۰ نفر

خرید اینترنتی، این بار از نوع مواد شیمیایی

۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۰
کد خبر: 484067
خرید اینترنتی، این بار از نوع مواد شیمیایی

اغلب محصولاتی که در اطراف شما وجود دارد یا موادی که در ساخت آن ها به کار رفته است، از مواد شیمیایی تشکیل شده است. مواد شیمیایی امروزه کاربرد زیادی در زندگی انسان ها دارند. این دسته از مواد از ترکیبات خاصی تشکیل شده اند که از جمله آن ها می توان به آلیاژ ها، یون ها و عناصر شیمیایی اشاره کرد.

با اعمال جزئی ترین تغییرات در ترکیبات سازنده آن ها، ماده جدیدی را می توان به دست آورد. این مواد اغلب از سنتز شیمیایی به دست می آیند و هریک ویژگی های اختصاصی و معینی دارند. مواد شیمیایی در هر سه حالت جامد، مایع و گاز موجود هستند.

یک طبقه بندی مهم مواد شیمیایی بر حسب کاربرد آن ها است و آن ها را به دو دسته صنعتی و آزمایشگاهی دسته بندی می کند. در ادامه در رابطه با هر یک از این مواد و نحوه دسترسی و خرید اینترنتی آن ها صحبت می کنیم.

مواد شیمیایی صنعتی

این مواد، موادی با ترکیبات خاص هستند که در صنایع مختلف به کار می روند. این دسته از مواد در برخی صنایع به عنوان ماده خام صنایع دیگر نیز تولید می شوند. مواد نفتی از جمله این مواد خام تولیدی در صنایع است که برای تولید محصولات متفاوت در صنایع دیگر به کار می روند.

مواد شیمیایی صنعتی به دو دسته مواد شیمیایی آلی و معدنی تقسیم می شوند که در این میان مواد آلی کاربرد فراوانی در صنایع دارند. ماده اصلی تشکیل دهنده مواد شیمیایی آلی، کربن است. این مواد کربنی در گئشته از بافت های گیاهی و جانوری به دست می آمد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی در آزمایشگاه ها و صنایع سنتز می شود. در مقابل مواد معدنی شامل یک عضو هالوژنی و هیدروژنی هستند.

تفاوت عمده این دو در وجود حتمی کربن در ساختار مواد آلی است. هرچند در مواد شیمیایی معدنی نیز کربن یافت می شود. اما عنصر اصلی سازنده آن نیست. تفاوت دیگر در میزان مقاومت حرارتی آن ها است. مواد شیمیایی آلی نسبت به مواد معدنی در مقابل حرارت مقاوم تر هستند.

مواد شیمیایی صنعتی طیف گسترده ای از صنایع را پشتیبانی می کند. این مواد برای تولید انرژی و تولید محصولات و کالاهای مصرفی به کار می روند. علاوه بر این، دسته ای از مواد شیمیایی صنعتی به عنوان واسطه یا ماده خام برای تولید انواع دیگری از همین مواد شیمیایی به کار می روند.

به طور کلی این مواد با اهداف تحقیقاتی یا صنعتی کاربرد دارند و مصرف کننده های آن ها صنایع خاص و اشخاص یا مصرف کننده های عمومی هستند.

یکی از صنایعی که به شدت وابسته به این مواد است صنایع غذایی است. صنایع نساجی، صنایع کشاورزی، صنایع فولاد و مواردی از این قبیل از دیگر صنایعی هستند که برای ساخت محصولات خود به مواد شیمیایی صنعتی به عنوان ماده خام نیازمند هستند.

کود های شیمیایی و سموم در صنایع کشاورزی، نگه دارنده ها، طعم دهنده ها و مواد خوراکی در صنایع غذایی، فرایند های ریسندگی، فرایند های تولید پلیمر و پلاستیک و مواردی از این قبیل، موادی هستند که از تغییرات مواد خام شیمیایی صنعتی به دست می آیند. از جمله پرکاربردترین مواد شیمیایی صنعتی می توان به اسید سولفوریک، کلر، اتیلن، اسید فسفریک، آمونیاک اشاره کرد.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی

این دسته از مواد شیمیایی به طور اختصاصی در آزمایشگاه ها برای انجام آزمایش ها و تحقیقات به  کار می رود. این مواد با مواد شیمیایی صنعتی تفاوت هایی دارند. به دلیل وجود این تفاوت ها در میان آن ها، امکان استفاده از این مواد به جای یکدیگر وجود ندارد. یکی از این تفاوت ها میزان خلوص این مواد است. معمولا مواد شیمیایی موجود در آزمایشگاه ها از خلوص بیشتری برخوردارند.

این مواد در داروسازی و پزشکی، رنگ سازی، صنایع تولید سنگ و سرامیک، آبکاری فلزات، تولیدات لوازم آرایشی کاربرد دارند. این مواد هم چنین در آزمایشگاه های کنترل کیفی محصولات نیز به کار می رود. از مواد شیمیایی آزمایشگاهی برای تولید انرژی های حرارتی نیز استفاده می شود. محیط زیست و منابع طبیعی، گروه دیگری است که در آن مواد شیمیایی آزمایشگاهی کاربرد فراوان دارد.

چگونگی خرید اینترنتی مطمئن

برای هر دو دسته از مواد شیمیایی، اطمینان از اصل بودن و با کیفیت بودن محصول از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که این محصولات مواد خام کاربردی هستند و کیفیت مناسب آن ها بسیار اهمیت دارد. برای اطمینان از این کیفیت بهتر است برای خرید از تولید کننده های معتبر خریداری شوند. قیمت این محصولات برحسب ترکیبات و درصد خلوص و گرید مربوطه متفاوت است.

انواعی از این محصولات در سایت های معتبر در دسترس هستند. فروش مواد شیمیایی آزمایشگاهی سیگما شیمی نیز یکی از این قبیل فروشگاه های اینترنتی است که سالهاست در این زمینه فعالیت می کند و به دلیل قیمت مناسب و تضمین کیفیت کالا به مشتریان وفادار است. شما به راحتی می توانید این مواد را با توجه به گرید و درصد مورد نظر از طریق اینترنتی از سیگما شیمی خریداری کنید.

تفاوت گرید های مواد شیمیایی

همان طور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم مهم ترین تفاوت این دو دسته از مواد شیمیایی در کاربرد آن هاست. مواد شیمیایی صنعتی به طور عمده در صنایع و با اهداف صنعتی به کار می رود. در طرف مقابل مواد شیمیایی آزمایشگاهی بیشتر در آزمایشگاه ها و با کاربرد تحقیقاتی به کار می رود.

دومین مورد از تفاوت این مواد، در درصد ترکیبات به کار رفته در آن هاست. با وجود فرمولاسیون نسبتا یکسان در میان آن ها، مواد شیمیایی آزمایشگاهی اغلب درصد خلوص بالاتری نسبت به مواد مشابه آن ها در مصارف صنعتی دارند. به همین دلیل نمی توان آن ها را به جای یکدیگر به کار برد.

نکته مهمی که در استفاده از مواد شیمیایی آزمایشگاهی باید به آن توجه نمود، مطالعه دقیق برچسب محصول است. برای آن دسته از ترکیبات شیمیایی که در صورت تماس خطراتی را برای انسان به دنبال دارند مطالعه نحوه استفاده و مراقبت های لازم ضروری است.

علاوه بر این برای هر دو دسته مواد شیمیایی صنعتی و آزمایشگاهی، بر روی محصول اطلاعات لازم از جمله درصد مواد نوشته شده است که به کمک آن می توان بر حسب کاربرد و گرید مورد نظر محصول خود را انتخاب کنید.