۰ نفر

5 نکته طلایی برای خرید عسل طبیعی؛ هوشمندانه تر عسل بخریم

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۲
کد خبر: 440385
5 نکته طلایی برای خرید عسل طبیعی؛ هوشمندانه تر عسل بخریم

احتمالا شما هم تجربه ناموفق خرید عسل طبیعی را داشته اید. عسل های گران قیمتی که به هیچ وجه کیفیت لازم را نداشته اند. شاید به همین علت است که مصرف عسل طبیعی در خانواده شما به اندازه ای که باید باشد نیست و کلا از خرید عسل به اندازه مورد نیاز، غافل شده اید.

متاسفانه در سال های اخیر به دلیل ورود عسل های بی کیفیت به بازار ایران، بسیاری از افراد، اعتقاد و باور گذشته را به خواص عسل طبیعی ندارند. زمانی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و اجداد قبل تر از آن ها، از عسل برای درمان انواع بیماری ها استفاده می کردند. امروزه اما این شرایط کمی متفاوت شده است و مردم گمان می کنند که عسل ها دیگر کیفیت سابق را ندارند. این در حالی است که هنوز هم عسل هایی هستند که کیفیت لازم را داشته و می توانند هم به عنوان جایگزین شکر و قند مورد است قرار گیرند و هم نقش درمانی برای درمان بیماری های مختلف را بر عهده بگیرند.

توجه به برخی نکات به ظاهر ساده، می تواند به شما برای خرید عسل طبیعی کمک کند. در این صورت تشخیص بهتری در مورد کیفیت محصول خریداری شده خواهید داشت و البته می توانید از عسل به صورت هوشمندانه به ویژه برای درمان بیماری های خود استفاده کنید. در واقع می توان گفت که این ما هستیم که باید برای خرید عسل طبیعی بیشتر دقت کنیم تا بتوانیم به خواص آن دسترسی داشته باشیم و البته از خرید به صرفه آن احساس رضایت کنیم.

در ادامه سعی کرده ایم به 5 نکته مهم برای خرید عسل طبیعی اشاره کنیم. شاید بهتر باشد قبل از خرید عسل، حتما این نکات را بررسی کنید تا خریدی مطمئن داشته باشید.

از طبیعی بودن عسل اطمینان پیدا کنید

احتمالا شما هم با مراجعه به فروشگاه های زنجیره ای و هایپرمارکت ها، با تخفیفات فوق العاده عسل طبیعی مواجه شده اید. بسیاری از این شرکت ها حتی افرادی را برای تبلیغ خرید عسل های خود نیز استخدام کرده اند تا در این فروشگاه ها با خریداران صحبت کنند. جالب است که وقتی در مورد طبیعی بودن عسل از این افراد سوال بپرسید و از آن ها طلب برگه آزمایش کنید؛ سعی می کنند به شکل های مختلفی موضوع را عوض کنند. برخی نیز برگه های آزمایشی را به شما نشان می دهند که اصلا مربوط به محصول موجود در فروشگاه نیست.

هیچ راهکاری برای پی بردن به طبیعی بودن عسل به جز استفاده از آزمایش های رسمی نیست. هرچند برخی روش های خانگی تشخیص عسل طبیعی نیز وجود دارد که به وفور در اینترنت منتشر شده؛ اما این روش ها قطعی نیست و ممکن است در بسیاری از موارد ما را در تشخیص عسل تقلبی به اشتباه بیاندازد.

اولین نکته و مهمترین نکته برای خرید عسل طبیعی این است که به طبیعی بودن عسل طبیعی اطمینان پیدا کنید. مطمئن باشید عسل هایی که با 70 تا 80 درصد تخفیف در فروشگاه های بزرگ به فروش می رسند، نمی توانند طبیعی باشند. عسل های تقلبی و حتی مصنوعی (پخته شده با گلوکز و...) نه تنها برای سلامتی سودی ندارند؛ بلکه ممکن است باعث مشکلات فراوانی برای بدن شوند. در نتیجه اگر می خواهید همچون گذشتگان از خواص عسل بهره مند شوید، بهتر است از خرید عسل های ارزان قیمت به ویژه عسل های سوپرمارکتی خودداری کنید.

برای انتخاب از بین انواع عسل طبیعی هوشمندانه عمل کنید

امروزه تنوع عسل های موجود در بازار زیاد است. عسل های تک گلی که خواص فراوانی را به خود اختصاص داده اند و به عنوان عسل های دارویی شناخته می شوند. بهتر است در هنگام خرید عسل طبیعی به جای اینکه فقط به فکر خرید عسل های معروف مثل عسل گون یا عسل کنار باشید، نگاهی هم به خواص عسل های تک گل دیگر بیاندازید. ممکن است برخی از این عسل ها به صورت تخصصی برای درمان بیماری مد نظر شما مفیدتر بوده و در روند عسل درمانی به شما کمک بیشتری کند.

برخی از مشهورترین عسل های ایرانی موجود در بازار که هر کدام خواص فوق العاده ای برای ما به همراه دارند، عبارتند از:

  • عسل گون یا گزانگبین
  • عسل کنار
  • عسل ریحان
  • عسل بهارنارنج
  • عسل سیاه دانه
  • عسل آویشن
  • و...

انتخاب هوشمندانه عسل طبیعی تنها در صورتی امکان پذیر است که اطلاعات دقیقی در مورد انواع عسل داشته باشید. خوشبختانه در پایگاه علمی و خبری عسلنا، خواص عسل های مشهور ایرانی و خارجی بیان شده تا قبل از خرید عسل طبیعی از هر برندی، اطلاعات دقیقی در مورد انواع عسل تک گل داشته باشید. بی طرف بودن این وبسایت باعث شده تا علاقه مندان زیادی اطلاعات مربوط به فراورده های زنبور عسل را از عسلنا دریافت کنند.

قیمت ها را مقایسه کنید

اگر به دنبال خرید عسل طبیعی باکیفیت و البته با قیمت مناسب هستید، باید بررسی بیشتری انجام دهید. نه قیمت های بسیار پایین گزینه های خوبی برای خرید عسل هستند و نه قیمت های بسیار بالایی که به ویژه در شبکه های مجازی عرضه می شوند. قیمت عسل طبیعی به دلیل متفاوت بودن این محصول، طیف خاصی ندارد؛ اما شما به عنوان خریدار باید با دقت عمل کنید.

قیمت عسل رابطه مستقیمی با کیفیت آن دارد. با این حال برخی افراد با ارائه قیمت های نجومی، سعی در بالابردن حاشیه سود خود دارند. بهتر است برای داشتن یک خرید مناسب، حتما در کنار کیفیت، به قیمت عسل نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

از برندهای معتبر خرید کنید

بررسی موارد بالا کمی سخت به نظر می رسد. شاید بهترین راهکار برای خرید عسل طبیعی به طوری که هم کیفیت مناسبی داشته و هم قیمت اصولی و منصفانه ای بر روی آن گذاشته شده باشد، خرید از برندهای معتبر است. عرضه کنندگانی که سال ها نامی برای خود دست و پا کرده اند، تلاش می کنند تا بهترین کیفیت عسل را در کنار حاشیه سود کم، در اختیار فروشندگان قرار دهند.

برای اینکه با برندهای معتبر آشنا شوید، می توانید از دوستان و آشنایان سوال بپرسید. با این حال برخی از برندها شهرت زیادی دارند و میزان رضایتمندی بسیار بالا از محصولات آنها، باعث شده تا از انتخاب های اول برای خرید عسل باشند. برای مثال سایت ایران عسل که زیر نظر شرکت باسابقه شهدینه گلها اداره می شود، یکی از مجموعه های فعال در فروش عسل طبیعی است. ویژگی این مجموعه این است که شما در کنار اطمینان از خرید عسل طبیعی باکیفیت بالا و قیمت مناسب، می توانید از مشاوره رایگان با متخصصین طب سنتی این مجموعه نیز استفاده کنید. در این صورت برای انتخاب از بین انواع عسل تک گل نیز دچار سردرگمی نمی شوید.

خرید اینترنتی عسل را امتحان کنید

توصیه دیگر برای خرید هوشمندانه عسل طبیعی، خرید اینترنتی این محصول است. طبیعتا دسترسی به تمامی برندهای معتبر از اقصی نقاط ایران امکان پذیر نیست. گاهی برای خرید عسل طبیعی در تهران مشکلات بیشتری نسبت به شهرستان ها وجود دارد؛ چراکه در شهرستان ها مراکز فروش عسل طبیعی باکیفیت بیشتری فعال هستند. با این حال امروزه به لطف اینترنت و شبکه های اجتماعی، خرید عسل طبیعی از سایت های معتبر می تواند دسترسی همه به عسل باکیفیت را آسان کند.

فراموش نکنید که سایت های زیادی اقدام به فروش عسل تقلبی و مصنوعی می کنند. همچنین بسیاری از سایت ها و شبکه های اجتماعی نیز قیمت بالایی بر روی محصولات خود گذاشته اند. بهتر است از سایت هایی خرید کنید که به اصالت آن ها اطمینان دارید. خرید اینترنتی عسل اگر با دقت به نکات مختلف در بررسی فروشگاه اینترنتی باشد؛ قطعا خریدی خوب و به صرفه خواهد بود.

سخن پایانی

خرید عسل طبیعی هم نیاز به اطلاعات و هم نیاز به تجربه دارد. با این حال به نظر می رسد مراجعه به برندهای معتبری که هم کیفیت و هم قیمت مناسبی دارند، اطمینان بیشتری برای خرید حاصل کند.  این ما به عنوان خریدار عسل هستیم که باید تمامی جنبه ها را در نظر گرفته و خریدی مطمئن انجام دهیم

به ویژه که محصولی چون عسل طبیعی برای پیشگیری و درمان بیماری های مختلف به ویژه آنفولانزا و کرونا نیز موثر بوده و بهتر است خانواده ها به آن توجه بیشتری داشته باشند. این ماده هم می تواند به عنوان جایگزین عسل مواد شیرین کننده مضر مثل قند و شکر مورد استفاده قرار گیرد و هم جایگاه درمانی داشته باشد. البته به شرطی که به نکات گفته شده در بالا توجه کنید تا خریدی مطمئن و هوشمندانه را تجربه نمایید. قطعا اگر تجربه خوبی از خرید و مصرف عسل طبیعی داشته باشید، می توانید برای درمان بیماری ها به سراغ دیگر فراورده های زنبور عسل مثل ژل رویال و بره موم نیز بروید و از خواص فوق العاده این ماده طبیعی استفاده کنید.

اگر شما هم تجربه ای از خرید موفق یا ناموفق عسل طبیعی داشته اید، لطفا از طریق نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب در میان بگذارید. نظرات شما می تواند راهنمای خوبی برای دیگران باشد. منتظر نظرات شما هستیم.