۰ نفر

ویزیت پزشک عمومی در منزل

۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۳
کد خبر: 484388
ویزیت پزشک عمومی در منزل

به نظر شما زمانی که فشار خون شخصی بالا می­رود، چه دکتری را باید ملاقات کند؟ معاینه چه بیمارانی بر عهده پزشک عمومی است.

آیا در بین خدماتی که در منزل دریافت می­کنیم، ویزیت پزشک در منزل هم جایی دارد؟

پزشکان با توجه به تحصیلاتی که در هر حوزه دارند معاینه همان بیماران را نیز انجام می­دهند. حوزه کاری دکتر عمومی طیف گسترده­ای از انواع بیماری­های گوناگون است. یک پزشک عمومی بیماران مختلفی را که عارضه­های قلبی، ریوی، کم خونی، دیابت و ... دارند، ویزیت می­کند و داروهای مختص همان را تجویز می­کند.

اگر انواع بیماری­های ریوی در حال آسیب رساندن به بدن شما هستند، باید به ملاقات دکتر عمومی بروید و نیاز به پزشک متخصص را از این دکتر بپرسید. معالجه مراحل اولیه مریضی­ها با داروهایی که یک دکتر عمومی تجویز می­کند امکان پذیر است. نیاز به بازبینی تخصصی زمانی انجام می­گیرد که مسیر مداوای اولیه پاسخ­گو نباشد. به راستی واقعا معاینه ملاقات عمومی در منزل چه کمکی به بیماران می­کند؟!

ویزیت پزشک عمومی در منزل با هوم کا

هوم­کا مرکزی معتبر است که انواع خدمات را در این زمینه به مردمان عزیز ارائه می­کند. پوشش دهی تیم­ هوم­کا تاکنون مربوط به استان‌های البرز و تهران است. به زودی گسترش سرویس­دهی را در سطوح بالاتر منطقه­ای نیز شاهد خواهید بود. تیم هوم­کا با افرادی زبده و کاردان فعالیت می­کند.

اگر نیاز به ویزیت پزشک عمومی در منزل داشتید به راحتی این سرویس را با هوم­کا در خانه خود دریافت کنید. حوزه کاری این مرکز علاوه بر موارد درمانی و مراقبتی، شامل موارد آزمایشگاهی مانند تست کرونا در منزل و آزمایش در منزل هم می­شود. تنوع خدمات هوم­کا به دلیل نیازهای متقاضیان تعیین شده است.

و

ویزیت پزشک عمومی در منزل چه کمکی به ما می­کند؟

انجام هرکاری که مربوط به بیرون از خانه باشد، وقت زیادی از ما می­گیرد. همین حالا تصور کنید برای ملاقات یک پزشک چه مسیر و چه زمانی باید صرف شود که به هدف خود برسید. فکر انتظار در صف­های طولانی نیز واقعا خسته کننده است.

دلیل محکم آخر که به شما می­گوید بهتر است فعلا اکثر کارهای خود را از خانه انجام دهید، وجود ویروس کروناست. حضور در مراکز درمانی احتمال ابتلا به این مریضی را به میزان زیادی افزایش می­دهد زیرا بیماران زیادی اکنون در بیمارستان­ها بستری هستند. بنابراین بهتر است با ویزیت پزشک عمومی در منزل یک مشکل را به دو مشکل تبدیل نکنیم.

وو

علت دیگر مربوط به اشخاصی است که جابه جایی آنها را به دردسر می­اندازد. افراد نابینا مشکلاتی علاوه بر دیگران دارند. ترافیک­های جاده­ای مسیر شما را برای انجام کار درمانی به میزان زیادی معطل می­کند. سالمندان با ضعف جسمانی به سرعت در مسیر رفت و آمد خسته می­شوند. نقص عضو حرکت را برای افراد معلول سخت می­کند. این افراد از آن دسته کسانی هستند که ویزیت پزشک عمومی در منزل موجبات راحتی آنها را فراهم می­کند.

با وجود همه این دلایل یک فرد در شرایط عادی هم از اینکه کار خود را به راحتی در خانه انجام دهد، وقت بیشتری را برای امور دیگر در اختیار دارد.

پزشک عمومی در منزل چه بیماری هایی را مداوا می کند؟

در این بخش تصمیم گرفتیم درباره انواع بیماری­هایی که در حوزه درمانی یک دکتر عمومی است، صحبت کنیم. در اکثر اوقات نیاز به ویزیت متخصص نیست و راه­های معالجه دکتر عمومی واقعا جواب می­دهد. چنانچه نیاز به معاینه توسط متخصص وجود داشته باشد، از رفع بیماری متوجه می­شوید. افرادی که دارای انواع بیماری­های قلبی، تنفسی، دستگاه­گوارش و سیستم عصبی هستند این امکان را دارند که معاینه و درمان خود را به پزشک عمومی بسپارند.

مداوای این بیماری­ها با دکتر عمومی است:

  • تشنج یا صرع؛
  • مشکلات مغزی؛
  • بیماری­های غده تیروئید؛
  • کم خونی؛
  • عارضه­های ریوی مانند آسم خفیف یا انسداد مجرای ریه.

در تمامی شرایط توصیه جامعه پزشکی هم این است که برای معالجه بیماری­ها نخست به سراغ پزشک عمومی بروید. با توجه به صلاحدید دکتر عمومی در صورت عدم رفع بیماری به متخصص داخلی ارجاع می­شوید. چنانچه باز هم نیاز به معاینه پزشک متخصص بیماری خاص خود باشید، بعد از طی دو مرحله قبل مشخص می­شود.

انجام این روند هم در هزینه و نتیجه گیری شما در راه درمان بسیار موثر است. ویزیت پزشک عمومی در منزل مرحله اول پروسه درمان به حساب می­آید. شاید ندانید ولی این روش بسیار کارآمدتر است و در صورتی که عارضه برطرف نشد باید راه درمان بعدی را با پزشک بعدی آغاز کنید.

مقایسه کار اشتباهی است؟

برخی از افراد ممکن است در استفاده از خدمات پزشکی در منزل به این فکر کنند که چرا برخی از مخارج بیشتر است. امتیازهایی که در دریافت خدمات پزشکی، درمانی یا مراقبتی به دست می­آورید خصوصا در ایامی که ویروس کرونا مهمان زندگی مردم شده است، از هزینه­ دریافتی فراتر می­رود.

در پاسخ به سوال تیتر این بخش که امکان دارد سوال ذهنی شما هم باشد، باید بگوییم که قیاس این دو شرایط با یکدیگر چندان درست به نظر نمی­آید. در ازای حفظ سلامتی و راحتی بیشتر برای خود و عزیزان سالمند یا معلول صرف هزینه­ بیشتر مانند سرمایه گذاری است.

ویزیت پزشک عمومی در منزل با هوم کا

هوم­کا مرکزی معتبر است که انواع خدمات را در این زمینه به مردمان عزیز ارائه می­کند. پوشش دهی تیم­ هوم­کا تاکنون مربوط به استان‌های البرز و تهران است. به زودی گسترش سرویس­دهی را در سطوح بالاتر منطقه­ای نیز شاهد خواهید بود. تیم هوم­کا با افرادی زبده و کاردان فعالیت می­کند.

اگر نیاز به ویزیت پزشک عمومی در منزل داشتید به راحتی این سرویس را با هوم­کا در خانه خود دریافت کنید. حوزه کاری این مرکز علاوه بر موارد درمانی، شامل موارد مراقبتی و آزمایشگاهی هم می­شود. تنوع خدمات هوم­کا به دلیل نیازهای متقاضیان تعیین شده است.

ووو

در استفاده از انواع خدمات مورد نیاز خود اگر نیاز به سوال یا مشاوره داشتید، انجام این درخواست توسط هوم­کا رایگان است. تجربه به ما نشان داده است که گاهی افراد با توجه به ذهنیت خود تصمیم می­گیرند و این ذهنیت در اغلب اوقات اشتباه است. از همین جهت قبل از تصمیم گیری سوالات خود را بپرسید. اطلاعات اندیشه شما را تغییر می­دهد و راه­های بیشتری مقابل شما باز می­کند.

نکته­ بعدی که احساس می­شود نیاز دارید آن را بدانید نحوه ثبت درخواست خدمات از مرکز هوم­کاست. روش­های مختلفی برای این مورد در نظر گرفته­ایم. ثبت درخواست بدون هزینه از طریق وب سایت یکی از آن راه­ها به حساب می­آید. عزیزانی که به اینترنت و کامیپوتر واقف نیستند، در تماس با شماره تلفن­های مرکز این امکان را دارند که ثبت درخواست خود را انجام دهند.

سخن پایانی درباره ویزیت پزشک عمومی در منزل

گاهی اوقات شرایطی در زندگی پیش می­آید که دیگر استفاده از روش­های قبلی در انجام کارها خیلی معقول به نظر نمی­رسد. مراجعه حضوری برای ملاقات با پزشک و کارهای درمانی یکی از این امور است. البته این موضوع به معنای حذف آن کار نیست بلکه باید برای انجام آن روش دیگری را اتخاذ کنیم و به دنبال مسیر دیگری باشیم.

استفاده از خدمات پزشکی در موارد غیر جراحی به روش­های دیگری هم قابل دسترس هستند. در این صورت دیگر نیاز نیست برای دریافت آنها به بیمارستان­ها مراجعه کنیم. مرکز هوم­کا که دستی بر آتش دارد، بستر مناسبی برای انواع خدمات مختلف درمانی و مراقبتی در منزل مهیا کرده است.

ویزیت پزشک عمومی در منزل یکی از انواع این خدمات به حساب می­آید. شرایط کنونی با وجود ویروس کرونا ضرورت استفاده از خدمات غیر حضوری را بیش از پیش افزایش داده است. اولین گام در حفظ سلامت خود و خانواده این است که از ورود به بیمارستان­ها تا جایی که امکان دارد، دوری کنیم.