۰ نفر

مجمع عمومی بانک تات رای به ادغام این بانک داد/پرداخت پول سهامداران جزء از سوم مرداد ماه

۲۹ تیر ۱۳۹۱، ۱۹:۱۰
کد خبر: 4772

مجمع عمومی سالیانه بانک تات امروز با حضور اکثریت اعضا و سهامداران برگزار شد و طی آن 82 درصد از اعضا با دادن رای موافق نسبت به ادغام بانک به هیات مدیره اجازه دادند تا مراحل قانونی این ادغام را پیگیری کنند.

اقتصادآنلاین/گروه بورس:

مجمع عمومی سالیانه بانک تات امروز با حضور اکثریت اعضا و سهامداران برگزار شد و طی آن 82 درصد از اعضا با دادن رای موافق نسبت به ادغام بانک به هیات مدیره اجازه دادند تا مراحل قانونی این ادغام را پیگیری کنند.

در ابتدای این مراسم گزارشی از سوی بازرس حسابرسی و همچنین هیات مدیره بانک تات برای حاضرین قرائت شد و اعضای هیات مدیره توضیحاتی درباره‌ی روند ادغام بیان کردند.

جلال رسول اف ـ مدیرعامل بانک تات ـ با تشریح انواع ادغام در نظام پولی بانکی و قانون تجارت گفت: متاسفانه در کشور ما روند چگونگی ادغام در قانون تجارت و قانون پولی و بانکی نیست و تنها در ماده 105 قانون برنامه‌ی پنجم ادغام‌های یک‌جانبه و چندجانبه پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که موسسه‌ی مالی و اعتباری صالحین و آتی هنوز موسسه نیستند و به عنوان تعاونی محسوب می‌شوند، گفت: ما در مصوبه‌ای که در تاریخ 25 اسفند‌ماه سال 90 داشتیم از عبارت موسسه‌ی مالی برای صالحین و آتی استفاده کرده‌ایم که لازم است این عنوان‌ها به تعاونی ایرانیان یا زرین‌دشت و هم‌چنین صالحین خراسان تغییر پیدا کند که ما برای این تغییر نیاز به رای مجمع هستیم.

وی با بیان این‌که ادغام معایب و محاسنی دارد، گفت: از معایب ادغام بانک تات آن است که استقلال فعلی خود را از دست می‌دهد، اما از محاسن آن می‌توان به این اشاره کرد که به یکباره ما تبدیل به بانکی با بیش از 500 شعبه خواهیم شد که برای ما مزیت خوبی خواهد بود. هم‌چنین با افزایش سرمایه و دارایی‌ها می‌توانیم سرمایه‌گذاری‌های بهتری انجام داده و هم‌چنین تسهیلات بیشتری براساس قانون برای سرمایه‌گذاری بدهیم و درآمد بیشتری جذب کنیم.

مدیرعامل بانک تات با بیان این‌که بازار بانکی کشورمان جایگاه رقابتی زیادی دارد، گفت: ما با این ادغام می‌توانیم طی یک الی دو سال آینده بانک را به جای خوبی برسانیم.

مجید معتمدی فاضل ـ نماینده سازمان بورس ـ در مجمع بانک تات نیز با بیان این‌که ما نمی‌خواهیم هیچ حقی از سهامداران کل و جز ضایع شود، گفت: این‌گونه ادغام بانک تات به شکل حاضر مورد تایید بورس نیست و اجازه ادغام به این شکل را نمی‌دهیم و از هیات مدیره می‌خواهیم قبل از این‌که کارها انجام شود، مراحل قانونی را طی کرده و مدارک مورد نیاز برای جلوگیری از ضایع‌شدن حق سهامداران را ارائه کند.

وی تاکید کرد: سازمان بورس باید به این نتیجه برسد که حقوق سهامداران این بانک ضایع نمی‌شود.

رسول اف در پاسخ به نماینده سازمان بورس گفت: ما به بانک مرکزی به دفعات به صورت کتبی و شفاهی نظر بورس را اعلام کرده‌ایم و آنها نیز گفته‌اند که با بورس هماهنگ خواهند بود. هم‌چنین به حسابرسی اعلام کردیم که مشکلاتی را که در این زمینه وجود دارد، با داشتن اختیاراتی آنها را برطرف کنند تا سازمان بورس نیز نظرش نسبت به این مساله جلب شود.

وی گفت: ما منتظریم مجامع عمومی بانک‌هایی که قرار است ادغام شود جمع‌آوری شده و در نهایت نمایندگانی از موسسات به سازمان بورس معرفی شود و سازمان بورس نیز با بررسی‌‌های لازم اجازه‌ی پذیره‌نویسی را بدهد.

علی انصاری ـ عضو هیات مدیره بانک تات ـ‌در این جلسه اظهار کرد: کشور ما یک کشور در حال توسعه است و لازم است ساختار‌هایش با ظرفیت‌هایی که در آن وجود دارد، متناسب شود تا توانمندی‌ها در ضعف‌ها جایگزین شوند.

وی با اشاره به این که بانک تات در هشتم آبان‌ماه سال 88 به عنوان هشتمین بانک خصوصی تاسیس شد، گفت: ما در کمتر از دو سال با داشتن 70 شعبه توانستیم فعالیت‌های خوبی را انجام دهیم.

وی تاکید کرد که ما به توسعه‌ی کشور اسلامی معتقدیم و این اعتقاد و ایمانمان موجب شده که برای کشورمان فعالیت کنیم.

انصاری گفت: بعضی اوقات توفیقات اجباری و یا الهی موجب می‌شود که مسیر ما تغییر کند و همین توفیق باعث شده که ما به یک مجموعه‌ی بزرگ‌تر تبدیل شویم.

وی تصریح کرد که بانک مرکزی و سازمان بورس نمی‌خواهند حقی از سهامداران ضایع شود، بنابراین چند ماهی مراحل ادغام و مشخص‌شدن سهامداران به طول خواهد انجامید.

عضو هیات مدیره بانک تات خاطر نشان کرد که ما موظفیم زیر نظر بانک مرکزی فعالیت کنیم، چون بانک مرکزی پدر بانک‌ها است و او به ما مجوز داده که بتوانیم در این نظام بانکی فعالیت داشته باشیم و نمی‌توانیم سرخودانه کاری انجام دهیم.

انصاری افزود: به هرحال ما مطیع قوانین کشور خواهیم بود و کسی که می‌خواهد راه توسعه‌ی سالم را بپیماید، باید قانون‌پذیر باشد .

وی از سهامداران حاضر در جلسه خواست تا به ادغام بانک رای دهند تا هر چه سریع‌تر مراحل قانونی این کار انجام شود.

عضو هیات مدیره بانک تات خاطر نشان کرد: سهامداران جزء که گاها با 200 هزار تومان وارد سهامداران بانک شده‌اند و در حال حاضر نیاز به سرمایه‌شان دارند، می‌توانند از سه‌شنبه آینده به اداره سهام بانک تات واقع در خیابان بخارست برود و طی مکانیزمی سرمایه خود را دریافت کند.

انصاری تاکید کرد که البته ما به سهامداران این اطمینان را می‌دهیم که از سرمایه‌شان حفاظت می‌کنیم؛ بنابراین از سهامداران می‌خواهیم که به ما اعتماد کنند تا ما بتوانیم کار را هرچه سریع‌تر و به خوبی پیش ببریم.

در پایان این مجمع و پس از شمارش آراء اعلام شد که 63.19 درصد سهامداران در این جلسه حضور داشتند که 70 درصد از آنها با پرداخت 30 درصد سود به سهامداران و هم‌چنین یک درصد پاداش به هیات مدیره و انتخاب روزنامه‌های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر‌الانتشار موافقت کردند، هم‌چنین اعلام شد که از کل آراء اخذ شده 82.1 درصد با ادغام موافق و 17.9 درصد مخالف بودند.