۰ نفر

مزایای خانه پیش ساخته به کمک سازه LSF

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۴۶
کد خبر: 478508
مزایای خانه پیش ساخته به کمک سازه LSF

در بر نامه کلان دولت ایران، قاب های سبک فولادی سرد نورد شده LSF اولین اولویت در امر ساخت و ساز صنعتی می باشد.

تکنولوژی و مزایای تولید سازه LSF با روش CAD/CAM  و CNC :

چنانچه برای تولید سازه هایL.S.F که مختص خانه پیش ساخته است ،  از تکنولوژی روز دنیا که در ادامه معرفی می شود استفاده گردد، مزایای بیشماری به همراه خواهد داشت :

  • امکان بکار گیری محصولات دارای استاندارد در مرحله تأمین مصالح با حداقل پرت و امکان بهینه سازی اجزای مختلف ساختمان برای صرفه جویی در مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف. 
  • مقاومت بالا در برابر زلزله به لحاظ شکل پذیری خوب و سبکی فوق العاده در کنار استحکام بالا.
  • کاهش نیاز به نیروهای ماهر حرفه ای و جذب خیل عظیم بیکاران تحصیل  کرده و بومی در بخش نصب این نوع ساختمان ها که با هزینه کمتر کیفیت بیشتر را برای ساختمان به ارمغان می آورند.
  • کاهش خواب سرمایه در طول دوره ساخت، در کنار افزایش کیفیت و کمیت ساخت و ساز.
  • کاهش مصرف انرژی در  کلیه مراحل تولید مصالح ساختمانی،حمل مصالح ، بهره برداری و جمع آوری ساختمان.
  • نیازکم این روش به صنعت سیمان که یک صنعت آلاینده می باشد و این نوع ساختمان را دوستدار محیط زیست معرفی می کند.
  • کاهش مصرف فولاد در ساختمان که به تدریج حکم فلزی با ارزشی را پیدا خواهد کرد و دفن بدون ملاحظه آن در ساختمان های موجود هیچگونه توجیهی ندارد.

مهمترین دلیل برتری ساختمان های ال اس اف، استحکام و امنیت آنهاست:

ایمنی در برابر زلزله

ساختمان های با سازه LSF از امنیت بالایی در برابر زلزله برخوردارند بخصوص برای ساختمانهای کوتاه در مناطق شهری و روستایی

امنیت جانی

وقتی به بلایی که آوار ساختمان های سنتی بر سر زلزله زده ها می آورد نگاه کنیم، ضرورت مقاوم سازی و صنعتی سازی را خوب درک می کنیم

سازه سبک و کاهش بارِ مرده

سازه LSF سبک است و همین سبک بودن، باعث می شود که تکان های زلزله، نیروی کمتری به ساختمان وارد کند.

آسیب پذیری کمتر

در زمان زلزله، اجزاء و قطعات تاسیساتی این ساختمان ها نیز آسیب کمتری می بیند. مثلا اتصالات لوله ها و فاضلاب ها به گونه ای است که از انعطاف لازم در برابر تکان های زلزله برخودار است.

تخریب نمی شود، حتی اگر آسیب ببیند

این ساختمان ها، یکپارچه هستند و قطعات تشکیل دهنده آنها، به راحتی از هم گسیخته نمی شوند. درست مثل یک اتوبوس که با سرعت زیاد در سر پیچ و دست انداز سخت انسجام خود را حفظ می کند.

در عین حال باید توجه داشت که :

تمام LSF ها مقاوم نیست

طراحی سازه ها در هوشمندسازه، با اعمال دقیق ترین محاسبات مهندسی وبه کارگیری تکنولوژی CAD CAM انجام شده است. در این روشِ اتوماتیک، طراحی و اعمال نیروها و بارهای وارده به اسکلت ساختمان در حالتهای مختلف محاسبه و درنظر گرفته شده است و در تولید کلیه عملیات مکانیکی توسط ماشین آلات CNC انجام میشود، برخی سازندگان  LSF  از روش های آهنگری و غیرمهندسی استفاده می کنند.

ایمنی و راحتی هر دو مهمند

اینکه ساختمان، قبل از هر چیز، ایمنی داشته باشد، مهمترین مسئله ای است که باید مورد توجه سازندگان و ساکنین ساختمان قرار بگیرد و راحتی بهره برداری نیز اهمیت خاص خود را دارد ولی نه به اندازه ایمنی ساختمان

نظارت دقیق

فرایند ساخت در این روش، صنعتی است و به دلیل آنکه قطعات در کارخانه تولید می شوند، امکان اعمال نظارتهای دقیق وجود دارد و خطاهای انسانی به حداقل می رسد.

خلاصه همه آن چیزی که در مورد مزایای فنی ال اس اف گفته شد را می توان در این خلاصه کرد که ساختمانهای ال اس اف، امتحان شان را پس داده اند

سربلند در آزمون های سخت زلزله

مقاومت سازه LSF در برابر زلزله در زمین لرزه های مختلف در دیگر نقاط دنیا، نظیر آمریکا ،ژاپن، استرالیا و نیوزلند تجربه و اثبات شده است.

شرکت هوشمندسازه با تولید این سازه ها به روش کد کم و CNC با آخرین تکنولوژی روز دنیا بر اساس مجوز مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ایران براساس آیین نامه AISI وIBC آمریکا و همچنین مقررات ملی ساختمان ایران، مباحث ششم(2800)، نوزدهم و هجدهم برای بارگذاری، مصرف انرژی و آکوستیک صوت بااستفاده از نرم افزار تحت لیسانس BricsCAD، گواهی نامه ثبت اختراع تولید سازه، ثبت استاندارد کارخانه ای( علامت استاندارد ایران) کمک بسزایی در ترویج این نوع از ساخت کرده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد سازه های پیش ساخته برای ویلا و خانه و خانه های ضد زلزله می توانید به آدرس اینترنتی هوشمند سازه https://hooshmandsazeh.com/ مراجعه نمایید.