۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

۵ نماد پُرمعامله بورس تهران (۹۹/۸/۱۲)

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۰۰
کد خبر: 478549
۵ نماد پُرمعامله بورس تهران (۹۹/۸/۱۲)

در جریان معاملات بورس امروز، در مجموع حدود چهار هزار و ۸۷۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد خودرو، خساپا، وشهر، وبملت و فولاد به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در دومین روز هفته و در جریان معاملات بازار سهام معادل ۵۰۰میلیارد تومان سهام ایران خودرو دست به دست شد، سایپا پس از معاملاتی به ارزش ۲۲۰میلیارد تومان دوم شد و سهام بانک شهر نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

وضعیت بورس امروز

سهام ایران خودرو پس از بازگشایی چهار درصد و سهام بانک شهر (وشهر) دو درصد رشد قیمت را تجربه کرد و از طرف دیگر سهام سرمایه گذاری مسکن (ثمسکن) با افت سه درصدی قیمت کام سهامداران خود را تلخ کرد.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «خودرو و ساخت قطعات» تعلق داشت به طوری که ۹۶۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» با معاملات ۶۱۰ میلیارد تومانی دوم شد و «محصولات شیمیایی» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۶.۴ درصد از کل سهام هتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۵ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۱۱نماد سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۰ نماد نخست اختصاص داشت.

وضعیت بورس امروز