۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

۵ نماد پُرمعامله بورس تهران (۹۹/۸/۵)

۵ آبان ۱۳۹۹، ۲۲:۳۱
کد خبر: 476776
۵ نماد پُرمعامله بورس تهران (۹۹/۸/۵)

در جریان معاملات بورس امروز، وزن بیشتر ارزش معاملات بر دوش فلزات اساسی بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، امروز معامله‌گرها ۶۰۰ میلیارد تومان سهام فولاد خرید و فروش کردند، بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه فلرات اساسی تعلق داشت و ۴.۲درصد از کل سهام حق تقدم معدنی دماوند معامله شد.

روز جاری در مجموع حدود ۶هزار میلیارد تومان سهام خرید و فروش شد که پنج نماد «فولاد»، «فملی»، «خودرو»، «وسپهر» و «وبصادر» به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی روی آن کلیک کنید

 نماد پُرمعامله بورس تهران (۹۹/۸/۵)

در دومین روز هفته معادل ۶۰۰ میلیارد تومان سهام فولاد مبارکه اصفهان دست به دست شد، ملی صنایع مس ایران پس از معاملاتی به ارزش ۵۴۰ میلیارد تومان دوم شد و سهام ایران خودرو نیز به جایگاه سوم معاملات رسید.

بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه «فلزات اساسی» تعلق داشت به طوری که هزار و ۶۵۰میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری» با معاملات ۷۷۰ میلیارد تومانی دوم شد و «خودرو و ساخت قطعات» در جایگاه سوم قرار گرفت.

امروز ۴.۲ درصد از کل سهام حق تقدم معدنی دماوند (کدماح) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۵۰درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۱۱ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۱۰ نماد نخست اختصاص داشت.

 نماد پُرمعامله بورس تهران (۹۹/۸/۵)