۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

۵ نماد پُرمعامله بورس امروز تهران (۹۹/۹/۸)

۸ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۴۴
کد خبر: 485474
۵ نماد پُرمعامله بورس امروز تهران (۹۹/۹/۸)

در بورس امروز در مجموع بیش از ۱۹هزار و ۲۸۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد خودرو، وتجارت، شستا، فملی و شپنا به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در اولین روز هفته بیش از هزار و ۲۰میلیارد تومان سهام شرکت ایران خودرو دست به دست شد، بانک تجارت پس از معاملاتی به ارزش بیش از ۹۹۰میلیارد تومان دوم شد و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

سهام شرکت بیمه ملت (ملت) پس از بازگشایی پنج درصد رشد قیمت و سهام شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان (خودکفا) رشد ۲۷درصدی قیمت را تجربه کردند.  

 نماد پُرمعامله بورس امروز تهران

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که بیش از دو هزار و ۹۴۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «خودرو و ساخت قطعات» با معاملات دو هزار و ۷۰۰میلیارد تومانی دوم شد و «فلزات اساسی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۱۴.۱درصد از کل سهام شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگزا) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۶درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۳۴سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۳نماد نخست اختصاص داشت.

 نماد پُرمعامله بورس امروز تهران