۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

۵ نماد پُرمعامله بورس تهران (۹۹/۸/۲۷)

۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۳۰
کد خبر: 482499
۵ نماد پُرمعامله بورس تهران (۹۹/۸/۲۷)

در بورس امروز در مجموع حدود ۱۱هزار و ۸۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد شستا، خودرو، خزامیا، فولاد و وسپهر به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در چهارمین روز هفته بیش از یک هزار و ۲۱۰میلیارد تومان سهام سرمایه گذاری تامین اجتماعی دست به دست شد، ایران خودرو پس از معاملاتی به ارزش ۶۱۸میلیارد تومان دوم شد و زمیاد نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

بورس امروز

سهام تامین سرمایه بانک ملت (تملت) پس از بازگشایی ۱۱درصد رشد قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام سرمایه گذاری تامین اجتماعی شستا با افت ۱۵درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که بیش از یک هزار و ۹۴۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» با معاملات یک هزار و ۲۹۰میلیارد تومانی دوم شد و «محصولات شیمیایی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۶.۷درصد از کل سهام زامیاد (خزامیا) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۲درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۱۹سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۳۲نماد نخست اختصاص داشت.

بورس امروز