۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

هشدار/ ریزش قیمت دلار همچنان ادامه دارد

۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴
کد خبر: 479636
هشدار/ ریزش  قیمت دلار  همچنان ادامه دارد

همزمان با تشدید احتمال پیروزی دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا، امروز هم روند بازار ارز نزولی است و قیمت‌ها نسبت به پنجشنبه هفته گذشته، کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین، بر این اساس به گفته فعالان بازار، این روند باعث مقاومت دلالان از ریزش بیشتر قیمت دلار و احتیاط معامله‌گران برای خرید شده است. بازار ارز تحت تاثیر انتخابات آمریکا از اواخر هفته گذشته وارد مدار نزولی شد و اگرچه در برخی روز‌ها شاهد رشد قیمت دلار و یورو بودیم، اما با تشدید احتمال پیروزی دموکرات‌ها نرخ ارز در بازار ایران با شیب تندی کاهش یافت؛ دلار که هفته پیش با نرخ حدود ۲۷۵۰۰تومان کار خود را شروع کرد، اواسط هفته تحت تاثیر جو پیروزی ترامپ در انتخابات مجددا وارد کانال ۳۰هزار تومان شد اما این روند ادامه‌دار نبود چراکه در اواخر هفته نرخ تا حدود ۲۵هزار تومان سقوط کرد.

با ریزش نرخ ارز انتظار می‌رفت که در معاملات این هفته نیز روند نزولی ادامه‌‌دار باشد و با شروع کار بازار امروز، این پیش‌بینی محقق شد؛ امروز قیمت دلار نسبت به هفته پیش حدود ۲۰۰۰تومان ارزان‌تر شده و در صرافی‌ها بین ۲۳ تا ۲۴هزار تومان نوسان دارد.

به گفته کارشناسان اقتصادی، با توجه به افزایش احتمال پیروزی بایدن در انتخابات، تهدیدات ناشی از تحریم در آینده نزدیک کاهش یافته و امنیت روانی در بین فعالان اقتصادی بیشتر شده و همین موضوع باعث شد تا نرخ ارز کاهش یابد.

از طرفی فعالان بازار ارز اظهار کرده‌اند که با ادامه روند نزولی نرخ ارز، خریداران و وارد‌کنندگان تمایلی برای خرید ارز در سامانه نیما از خود نشان نمی‌دهند و احتیاط در خرید از این سامانه مشهود است.

در حال حاضر اگرچه دلالان در برابر کاهش بیشتر نرخ مقاومت می‌کنند اما جو بازار ارز ریزشی است و حتی گفته شده که در برخی از ساعات معاملات امروز نرخ دلار در بازار آزاد به ۲۲هزار تومان هم رسیده ولی مجددا به کانال ۲۳هزار تومان بازگشته است؛ اما صرافی‌ها و فعالان بازار ارز تاکید دارند که قیمت دلار مجددا ارزان خواهد شد و برخلاف روز‌های قبل این روند کاهشی ادامه‌دار خواهد بود تا جاییکه دلار ۲۰هزار تومانی و حتی کمتر از آن چندان دور از تصور نیست.