۰ نفر

پیش‌بینی قیمت طلا (هفته اول تیر)

۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۱
کد خبر: 447201
پیش‌بینی قیمت طلا (هفته اول تیر)

یک مقام مسئول در اتحادیه طلا تهران با اشاره به روند رو به رشد نرخ ارز و طلا طی هفته گذشته اظهار کرد: به نظر می‌رسد قیمت طلا در هفته جاری نیز با شیب ملایم‌تری صعودی باشد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره علت افزایش قیمت طلا و قیمت سکه در هفته اخیر بیان کرد: بازار طلا تحت تاثیر نرخ ارز و اونس قرار دارد و از آنجا که طی هفته گذشته هر دو پارامتر‌ صعودی بوده‌اند، قیمت طلا و سکه نیز افزایش یافته است.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

وی همچنین از افزایش تقاضا برای خرید طلا خبر داد و گفت: البته حجم تقاضا هم نسبت به هفته‌های گذشته بیشتر شده به طوریکه مجددا این بازار به محل سرمایه‌گذاری افراد تبدیل شده که این موضوع نیز بر افزایش قیمت طلا و سکه موثر بوده است.

کشتی‌آرای همچنین با انتقاد از رشد تقاضا برای خرید طلای آب شده تصریح کرد: در حال حاضر مردم به سرمایه‌گذاری در بخش طلای آب شده بیشتر از مصنوعات طلا تمایل دارند که ما در گذشته هم هشدار داده‌ایم که این بازار برای مردم عادی مناسب نیست و احتمال ضرر و زیان بالایی دارد.

حباب سکه کاهش یافت

این فعال بازار طلا از کاهش حباب سکه خبر داد و گفت: در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار متعادل است ازین رو حباب سکه با ۷۰هزار تومان کاهش به ۳۰۰هزار تومان رسیده است.

او در پایان درباره روند قیمت طلا و سکه در هفته پیش رو اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها طی هفته اخیر، به نظر می‌رسد در هفته پیش‌رو نیز روند بازار با شیب ملایم‌تری صعودی باشد.