۰ نفر

بازگشایی برخی صنوف به معنی عادی شدن وضعیت نیست

۲۹ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۱۵
کد خبر: 432050
بازگشایی برخی صنوف به معنی عادی شدن وضعیت نیست

معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بازگشایی برخی صنوف و اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند، به معنای فراموش کردن لزوم رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی و عادی شدن شرایط شیوع کروناویروس، نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ایرج حریرچی ظهر جمعه ٢٩ فروردین در جلسه ستاد مدیریت کروناویروس گفت: طی روزهای اخیر بازدیدهایی از برخی استان‌ها که نگرانی بیشتری از شیوع کرونا وجود داشت، انجام شد، اما حضور ما در استان فارس صرفا برای قدردانی از فعالیت‌های استانداری و مجموعه درمانی این استان است.

او با بیان اینکه تا زمانی که حتی یک بیمار مبتلا در شهر، کشور و حتی سایر کشورها وجود دارد، مبارزه با کرونا استمرار خواهد داشت، افزود: تا زمانی که واکسن و داروی موثر کشف و تولید نشود، این ویروس خطر جدی و بالقوه‌ای برای همه جهان محسوب می‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی با حداکثر توان و توان بخش اقتصادی کشور باید کماکان ادامه پیدا کند.

حریرچی خاطرنشان کرد: اثر بازگشایی‌ها بر افزایش تعداد بیماران به مدت ٥ روز، افزایش شمار بیماران بستری در بیمارستان‌ها به مدت ١٥ روز و مرگ و میر به مدت یک ماه بعد از شروع فعالیت‌ها مشاهده خواهد شد.

او با اشاره به این موضوع که در کلانشهرها، شیوع کرونا و مدیریت مشکلات ناشی از آن اهمیت بالاتری دارد، گفت: مدارس و دانشگاه‌ها با حدود ٢٠ میلیون جمعیت یکی از خطرناک ترین محل‌ها برای انتشار ویروس کرونا است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خاضعانه از مدیریت کرونا در فارس تشکر می‌کنم، افزود: گزارشاتی که از این استان گرفتیم حاکی از این است که از بهمن ماه تا کنون اقدمات پیشگیرانه قاطع تر و مصمم تر انجام شده است.

حریرچی خاطرنشان کرد: از ١٠ استان بازدید کردم اما اولین استانی است که مثبت صحبت کردم، فارس است. چون دانشگاه با ریشه‌ای در فارس وجود دارد که با زحمات مدیریت شبانه روزی و جانفشانی کادر درمانی موجب شده تا فارس استانی با شیوع کم تلقی شود که که ناشی از برنامه ریزی‌های مناسب برای رعات مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، شناسایی بیماران و افراد نزدیک به انها و ایزوله کردن آنهاست.

او گفت: در استان فارس روزانه ١٧٥٠ تست انجام می‌شود که دستاورد بزرگی است و موجب شده تا با شناسایی بیماران و ایزولاسیون آنها، بستری بیماران به یک سوم نسبت به سایر استان‌ها برسد و با فوت کمترین افراد درگیری این بیماری مواجه شویم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجددا با تاکید با اینکه ویروس کرونا در کمین ماست و استان فارس طی روزهای اخیر افزایش جزیی دارد که موجب نگرانی است، گفت: اگرچه فصل اردیبهشت ادمی را تحریک می‌کند که بیرون بیاید اما از مردم خوب فارس و شیراز می‌خواهیم به سلامت خود و پزشکان و پرستاران استان رحم کنند و تحمل کنند تا بتوانیم میزان ابتلا به ویروس را به حداقل ممکن برسانیم چون نگران پاییز  و آنفولانزا و شیوع مجدد کرونا هستیم.

حریرچی از مردم ایران خواست تا زندگی با کرونا تا ساخت واکسن و کشف داروی موثر را یاد بگیرند و با آن خو کنند و البته تا اطلاع ثانوی هم دید و بازدیدها را به کمترین حد ممکن برسانند.