۰ نفر

بهترین روش جوانسازى دور چشم

۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۷
کد خبر: 484411
بهترین روش جوانسازى دور چشم

اگر چشم های پف کرده یا سیاهی زیر چشم دارید، احتمال اینکه فیلر زیر چشم به ذهنتان خطور کرده باشد زیاد است. فیلر زیر چشم برای جوان سازی صورت بسیار محبوب است و می تواند ظاهر زیر چشم شما زیباتر کند. اما، سوال این است که آیا جوانسازی دور چشم با تزریق فیلر موثر است؟

هر چقدر هم که کانسیلر بزنید، استتار کردن چشم هایی که همیشه خسته به نظر می رسند، دشوار است. نگرانی هایی مانند چروک شدن، پف کردن و سیاهی زیر چشم ممکن است حتی در صورت استراحت کامل نیز وجود داشته باشند. در این صورت، برای بیمارانی که آماده جراحی نیستند، درمان های غیر جراحی مانند بوتاکس و فیلر های پوستی را توصیه می کنیم.

 فیلر زیر چشم چیست؟

فیلر زیر چشم که به عنوان فیلر پوستی یا فیلر بافت نرم نیز شناخته می شود نوعی اسید هیالورونیک است که برای بهبود ظاهر مناطق گود زیر چشم و یا افتادگی زیر چشم استفاده می شود. هیالورونیک اسید در از بین بردن سیاهی و پف زیر چشم بسیار موثر است.

فراموش نکنید که فیلرهای پوستی برای اصلاح فرم لب نیز به کار می روند و در مدل های مختلفی مانند: تزریق ژل لب نچرال، تزریق ژل لب مدل عروسکی و غیره انجام می شوند.

بسیاری از افراد در زیر چشم هایشان بخش های سیاه رنگی دارند که گاهی سبب ایجاد سایه هایی در زیر چشم می شود. این سایه ها به دلیل برآمدگی چربی در زیر پلک تحتانی یا فرو رفتگی بافت نرم روی استخوان زیر چشم ایجاد می شوند. در این حالت نیز می توان با تزریق فیلر زیر چشم، این مساله را تا حد زیادی بهبود داد.

برخلاف برخی از روش های جوانسازی پوست صورت که نتایج آنها بسیار زمان بر است، اثرات مثبت فیلر زیر چشم به محض تزریق، قابل مشاهده می باشد.

فیلر چشم در چه مواردی کاربرد دارد؟

-پف کردگی زیر چشم

یکی از رایج ترین نگرانی های مربوط به چشم، تجمع چربی در زیر چشم است که باعث پف کردن یا برآمدگی می شود. در کلینیک دکتر نیلفروش زاده از تزریق مواد فیلر پوستی مانند JUVÉDERM برای صاف کردن این برآمدگی ها و اصلاح ظاهر زیر چشم استفاده می شود. با پر کردن فرورفتگی های اطراف چشم، می توانیم آن ناحیه را یکنواخت کنیم، سایه ها را از بین ببریم و استحکام و جوانی پوست را بازگردانیم.

فیلرهای پوستی اغلب از هیالورونیک اسید، ماده ای آبرسان در بدن، ساخته می شوند. این ماده با گذشت زمان به طور طبیعی حل می شود، بنابراین نتایج فیلر ممکن است چند ماه تا حداکثر 2 سال طول بکشد.

-تورفتگی و سیاهی

چچ

سایه ها، سیاهی و ظاهری توخالی زیر چشم ها، می توانند چشم های شما را خسته نشان دهند. اگر از نظر ژنتیکی مستعد داشتن این ویژگی هستید، حتی با وجود داشتن استراحت کافی، تزریق ژل چشم می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد.

تزریق فیلرهای  پوستی می تواند نواحی توخالی را پر کند و پوست زیر چشم را کمی بالا ببرد؛ در واقع نوعی لیفت ایجاد کند تا آن ناحیه محکم تر شود. از طرفی فیلرها، اغلب تأثیر روشن کنندگی دارند. این امر آنها را تبدیل به یک روش محبوب برای مردان و زنانی می کند که از سیاهی زیر چشم خود رنج می برند.

-خطوط پنجه کلاغی

از آنجا که پوست اطراف چشم بسیار ظریف است، اغلب یکی از اولین نواحی صورت است که علائم پیری را نشان می دهد. پنجه کلاغی یا خطوط اطراف گوشه های خارجی چشم، در اوایل روند پیری، ظاهر می شوند.

این خطوط به طور معمول در اثر چشمک زدن یا چپ نگاه کردن مکرر به وجود می آیند و ناشی از انقباضات عضلانی مکرر در اطراف چشم هستند. بوتاکس دقیقا برای درمان همین خطوط کابرد دارد. هنگامی که به عضلات صورت که باعث این انقباضات می شوند بوتاکس تزریق می شود، آن ها را شل کرده، از ایجاد حرکت جلوگیری می کند و به پوست اجازه می دهد تا دوباره یکدست و صاف شود. اگر درمان خطوط پنجه کلاغی را به موقع شروع کنید می توانید از عمیق تر شدن آنها پیشکیری کنید.

فیلر زیر چشم بهتر است یا بوتاکس؟

اغلب اوقات افرادی که با روش های جوان سازی صورت زیاد آشنا نیستند، فیلر زیر چشم و بوتاکس را یکی می دانند. اما اگر با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید، خواهید دید که عملکرد فیلر و بوتاکس تا چه اندازه با هم متفاوت است.

تزریق بوتاکس با بلاک کردن سیستم عصبی در عضله تزریق شده مانع انقباض عضله گردیده و چین‌ و‌ چروک را کاهش می‌دهد، در حالی که ژل یا فیلر با پرکردن و حجم دادن در ناحیه ی درم، چین ‌و ‌چروک پوست را صاف می‌کنند. علاوه بر این نقاط تزریق بوتاکس و ژل نیز متفاوت هستند.

مزایای جوانسازی دور چشم با تزریق فیلر

چچچ

قطعا دلیلی وجود دارد که بسیاری از افراد فیلر های زیر چشم را انتخاب می کنند. بیشتر افراد ظرف چند ساعت بعد از تزریق، احساس بسیار خوبی نسبت به پوست اطراف چشم های خود دارند. هم چنین آن ها گزارش داده اند که بعد از جوانسازی دور چشم، از مواد آرایشی و کانسیلر بسیار کمتری برای پوشاندن پف زیر چشم خود استفاده می کنند. فیلر زیر چشم انتخاب مناسبی است زیرا:

• نتایج فوری

• روشن تر شدن زیر چشم

• پرتر نشان دادن زیر چشم

دلیل دیده شدن این نتایج فوری و قوی، تزریق هیالورونیک اسید هایی مانند ژوویدرم و رستیلن برای ناحیه زیر چشم است. تزریق هیالورونیک اسید خطوط ریز و چین و چروک را برطرف می کند، رنگ پوست را صاف می کند و حجم بیشتری ایجاد می کند. علاوه بر این، شما مزایای طولانی مدت مواد تزریقی را مشاهده خواهید کرد، زیرا فیلرهای پوستی کلاژن و الاستین می سازند.

چگونه برای تزریق فیلر زیر چشم آماده شویم؟

مهم ترین کار این است که مصرف هرگونه داروی رقیق کننده خون را برای مدتی کنار بگذارید. شایع ترین عوارض جانبی تزریق ژل، کبودی و تورم است. به منظور کاهش خطر کبودی، از بیماران می خواهیم مصرف داروها و مکمل هایی که می توانند خون را رقیق کنند از جمله آسپیرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، ویتامین E و روغن ماهی را 7 روز قبل از تزریق قطع کنند. الکل می تواند همان اثر رقیق کردن خون را داشته باشد، بنابراین باید  مصرف آن را نیز قطع کنید.

در طول درمان با فیلر زیر چشم چه انتظاراتی باید داشته  باشید؟

تزریق فیلر زیر چشم خیلی ترسناک نیست. شما انتظار داروی بی حسی موضعی را باید داشته باشید. هنگامی که حدود 15 دقیقه بی حس کننده اثر کرد، تزریق انجام می شود. در کل این تزریق بسته به نیاز دقیق چشم بیمار از 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.

گاهی انتظار کبودی و تورم را داشته باشید. برخی اوقات ممکن است کاملاً قابل توجه باشد زیرا عروق زیادی در اطراف چشم وجود دارند و پوست آن ناحیه نازک است. اما همانطور که گفته شد، در اکثر موارد، کبودی بسیار کم است.

مراقبت های پس از تزریق ژل چشم

1-به دنبال تزریق فیلر زیر چشم، بهتر است از مصرف هرگونه ماده ای که باعث خونریزی و کبودی می شود خودداری کنید.

2-استفاده از کمپرس سرد در این ناحیه چندین بار در روز می تواند به هر نوع تورم کمک کند و بالا نگه داشتن سر می تواند بهبودی را تسریع بخشد.

برخی افراد ترجیح می دهند که به جای فیلرها از تزریق چربی استفاده کنند. اگر می خواهید بدانید تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد می توانید به وب سایت کلینیک دکتر نیلفروش زاده مراجعه کنید.