۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

سکه نخرید!

۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸
کد خبر: 485412
سکه نخرید!

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران توصیه کرد: در شرایطی که بازار طلا تعطیل است توصیه می‌کنیم مردم برای خرید و فروش احتیاط کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین، کشتی‌آرای خاطر نشان کرد: با توجه به تعطیلی بازار اصلی و بیشتر طلافروشی‌ها در شهر‌های بزرگ توصیه ما به مردم این است که فعلا از خرید و فروش طلا و سکه خودداری کنند.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با اشاره به ادامه روند نزولی قیمت طلا اظهار کرد: بهای اونس جهانی نسبت به هفته قبل حدود 83دلار سقوط کرده و از طرف دیگر نرخ ارز در بازار داخلی هم نزولی است، همچنین با تعطیلی بازار طلا حجم داد‌و‌ستد‌ها به شدت پایین آمده که این عوامل در کنار هم باعث شده قیمت طلا و سکه به شدت کاهش یابد.

او اضافه کرد: این روند نزولی به شدت چشمگیر بوده به طوریکه قیمت طلا و سکه به پایین‌ترین حد خود در طول چهار ماه اخیر رسیده، ضمن اینکه نگاهی به روند قیمت‌ها طی یک هفته گذشته نشان می‌دهد که سکه حدود یک میلیون و 200هزار تومان ارزان شده و حباب آن به 550هزار تومان کاهش یافته است.

کشتی‌آرای در پاسخ به این پرسش که آیا در زمان بازگشایی بازار اصلی هم می‌توان انتظار کاهش قیمت‌ها را داشت؟ بیان کرد: اگرچه روند اونس نزولی است و این موضوع بر اقتصاد جهانی و قیمت‌های داخلی ما اثرگذار است اما نمی‌توان پیش‌بینی کرد که با شروع کار بازار این روند ادامه‌دار خواهد بود یا خیر.