۰ نفر

ثبت رکورد ماهیانه ۸۴/۱۸۸ تن آهن اسفنجی توسط مجتمع فولاد غدیر نی ریز

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۶
کد خبر: 469719
ثبت رکورد ماهیانه ۸۴/۱۸۸ تن آهن اسفنجی توسط مجتمع فولاد غدیر نی ریز

رکورد ماهیانه ۸۴/۱۸۸ تن آهن اسفنجی توسط مجتمع فولاد غدیر نی ریز در شهریور ۱۳۹۹ برای اولین بار در بین واحد های تولیدی با ظرفیت 000/ 800تن آهن اسفنجی ثبت شد.

مجتمــع فولاد غدیر نی‌ ریــز یکی از 8 طـرح تولید  فولاد استانی تولید آهن اسفنجی و فولاد سازی دولت جمهوری اسلامی ایران در راستای هدف توسعه غیر متمرکز فولاد در برنامه توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی کشور است که با هدف تولید سالانه 800,000 تن آهن اسفنجی و 1 میلیون تن فولاد در استان فارس و شهرستان نی‌ ریز احداث و به بهره برداری  رسیده است. .

این طرح که در سال 1386 با سرمایه‌ گذاری کامل دولتی ( ایمیدرو و شرکت ملی فولاد ایران ) و پس از مطالعات اولیه و انتخاب مکان در  کیلومتر 50جاده نی ‌ریز- سیرجان آغاز گردید .در سال 1393 و با مشارکت 65 درصدی شرکت سرمایه‌ گذاری غدیر، مسیر احداث با سرعت بالاتری طی شد  .

 سرانجام مجتمع فولاد غدیر نی ریز با سرمایه ‌گذاری بیش از 3450 میلیارد ریالی در بهمن ماه 1396 به بهره برداری رسید . با راه‌ اندازی واحد احیاء مستقیم این طرح سالانه 800،000 تن به تولید آهن اسفنجی کشور افزوده شد و همچنین واحد فولاد سازی این مجموعه نیز با سرمایه‌ گذاری بیش از 11000 میلیارد ریالی طی دوسال ونیم آینده یک میلیون  تن به تولید فولاد کشور خواهد افزود.