۰ نفر

مذاکره جدید پوتین و روحانی +جزییات

۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۵
کد خبر: 473111
مذاکره جدید پوتین و روحانی +جزییات

روحانی و پوتین برای کمک به حل مناقشه قره باغ مذاکره کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان در این مذاکره گفت: مداخله احتمالی برخی کشورهای ثالت در این درگیری موجب گسترده و طولانی شدن بحران خواهد شد. صلح در منطقه برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: حضور تروریست‌ها می‌تواند هم برای ایران و روسیه و هم کل منطقه خطرناک باشد. بر ضرورت تلاش مشترک و همکاری جمعی برای پایان دادن به درگیری‌ها، برقراری آتش بس و آغاز گفت وگوها برای حل اختلافات، تاکید داریم و در صورت ادامه درگیری‌ها اوضاع در منطقه پیچیده‌تر شده و موجب خسارت‌ها و آسیب‌های مالی و جانی گسترده‌تر خواهد شد.

همچنین ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه نیز گفت: نگرانی‌های ایران از این بحران منطقه ای را درک می‌کنیم و علاقه‌مند به همکاری با تهران برای حل و فصل این درگیری از مسیر مذاکره و گفت و گو هستیم.

وی افزود: مواضع ایران در مسائل منطقه از جمله بحران قره باغ برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و از ادامه رایزنی با تهران برای حل و فصل موضوع استقبال می‌کنیم. در وهله اول باید جنگ متوقف شود. در گفت وگو با مقامات آذربایجان و ارمنستان در مورد آتش بس از تاریخ ۱۰ اکتبر به توافق رسیده‌ایم

پوتین ادامه داد: مداخله کشورهای ثالث و همچنین حضور برخی گروه های تروریستی در بحران قره باغ را برای منطقه خطرناک، است. مواضع روسیه در مورد برجام و تحریم های غیر قانونی علیه ایران روشن و شفاف است.