیایی نیز دستخوش تغییر شد به طوری که اکنون با یک جستجوی ساده در فضای مجازی می توان لیستی از شرکت هایی که اقدام به فروش به صورت اینترنتی می نمایند را پیدا نمود.

مزایا و معایب خرید آنلاین

در کنار تمامی مزایای خرید و فروش آنلاین مواد شیمیایی  این موضوع می تواند با مخاطراتی نیز همراه باشد. البته با رعایت چند اصل مهم می توان این مخاطرات را به حداقل رساند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم نمود:

  • اعتبار فروشنده را بسنجید ( بررسی برند، داشتن اینماد، سهولت در تماس و پشتیبانی مناسب، استفاده از درگاه پرداخت مطمئن، نظرات کاربران و ... می تواند اطمینان از خرید را افزایش دهد)
  • برگه آنالیز محصول را حتما بخوانید
  • با بررسی چند فروشنده از حدود قیمت محصول درخواستی آگاهی یابید تا در دام فروشندگان با قیمت های گزاف گرفتار نشوید.
  • روش حمل و نقل را بررسی کنید (حمل مواد شیمیایی توسط شرکت ملی پست و سایر شرکت های پستی ممنوع است ، از این رو مطمئن شوید فروشنده، ماده شیمیایی خریداری شده را تحت شرایط ایمن و با بسته بندی مناسب تحویل دهد.)

ششش

جمع بندی

در این مقاله سعی شد اطلاعاتی خلاصه  در خصوص بازار و شرایط خرید و فروش مواد شیمیایی صنعتی ، غذایی ، خوراکی و غیره در ایران و جهان به خوانندگان ارائه شود. در پایان همواره توصیه می کنیم روش خرید  خود را بر اساس نوع ماده درخواستی و حجم سفارش خود تعیین کنید. برای خرید مواد شیمیایی از بورس کالا ابتدا اطلاعات لازم را کسب نموده و سپس اقدام به خرید  نمایید. همچنین در نظر داشته باشید خرید آنلاین با وجود تمامی معایب همواره گزینه های بیشتری را برای خرید پیش روی شما قرار خواهد داد.