۰ نفر

راهکارهایی برای بهتر کردن محوطه باغ ویلا

۵ آبان ۱۳۹۹، ۲۰:۰۰
کد خبر: 476810
راهکارهایی برای بهتر کردن محوطه باغ ویلا

به گزارش اقتصادآنلاین، امروزه بسیاری از مردم تمایل زیادی به گذراندن اوقات فراغت خود در باغ ویلاها پیدا کرده اند. البته افراد مختلف، اهداف متفاوتی از خرید این باغ ویلاها دارند. افرادی که توان مالی بالایی دارند قادر خواهند بود تا مطابق با سلیقه شان، هر نوع باغ ویلایی را که می خواهند تهیه کنند. خانه های ویلایی معیارهای زیادی برای مقایسه دارند. ویلاها اکثرا به خاطر ظاهر لوکس و ظریف خود معروف هستند و می توانند این ویژگی ها را از طرق مختلفی نشان دهند.

باید بدانید که اغلب اشخاصی که اقدام به خرید باغ ویلا شهریار می کنند، به دنبال خرید باغ ویلا لاکچری و مدرن هستند. البته فقط قیمت ویلاها، میزان مدرن و لاکچری بودن آنها را تعیین نمی کند.

برخی از ویلاها دارای باغ های پراکنده و برخی دیگر دارای تاکستان و درختزار هستند. در این موقعیت ها جا دارد تا سلیقه فردی طراحان و سازندگان شکوفا شود. با توجه به این موضوع، چند راه کار وجود دارد تا با استفاده از آن ها جلوه بیشتری به باغ ویلا خود بدهید.

ویلا

1.آب نما

در طول تاریخ بسیاری از مکان های مجلل و زیبا از آب نما استفاده کرده اند. در میان فرهنگ ها و دوره های مختلف، آب نماها نماد بهشت و هماهنگی بوده اند. در خانه های ثروتمند و مجلل، حوضچه ها و چشمه های پر زرق و برق راهی برای نشان دادن ثروت بودند؛ البته این موضوع هنوز هم برای برخی مکان ها صدق می کند. آب نماها این قابلیت را دارند تا جلوه ای زیبا به فضای شما اضافه کنند. صدای آرامش بخش آب با استفاده از سنگ ها، گیاهان و ماهی ها می تواند زیبایی محوطه شما را چند برابر کند. افزودن المان های دیگر می تواند به جذابیت، تجمل و ظرافت این نما، کمک شایانی بکند.

2.گچ بری

یکی از ساده ترین راه ها برای زیباتر جلوه دادن ویلای خود، کار کردن روی فضای داخلی است. یکی از چیزهایی که کیفیت و جذابیت را در ویلا به شما نشان می دهد، کیفیت جزئیات داخلی ویلا است. البته بهتر است از شلوغ کردن بیش از اندازه فضای داخلی بپرهیزید. جزئیات نقش بسیار مهمی دارند و پس از گذشت مدتی، بیشتر هم به چشم می آیند. برای مثال گچ بری های داخل ویلا، به هنگام ورود خیلی مورد توجه قرار نمی گیرند. بیشتر شدن ظرافت های فضای داخل ویلا، می تواند کل نمای داخلی را تحت تاثیر قرار بدهد.

3.پرده و تزئینات پنجره

پنجره ها یکی دیگر از قسمت های مهم برای زیبایی هستند که هم بر فضای داخلی و هم بر فضای خارجی تاثیر دارند. پرده ها را هر چند وقت یک بار تعویض کرده و حتما به آن ها رسیدگی کنید. زیبایی پرده ها بر زیبایی محیط هم موثر خواهد بود.

4.مبلمان

مبلمان این قبلیت را دارد تا محیط را در نظر دیگران چندین برابر زیباتر و جذاب تر کند. هر از چند گاهی به تعویض لوازم موجود در ویلای خود بپردازید؛ این امر به تغییر و تازه سازی ظاهر محیط کمک شایانی می کند. با استفاده از آینه ها، مبلمان و قطعات کوچک خاص، می توانید این احساس زیبا و ظریف را القا کنید که هر قطعه از مبلمان مکمل قطعه دیگری است.

5.نما و چشم انداز

نکته ای که هنگام تماشای ویلاهای لوکس و مجلل در سراسر جهان به نظر می رسد، نحوه استفاده آن ها از فضای داخلی و خارجی است. ویلاها اکثرا به دلیل فضای خارجی و چشم اندازهای فوق العاده شان معروف هستند. این باغ ها از سبک های بسیار متنوعی در ساختشان بهره می گیرند.

ویلا

6.تنوع

برای افزودن جلوه زیبا به باغ ویلا، می توان یک آب نما به آن اضافه کرد. یک مجسمه یا نیمکت نیز می تواند یک المان جذاب و خاص باشد. برای بهبود جذابیت تراس یا بالکن با چشم انداز زیبا، وسایلی مانند نیمکت و یا یک باغچه کوچک می توانند منظره را بسیار متفاوت تر رقم بزنند. البته این ایده ها، تنها برخی از پیشنهاداتی هستند که شما در اختیار دارید.

7.ویژگی ها و امکانات

برای لاکچری تر شدن فضای داخلی ویلا یک اتاق نشیمن مناسب، اتاق غذاخوری خوب طراحی شده، آشپزخانه کاملا مجهز و ... لازم است. این اتاق ها باید با توجه و دقت بالا به جزئیات و همینطور حساسیت در زمینه تجملات و تجهیزات طراحی شوند. امکانات رفاهی مانند سیستم های سرگرمی و دسترسی به اینترنت (بسته به موقعیت مکانی باغ ویلا) از اهمیت بالایی برخوردارند. البته بعضی از معیارها کاملا بستگی به شرایط خود باغ ویلا دارند. مثلا ویلاهای گران قیمت تر و با کلاس تر، تجهیزات پیشرفته تری هم خواهند داشت. برای مثال اتاق اختصاصی برای سینما، اتاق های مخصوص بازی و سرگرمی، امکانات آب گرم، ورزشگاه، جکوزی های داخلی و یا خارجی، جزء امکانات باغ ویلاهای بسیار گران قیمت است.

ملکبین

مشاورین املاک ملکبین، از بهترین مشاوران موجود در مناطق اطراف تهران در جهت خرید باغ ویلا در غرب تهران هستند. این کادر حرفه ای، با بیش از 20 سال سابقه در این زمینه، همواره آماده پاسخگویی به شما خواهند بود. به شما پیشنهاد می شود که حتما باغ ویلای مد نظرتان را جهت خرید به ملکبین بسپارید، تا با صرفه جویی در وقت و هزینه کارتان انجام شود.