۰ نفر

اهمیت استفاده از محصولات پی وی سی برای ساختمان و زندگی روزمره چیست؟

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۵
کد خبر: 478418
اهمیت استفاده از محصولات پی وی سی برای ساختمان و زندگی روزمره چیست؟

قطعا این روزها کلمه پی وی سی زیاد به گوشتان خورده و متوجه این موضوع شده اید که محصولات پی وی سی چه اهمیت و استفاده هایی در زندگی روزمره ما دارند. در واقع پی وی سی نوعی پلیمر ترمو پلاستیک بوده که مخفف عبارت پلی ونیل کلراید PVC (Poly Vinly Chloride) می باشد.

کارشناسان ما در آذران فضانما با ارائه این توضیحات در نظر دارند تا شما عزیزان را با انواع محصولات پی وی سی و اهمیت استفاده هر یک در صنعت ساختمان سازی بیشتر آشنا کنند.

پی وی سی چیست؟

پی وی سی اغلب در صنایع شیمیایی تولید و بیشتر در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین محصولات پی وی سی جایگزین مناسب بجای فلزات شده است و در بیان کلی بهتر است بگوییم که استفاده از انواع محصولات PVC در ساختمان به 60 درصد رسیده است.

از دلایل داشتن طرفدار برای محصولات پی وی سی می توان به هر یک از موارد زیر اشاره کرد:

  • سهولت در استفاده از محصولات پی وی سی
  • ابزار مناسب برای عایق صدا و گرما
  • صرفه جویی در زمان
  • داشتن مقاومت و استحکام بالا
  • حفظ ساختمان در برابر خطراتی مانند زلزله

کاربرد محصولات PVC در منازل

محصولات پی وی سی برای هر یک از موارد زیر در ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرد:

  • استفاده از پی وی سی برای ساخت مبلمان
  • استفاده از پی وی سی برای ساخت سقف کاذب
  • تولید دیواپوش های پی وی سی
  • استفاده از PVC در ساخت لوازم خانگی
  • استفاده از PVC برای تولید درب و پنجره دو جداره

هر یک از موارد نام برده شده بالا توسط پی وی سی و با ویژگی های منحصر به فرد طراحی و تولید می شود. یکی از پرکاربردترین مصالح مصرفی در طراحی داخلی ساختمان، استفاده از دیوارپوش و سقف کاذب پی وی سی می باشد. همچنین ابزارآلات و ابزار زیرسازی هم از نوع پی وی سی در ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرد.

هر یک از دیوارپوش ها و همینطور سقف های کاذب PVC در انواع طرح ها و رنگ ها تولید شده که افراد بسیاری با سلیقه های مختلف به دلیل تنوعی که در محصولات پی وی سی وجود دارد، در زمان خرید با تنوع طرح و رنگ رو به رو خواهند شد.

منازل مدرن با سقف های کاذب پی وی سی مدرن

سقف کاذب پی وی سی توانسته تغییرات جدیدی در صنعت دکوراسیون داخلی بوجود بیاورد. همانطور که می دانید سقف کاذب به سقفی گفته می شود که پایین تر از سقف اصلی قرار بگیرد. این روزها می توانید سقف کاذب را در انواع مختلف کناف، آی گلس، پی وی سی و دیگر مصالح نوین صنعت پتروشیمی استفاده کنید.

انواع سقف کاذب برای سرویس های بهداشتی، آشپزخانه ها، مغازه ها و سایر مکان ها مورد استفاده قرار گرفته و اجرای سقف کاذب بسیار ساده و سریع انجام می شود. در رابطه با قیمت سقف کاذب یا تایل سقفی و قیمت اجرای سقف کاذب با توجه به متر مربع اجرایی و نوع سقف متفاوت خواهد بود. جنس سقف کاذب می تواند از گچ، چوب، مواد معدنی، پی وی سی، آلومینیوم، .... باشد. در گذشته مرسوم ترین روش برای این کار استفاده از گچ و رابیتس بوده که بعلت وزن بالای وارده به سقف اصلی و یا به علت ایجاد آورهای خطرناک در مناطق زلزله خیز، رفته رفته استفاده از آن در کشور های پیشرفته و همینطور در کشورهای توسعه یافته نیز در حال منسوخ شدن است. سقف کاذب پی وی سی آذران فضانما باتوجه به کاربرد های آن در انواع متنوعی ارائه می شود. شما برای خرید سقف کاذب PVC باید به قیمت، مزایا و معایب، طراحی، تولید و نصب توجه نمایید.

س

سقف کاذب پی وی سی، از مصالح پر مصرف ساختمانی

طراحی داخلی متفاوت با استفاده از دیوارپوش های پی وی سی

از دیگر متریال های ساختمانی پر مصرف و مناسب برای بازسازی منازل می توان به دیوارپوش پی وی سی اشاره کرد که می تواند جایگزین مناسبی بجای تخریب و ساخت مجدد ساختمان ها باشد. از ویژگی های دیوارپوش PVC می توان به هریک از موارد زیر اشاره کنیم:

  • قابلیت نصب بر روی هر سطحی
  • مورد استفاده در فضاهایی همچون آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، گاراژ
  • داشتن تنوع بسیار در طراحی و رنگ
  • قیمت مناسب
  • نصب سریع و آسان

دیوارپوش پی وی سی در بیشتر مواقع بصورت دو جداره و روکشدار تولید می شود که می تواند دیوار را در مقابل صدا و گرما محافظت نماید. در برخی موارد نیز دیوارپوش پی وی سی بصورت توپُر وارد بازار می‌شود که این امر موجب شده تا میزان استقامت آن افزایش پیدا کرده و علاوه بر آن به شاسی سازی نیاز نداشته باشد.

دیوارپوش ها در انواع مختلف وجود دارند که هر کدام از ویژگی های مختلفی برخوردار هستند که می توانید متناسب با نوع کاربری که دارید، دیوار پوش مناسب خود را با قیمت مناسب انتخاب کنید. در ادامه با انواع دیوارپوش ها آشنا خواهید شد:

دیوار پوش ها دارای انواع مختلفی هستند دیوار پوش سه بعدی، دیوار پوش کامپوزیت، دیوارپوش چوبی، دیوار پوش های سلولزی و دیوار پوش PVC که قیمت دیوار پوش با توجه به جنس و وسعت متفاوت می باشد.

سس

خرید دیوارپوش پی وی سی جهت دکوراسیون داخلی زیباتر

سخن پایانی

برند کوبوآ یکی از تولیدات شرکت " آذران فضا نما" است که انواع محصولات دیوارپوش و سقف کاذب پی وی سی را در قالب محصول کوبوآ، کوبوآ پلاس و کوبوآ تایل به بازار عرضه می کند.

شما عزیزان می توانید برای خرید انواع محصولات پی وی سی با قیمت مناسب به وب سایت (آذران (https://www.azaran.com)) مراجعه کرده و هر یک از محصولات PVC مورد نظر خود را از این شرکت خریداری کنید. همچنین می توانید با شماره گیری 8399-021 و ارتباط با کارشناسان ما در خصوص دیگر محصولات این شرکت و همینطور قیمت هرکدام اطلاعات کافی را به دست آورید.