۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

افزایش چشمگیر قیمت طلا (۱۳۹۹/۷/۱۹)

۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۲
کد خبر: 473090
افزایش چشمگیر قیمت طلا (۱۳۹۹/۷/۱۹)

معاملات آتی طلا و نقره روز گذشته روند صعودی در پیش گرفت، روندی که با امید به تصویب بسته دوم محرک مالی شرایط شیوع کووید – ۱۹ در ایالات متحده و ایده افزایش تقاضای فلزات گرانبها و نیز افت شاخص دلار آمریکا به پیش می‌رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، معاملات آتی طلای دسامبر روز گذشته با ثبت افزایش قابل توجه و چشمگیر 36.70 دلاری به قیمت 1930.60 دلار مورد معامله قرار گرفت و نقره آتی دسامبر در بازار کومکس نیویورک با جهش 1.28 دلاری به قیمت 25.12 دلار در هر اونس معامله شد. بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روند مثبتی در پیش گرفتند، شاخص‌های سهام ایالات متحده نیز با ادامه روند صعودی چهارشنبه و پنج شنبه، در روز پایانی معاملات موفق به ثبت بهترین روز معاملاتی در طول سه ماه گذشته شدند. در حالی که بازارهای سهام چین روز گذشته پس از هشت روز تعطیلی ملی بازگشایی شدند، روند صعودی ایجاد شده در بازارهای جهانی سهام، پایان هفته رضایت بخشی را بر جای گذاشته است.

همچنین گفته می‌شود بحث‌ها بر سر بسته محرک مالی برای شهروندان و مشاغل آمریکایی در پایان هفته پیشرفت‌هایی نیز داشته چرا که براساس اخبار منتشر شده دونالد ترامپ با بسته محرک بزرگتر که دموکرات‌ها به دنبال تصویب آن بودند، موافقت کرده است. با این وجود هنوز هم احتمالا حلقه‌هایی برای جهش قانون گذاران و ناظران بازار در تصویب و بررسی هر نوع کمک مرتبط با کووید – 19 تا پیش از انتخابات ماه نوامبر در دستور کار خواهد بود. روند صعودی معاملات آتی طلا و نقره در هر معامله، در ایالات متحده موجب تحریک بیشتر تورم خواهد شد در حالی که بخشی از تورم پیشین در حال فروریزی است.

در دیگر خبرهای منتشر شده، شاخص مدیران خرید خدمات Caixin چین (PMI) ماه سپتامبر آمده که برای پنجمین ماه متوالی رشد کرده و با ثبت 54.8 در مقابل 54 ماه جولای انتظارات را برای شکست سطح 54.3 واحدی برآورده کرده است. به دنبال تعطیلات طولانی و یک هفته‌ای چین و داده‌های اقتصادی خوش‌بینانه که منجر به افزایش تقاضای مصرف کننده در بازار فلزات گرانبها شده است، قیمت طلا و نقره نیز در پی تاثیرپذیری از گشایش بازارهای چین روند افزایشی در پیش گرفت. در بازارهای مهم خارجی روز گذشته، شاخص دلار آمریکا نسبت به یک روز پیشتر (پنجشنبه) روند نزولی در پیش گرفت. قیمت نفت خام نیمکس هم با در پیش گرفتن روند نزولی به 40.85 دلار در بشکه رسید، این در حالی است که روند معاملات نفت در طول هفته گذشته علیرغم وقوع طوفان بزرگ خلیج مکزیک و تاثیر آن بر تاسیسات نفتی، رضایت بخش بوده است. همچنین بازده اوراق ده ساله خزانه داری آمریکا در حدود 0.77 درصد مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای دسامبر همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. این در حالی است که روز گذشته مقاومت‌های معاملات اخیر طلا در برابر روند صعودی شکسته شد. هدف بعدی صعودی معاملات آتی طلای دسامبر حفظ سطح مقاومت فعلی و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها حفظ سطح پشتیبانی 1851 دلار در هر اونس است. بر اساس معاملات اخیر سطح مقاومت نخست طلا 1935 دلار در هر اونس و سپس 1950 دلار عنوان شده در حالی که سطح پشتیبانی نخست حفظ کانال قیمتی 1900 دلار و سطح پشتیبانی دوم 1898 دلار در هر اونس مشاهده شده است.

افزایش چشمگیر قیمت طلا