۰ نفر

تاثیر جعبه و بسته بندی در افزایش فروش

۱۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴
کد خبر: 450209
تاثیر جعبه و بسته بندی در افزایش فروش

بسته بندی محصولات و نقش آن در بازاریابی و فروش در بالاترین سطح خود است و همه ما در مورد اهمیت بسته بندی در میزان فروش کالا واقف هستیم و بسته بندی به غیر از محافظت از محصول و شکل ظاهری و تسهیل در توزیع و حمل و نقل نقش زیادی دارد.

نقش طراحی بسته بندی در بازاریابی تبلیغات و فروش بسیار موثر است و برای هر سازمان به منزله یک شناسنامه جهت معرفی محصول است. در حقیقت بسته بندی محصولات نشان دهنده ی نحوه نگهداری و محافظت از کالا به مصرف کننده است. بسته بندی می تواند یک محصول خوب را به محصول عالی تبدیل کند

هدف از تولید جعبه و بسته بندی

بیشترین اهمیت بسته بندی رامی توان برندسازی و ایجاد هویت برای محصول دانست. در واقع مصرف کننده به همان اندازه که محصول را خریداری می نماید برند آن را نیز میخرد مثلا شاید یک کرم مرطوب کننده ی صورت خریداری کرده است اما انتخاب آن تحت الشعاع آن برند قرار گرفته است. بسته بندی درست و اصولی با طراحی مناسب نقش عمده ای در جداسازی برندها و نام ونشانی کالا را برعهده دارند گاهی با شکل ظاهری بسته بندی و گاهی هم با استفاده از رنگ و روکش این کار انجام میگردد.

هدف بعدی بسته بندی حفاظت فیزیکی، انبار کردن، بازار یابی و فروش و حفاظت از کیفیت محصول میباشد. هدف از بسته بندی کردن مواد غذایی این است که همزمان نگه داری آن ها افزایش یابد و هم به طور کلی از عوامل فساد درونی و بیرونی حفظ شود. همچنین حمل و نقل مواد غذایی بهتر و آسان تر انجام گردد

32

نقـش بستـه بنـدی

بسته بندی کالا در تمام جهان دو نقش مهم را ایفا می کند:

مظروف ساختن کالا( نگهداری کالا)

معرفی بهتر کالا و تشویق مخاطب به خرید آن (عرضه و بازار رقابت)

در واقع می توان گفت بسته بندی به عنوان یک فروشنده خاموش قلـمداد مـیشود، زیرا کالاها مستـقیما خـود را به خریدار نـشان نمیدهنـد و این پوشـش آنهـاست که به اشـکال مختلف و جملاتی کوتاه، معرف جنس داخل آنها میباشد و اطلاعات لازم را به مخاطب ارائه میدهد.

33

ویژگی های یک طراحی بسته بندی موفق :

افزایش سهم بازار نسبت به رقبا

افزایش فروش محصول

متمایز کننده محصولاتتان از رقبا

تاثیرگذاری و ماندگاری برند شما در ذهن مشتری

برقراری ارتباط با مشتری

تاثیر بسته بندی در برندینگ!

تصمیم گیری حین خرید تنها چند دقیقه، اگر نگوییم چند لحظه، زمان می برد. بنابراین بسته بندی شما باید ­ به اندازه ای ای قوی باشد که در لحظه توجه خریداران را به خود جلب کند و آن ها را قانع کند که محصول شما به لحاظ بصری از سایر رقبایتان برتر است ، پس نیاز است بسته بندی شما در این حد خوب و متمایز باشد.

واحد جعبه و بسته بندی چیلیپ :

واحد طراحی جعبه و بسته بندی چیلیپ با دارا بودن ۲۰ سال تجربه موفق در زمینه طراحی جعبه و بسته بندی، چاپ و جعبه سازی جعبه مقوایی و جعبه لمینتی و کارتن مادر و همچنین دارا بودن کادری مجرب و متخصص آماده همکاری با تمامی ارگان ها، کارخانجات ، سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی در راستای طراحی جعبه و بسته بندی خلاقانه و چاپ و جعبه سازی با کیفیت برای محصولات می باشد. همراه با گسترش روزافزون صنعت و اقتصاد کشور عزیزمان، نیاز به ارائه محصولات به همراه طراحی جعبه و بسته بندی جذاب و فاخر و همچنین چاپ و جعبه سازی با کیفیت برای محصولات جزء جدایی ناپذیر می باشد. جنس جعبه مناسب در چاپ و جعبه سازی با توجه به پارامترهای مختلفی مانند نوع محصول، ابعاد محصول، قیمت محصول و … مختلف است و می تواند جعبه مقوایی ، جعبه لمینتی و کارتن مادر باشد.

چاپ و جعبه سازی در جعبه مقوایی و جعبه لمینتی به صورت تک رنگ، دو رنگ، چها رنگ به صورت افست و در کارتن های مادر به صورت سیلک، فلکسو و افست قابل انجام است. جنس کارتن های مادر E- فلوت ، B-ئفلوت و C- فلوت و ۳ لایه و ۵ لایه می باشد. در کارتن های لمینتی نیز از نوع ورق سینگل E،B،C و یک رو. سفید، دورو سفید ، ایرانی _ لاینر _ کرافت انجام میشود. مراحل ساخت جعبه و بسته بندی به صورت قالب سازی>چاپ>دایکات>لب چسب یا مفتول (منگنه) می باشد.