۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

صف‌ خرید ۴هزار میلیاردی بورس امروز!

۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۶
کد خبر: 485622
صف‌ خرید ۴هزار میلیاردی بورس امروز!

خالص تقاضا برای خرید سهام از رقم دو هزار و ۸۶۵میلیارد تومان عبور کرد، بیشترین سفارشات خرید برای صنعت محصولات شیمیایی به ثبت رسید و همچنین سهام سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین ۳۱۲میلیارد تومان تقاضای خرید داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه از معاملات بورس امروز جمع صف‌های خرید حدود چهار هزار و ۲۱۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۳۴۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به دو هزار و ۸۶۵میلیارد تومان می‌رسد.

برای مشاهده تصاویر در سایز اصلی روی آن کلیک کنید

بورس امروز

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید «تاپیکو، «شستا» و «شغدیر» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین حدود ۳۱۲میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «فوکا»، «زشگزا» و «فاهواز» در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۵۰۵میلیارد تومان (۳۶درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۷۴۰میلیارد تومان (۵۵درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۹۱نماد و حجم صف‌های فروش در ۲۹نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگزا) به ۶.۵درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

بورس امروز

«محصولات شیمیایی» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۸۵۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۳۱۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «ماشین‌آلات و تجهیزات» با فشار فروش ۴۸میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۲۹ درصد از پنج هزار و ۵۵۵میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع پنج هزار و ۱۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۰۹درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۰هزار و ۶۶۰میلیارد تومان خواهد رسید.