۰ نفر

چگونه در کانادا سرمایه گذاری کنیم؟

۲۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۵
کد خبر: 459032
چگونه در کانادا سرمایه گذاری کنیم؟

کشور زیبای کانادا که در شمال قاره آمریکا واقع شده‌است به دلایل بسیاری همیشه یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان بوده است. به طوری که حدود بیست درصد از جمعیت 34‌ میلیونی آن را مهاجرین از کشورهای مختلف تشکیل داده‌اند. این کشور همچنین در فهرست سازمان ملل به عنوان یکی از بهترین مکان‌های جهان برای زندگی قرار دارد.

کشور زیبای کانادا که در شمال قاره آمریکا واقع شده‌است به دلایل بسیاری همیشه یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان بوده است. به طوری که حدود بیست درصد از جمعیت 34‌ میلیونی آن را مهاجرین از کشورهای مختلف تشکیل داده‌اند. این کشور همچنین در فهرست سازمان ملل به عنوان یکی از بهترین مکان‌های جهان برای زندگی قرار دارد. از آنجا که اقامت کانادا مزایای مختلف مالی، اجتماعی، پزشکی، زیرساختی، آموزشی، حرفه‌ای و فرهنگی را برای افراد متقاضی کار، متقاضیان مهاجرت، کارآفرینان و سرمایه گذاران به همراه دارد، افراد بسیاری به دنبال راهی برای کسب اقامت دائم این کشورهستند. درمیان روش‌های مختلف، کسب اقامت از طریق برنامه‌های سرمایه‌گذاری، یکی از مسیرهای محبوب مهاجرت برای افراد مختلف محسوب می‌شود. بررسی شاخص‌های اقتصادی مانند تولید ناخالص داخلی به خوبی نشان می‌دهد که کشورکانادا از نظر اقتصادی و صنعتی از کشورهای تراز اول جهان به حساب می‌آید. براین اساس این کشور می‌تواند یکی از مقاصد خوب برای سرمایه‌گذاری افراد باشد. کانادا یکی از 10 کشوری محسوب می‌شود که شروع کار آسانی دارد. این امر به دلیل وجود منابع طبیعی غنی، داشتن نیروی کار ماهر و یک دولت با ثبات است. کانادا در میان متقاضیان مهاجرت در جستجوی افرادیست که تمایل به سرمایه‌گذاری برای شروع یک کسب وکار جدید را دارند و یا خواستار خرید یک کسب وکار هستند که از پیش وجود داشته باشد تا به نوعی منجر به کارآفرینی در این کشور شوند. چرا که این کشور به کمک کسب سرمایه‌گذار جدید خارجی می‌خواهد از طریق متنوع سازی کسب وکارها و توسعه‌ی آن‌ها، موفقیت مداوم اقتصاد خود را تضمین کند و به رشد و شکوفایی کلی کانادا کمک کند. در ادامه به بررسی مزایای سرمایه‌گذاری در کشور کانادا و چگونگی کسب اقامت از طریق سرمایه‌گذاری در این کشور خواهیم پرداخت .

آیا به مزایای سرمایه‌گذاری در کانادا فکر کرده‌اید

سرمایه‌گذاری در کانادا به دلایل ویژگی‌های خاصی که این کشور دارد می‌تواند عملی بسیار منطقی باشد. مثلا در مورد نیروی کار ماهر، 68٪ از بزرگسالانی که در انتاریو زندگی می‌کنند، دارای تحصیلات بعد از متوسطه هستند و همین امر آن‌ها را به تحصیل کرده‌ترین جمعیت جهان تبدیل کرده ‌است. شروع یک تجارت در انتاریو تضمین خواهد کرد که کارکنان شما دارای صلاحیت حرفه‌ای بالایی هستند.

در انتاریو مشاغل در مقایسه با مراکز تجاری در ایالات‌متحده با هزینه‌های پایین‌تری روبرو خواهند بود. همچنین هزینه‌ی مالیات، هزینه‌های درمانی و مسکن نیز نسبت به آمریکا پایین‌تر است. به این دلیل و دلایل بسیار دیگر، دو شهر بزرگ انتاریو یعنی تورنتو و اتاوا، در بین بهترین مکان‌ها برای زندگی و کار در جهان قرار دارند.

همچنین ایالت بریتیش کلمبیا یکی از انعطاف پذیر‌ترین‌، متنوع‌ترین و رقابتی ترین اقتصادهای کانادا را داراست که آن را به عنوان مقصد خوبی برای شروع یا توسعه‌ی کسب و کار جدید شما تبدیل می‌کند. پایتخت این استان، ونکوور در مسیرهای تجارت جهانی از جمله ایالات متحده، آسیا و مکزیک واقع شده است. و از آنجا که مشاغل به خوبی توسط دولت حمایت می‌شوند، شروع کار در این ایالت آسان و ارزان‌تر است. ایالت بریتیش کلمبیا منابع تجاری سرشاری از جمله جمعیت 2.4 میلیون نفری  و نیروی کار تحصیل‌کرده دارد.

انواع روش‎های سرمایه‌گذاری در کانادا که می‌توانند منجر به اقامت دائم بشوند

 برای اخذ اقامت دائم کانادا، روش‌های متعددی وجود دارد:

سرمایه گذاری در کانادا (فقط استان کبک)

کارآفرینی در کانادا (کارآفرینی استانی)

ویزای استارتاپ کانادا

در روش‌ سرمایه گذاری پولی را تحت عنوان قرض به دولت کانادا می‌دهید، اما برای کارآفرینی استانی باید یک بیزینس را به صورت کامل راه‌اندازی کنید. برای مهاجرت به کانادا از طریق طرح استارتاپ نیر باید یک ایده‌ی نو و کاربردی داشته باشید که قبل از شما کسی آن را ثبت نکرده باشد. در این مقاله روش سرمایه گذاری در کبک، کارآفرینی استانی بریتیش کلمبیا و تورنتو را بررسی می‌کنیم.

کک

سرمایه گذاری در کبک

در این برنامه نیاز نیست خود افراد تجارتی را راه‌اندازی و یا مدیریت کنند. اما نیازمند سپرده گذاری 1200000 دلاری یا سرمایه گذاری 360 هزار دلاری است. مبلغ 1200000 دلار به عنوان قرض به دولت کانادا داده می‌شود و بعد از پنج سال بدون هیچ سودی به شخص بازپس داده می‌شود. همچنین فرد متقاضی باید مبلغ 2 میلیون دلار سرمایه‌ی شخصی داشته باشد. این سرمایه می‌تواند ملک هم باشد، چرا که دولت کانادا تنها می‌خواهد مطمئن شود که فرد مورد نظر تمکن مالی لازم را داراست. به افرادی که مراحل قانونی را با موفقیت پشت سربگذارند، گواهی پذیرش از کبک برای مهاجرت به کانادا داده می‌شود. در این مرحله بعد از معاینات پزشکی و بررسی سو‌ء پیشینه توسط مقامات فدرال مهاجرت، اقامت دائم به متقاضی و خانواده‌ی او داده می‌شود.

کارآفرینی استانی بریتیش کلمبیا

طی این برنامه شخص باید کسب وکار جدیدی را راه‌اندازی کند و یا یک کسب کار که از قبل در استان بریتیش کلمبیا وجود داشته را خریداری کند و بهبود ببخشد. لازم است فرد متقاضی 200،000 دلار کانادا در این کسب وکار سرمایه‌گذاری کند و حداقل برای یک شهروند کانادایی یا کسی که اقامت دائم کانادا را دارد شغل ایجاد کند. همچنین لازم است که ارزش دارایی‌های شخص متقاضی حداقل معادل 600،000 دلار باشد. از دیگر موارد مهم برای متقاضیان این برنامه داشتن تجربه‌ی مدیریتی 3 سال در 5 سال گذشته است. بعد از گذشت دو سال و طی مراحل قانونی از سوی ایالت بریتیش کلمبیا به داوطلبانی که براساس مقرارت لازم پیش رفته باشند به همراه خانوادشان امکان درخواست برای اقامت دائم داده می‌شود.

کارآفرینی استانی انتاریو

در این برنامه فرد کارآفرین باید یک تجارت سودآور را پایه‌گذاری کند که در آن کالا بفروشد یا خدمت خاصی را ارائه دهد. این کسب و کار باید دائمی باشد. همچنین باید بتواند در 20 ماه نخست برای دو شهروند یا مقیم کانادا ایجاد شغل کند. از الزامات این برنامه این است که فرد متقاضی باید در پنج سال گذشته تجربه‌ی سه سال مدیریت ارشد یا مالکیت فعال یک کسب و کار را داشته باشد. سرمایه شخصی فرد اگر قصد سکونت در تورنتو را دارد باید معادل 1،500،000 دلار کانادا باشد و در مناطق دیگر ایالت انتاریو ارزش دارایی‌های فرد باید حداقل 800،000 دلار باشد. اگر منطقه‌ی هدف فرد مورد نظر تورنتو باشد باید حداقل یک سوم از شرکت را کنترل کند و حداقل معدل 1،000،000دلار کانادا درآن سرمایه گذاری کند. در مناطق دیگر انتاریو این مبلغ حداقلی به 500،000 دلار کانادا می‌رسد.

چرا از طریق ادیسه اقدام کنید

گروه مهاجرتی ادیسه پرونده‌های خود را با همراهی خانم نسرین میرزایی، وکیل عضو شورای نظارت بر مشاورین مهاجرت انجام می‌دهد. این گروه مشاوره‌های خود را بر پایه‌ی صداقت، اعتماد و دوستی ارائه می‌کند. این گروه با استفاده از 45 نفر از افراد متخصص در حوزه‌ی مهاجرت بیش از 1100 پرونده را با موفقیت به پایان رسانده است.

ادیسه با 16 سال سابقه‌‌ و دفاتری در ونکوور، تهران، مشهد و اصفهان یکی از پیشروان عرصه‌ی مهاجرت بوده و همواره از کم ریسک‌ترین و جدیدترین روش‌ها جهت اخذ اقامت دائم کانادا استفاده می‌کند.

مراحل مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا با شرکت ادیسه

  1. مشاوره تلفنی و حضوری با کارشناس‌ها و وکلای شرکت ادیسه (رایگان)
  2. عقد قرارداد و پس از آن ارسال چک لیست مدارک مورد نیاز برای متقاضی
  3. جمع آوری، ترجمه و آماده سازی مدارک توسط شرکت ادیسه شامل مدارک شناسایی، ملکی و بیزینسی و ارسال آن‌ها
  4. دریافت نامه‌ای مبنی بر قبول شدن پرونده و ارسال کامل مدارک و تکمیل فرم‌ها.
  5. فایل نامبر بعد از دو الی سه ماه ارسال خواهد شد
  6. دعوت به مصاحبه ۹ تا ۱۲ ماه پس از دریافت فایل نامبر صورت می‌پذیرد
  7. مصاحبه‌ی حضوری در کبک به زبان فارسی. در این مصاحبه در مورد بیزینس و راه کسب سرمایه‌‌ی شما و… سوال می شود. شرکت ادیسه شما را برای این مصاحبه آماده می کند.
  8. ارسال مبلغ سرمایه گذاری که دو حالت دارد :۱- پرداخت ۳۵۰ هزار دلار کانادا ۲- سپرده‌گذاری مبلغ    ۱.۲۰۰.۰۰۰ دلار کانادا در بانک های کانادا.
  9. درصورت قبولی متقاضی در مصاحبه، گواهی پذیرش در کبک(CSQ) را از طریق ایمیل خود دریافت می کند.
  10. آزمایشات پزشکی و بررسی سوء پیشینه
  11. اخذ اقامت دائم کانادا