۰ نفر

زمانهایی که اجاره املاک ابوظبی افزایش و سقوط کرده است

۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۲
کد خبر: 455086
زمانهایی که اجاره املاک ابوظبی افزایش و سقوط کرده است

با نگاهی به تحلیل زیر می بینید که چگونه اجاره ها در مناطق مختلف شهر نوسان داشته است.

حرکت عمومی بازار در ابوظبی در ربع اول ۲۰۲۰ چگونه بود؟

روند نزولی دو سال گذشته ادامه داشت و مطابق با تجربه در دبی بود.

شرکت های املاک اظهار داشتند که در حالی که داده های سه ماهه اول هفته های زیادی را شامل می شود که طی آن بازار - هم در سطح جهان و هم در سطح محلی - تحت تأثیر همه گیر کروناویروس قرار گرفت ، روند کلی نمایانگر یک محیط پیش از کوید ۱۹ بود.

کاوندیش ماکسول در گزارش بازار املاک خود در ربع اول ۲۰۲۰ امارات گفت: "همچنان که اوضاع در حال تحول است ، تأثیر بخش های مختلف اقتصادی از جمله املاک و مستغلات هنوز به طور کامل مشخص نشده است."

به گزارش آستکو ، نرخ اجاره آپارتمان به طور متوسط ​​از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹، ۲ درصد کاهش یافت ، در حالی که نرخ ویلا ۳ درصد کاهش یافت.

آپارتمان های مرتفع در کرنیش ۱۵ درصد پایین رفت و در ساحل سعادت ۱۱ درصد پایین رفت که اینها برخی از بارزترین ها را در سال به ثبت رسانده اند ، در حالی که برای ویلا های هیدرا ویلیج ۱۶ درصد کاهش در حومه از شهر از جمله بزرگترین کاهش بود.

گلف گاردن با داشتن نرخ اجاره پایدار ، بهترین توسعه ویلایی را در طول سه ماهه داشت ، در حالی که املاک پایین تر در شهر خلیفه و در کرنیچ نیز تثبیت شده است.

کاوندیش ماکسول خاطرنشان کرد: اجاره آپارتمانهای بهتر از ویلاها با متوسط ​​افت ۵.۶ درصدی ، در مقایسه با ۱۵.۷ درصد در سال ، در حالی که جی ال ال گفت تحولات جدید مسکونی "همچنان به جذب تقاضا" ادامه می دهد و نرخ ها با کندتر کاهش می یابد ، هرچند اجاره ها با فشاربه سمت پایین پیش بینی می شود.

شرکتهای املاک دیگر چه گفتند؟

آستکو گفت: پروژه های برتر و سطح بالا بدون افزایش اجاره به ثبت رسانده اند ، در حالی که مشوق هایی مانند چند ماه بدون اجاره و پرداخت چندین فقره چک (حداکثر هشت) به عنوان یک معیار تبدیل شده است که مستاجرین به دنبال ارزش پول هستند.

حدود هزار واحد جدید در سه ماهه اول تکمیل شدند - عمدتا در مناطق جزیره ریم ، دانت و ساحل الراحه بودند. پیش بینی می شود ۱۰،۰۰۰ واحد دیگر قبل از پایان سال ۲۰۲۰ تحویل داده شود اما تعدادی در نهایت به ۲۰۲۱ می رسد ، به ویژه با توجه به شرایط فعلی بازار".

جی ال ال میزان عرضه واحدهای جدید را در سه ماهه اول ۱۴۰۰ اعلام کرد.

چه کمکی در میان کوید ۱۹ ارائه شده است؟

انبوه الدار با تعهد ۱۰۰ درهم در متر در حمایت از ساکنان ، مشتریان و شرکای خود به عنوان بخشی از تلاشهای گسترده اقتصادی برای رونق اقتصاد در میان پریشانی های ایجاد شده توسط اپیدمی کرونا و فرار قیمت های نفت گام برداشت.

این شرکت اعلام کرده است که پرداخت به موقع، تأمین کنندگان و پیمانکاران را تضمین می کند و برنامه پرداخت ماهیانه را به مستاجرین ارائه می دهد.

در همین حال ، یک دستورالعمل دولت تصریح کرده بود که مستاجرانی که در تلاش برای پرداخت اجاره خود هستند به مدت دو ماه از اخراج معاف می شوند.

بیانیه دولت که توسط آژانس خبری دولتی وام انجام شده است ، گفت: "این اقدام مطابق با علاقه دولت امارات متحده عربی برای حمایت از اعضای جامعه و کاهش بار آنها در شرایط فعلی است."

بانک مرکزی امارات متحده عربی یک بسته تحریک اقتصادی ۱۰۰ میلیارد درهمی را در ماه مارس "برای حمایت از اقتصاد و حمایت از مصرف کنندگان" جمع آوری کرد.

بهای فروش ملک چگونه بود؟

داده های دولت نشان می دهد معاملات زمین و املاک ابوظبی در سه ماهه اول ۲۲ درصد رشد داشته است.

به گفته اداره امور شهرداری ها و حمل و نقل ابوظبی ، در سه ماه نخست امسال حدود ۷،۶۰۰ معاملات زمین و املاک و مستغلات انجام شده است که ۵،۰۸۵ برابر در مدت مشابه سال گذشته است که ارزش معاملات به ۱۵.۸ میلیارد درهم رسیده است.

اداره امور شهرداری ها و حمل و نقل ابوظبی اعلام کرد: "این افزایش علیرغم شرایط استثنایی ناشی از گسترش کوید 19 - که سایه ای بر اقتصاد جهانی است، بود.

جزیره الرئم از لحاظ فروش کل در ۲ میلیارد بالاترین ارزش را به خود اختصاص داده است ، پس از آن جزیره سعدیات در ۱.۵ میلیارد ، منطقه الریف در ۹۱۱ درهم در متر و جزیره یاس در ۸۳۸ درهم در متر قرار دارند.

آستکو گزارش داد که متوسط ​​قیمت فروش آپارتمان و ویلا در سه ماهه سوم ۳ درصد کاهش یافته است.

به عنوان بخشی از محرک اقتصادی ارائه شده توسط بانک مرکزی در میان ویروس کرونا، نسبت های وام بار اول با ۵ درصد افزایش یافت.

این بدان معناست که سپرده های نقدی مقرون به صرفه برای خرید ملک از ۲۵ درصد برای اولین بار برای خریداران خارجی و ۲۰ درصد از امارات برای ۱۵ درصد کاهش یافته است.

این گزارش به تنظیم شرکت دوبیرا Dobira رسیده است.