۰ نفر

آموزش فروش در آمازون و کسب درآمد آنلاین از طریق فروش اینترنتی

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۲:۳۸
کد خبر: 422759
آموزش فروش در آمازون و کسب درآمد آنلاین از طریق فروش اینترنتی

آموزش فروش در آمازون و کسب درآمد آنلاین از طریق فروش اینترنتی

فروشنده آمازون یا Amazon Seller کیست؟

فروشنده یا سلر، محصولات را به صورت خرده فروشی و از طریق بازار آمازون به مشتریان می‌فروشد.

تا زمانی که مشتریان محصول را از شما خریده و دریافت کنند، شما مالک آنها هستید. همچنین برای مدیریت بیزینس آنلاین خود، می‌توانید از امکان Seller Central Portal آمازون استفاده کنید و دیگر نیازی به داشتن وب سایت شخصی نیست. این آسان­ترین راه برای شروع فروشندگی در آمازون است. فروش در آمازون امروزه به یکی از بهترین روش های کسب درآمد اینترنتی تبدیل شده است .

چگونه به عنوان فروشنده آمازون فعالیت کنیم؟

فروشندگی در آمازون به یکی از دو راه زیر صورت می‌گیرد:

  • روش FBM «Fulfillment by Merchant» : در این روش، تمامی مسئولیت بسته بندی و ارسال محصول و نیز امور مربوط به مرجوع کردن کالا، تعویض یا بازگرداندن هزینه محصول و خدمات مشتریان به عهده شما خواهد بود.
  • روش FBA «Fulfillment by Amazon» : در این روش بی دردسر، شما اختیار تمام کارها را به آمازون می‌سپارید و مجبور نیستید اینونتوری خودتان را زیر نظر داشته باشید. تمام کاری که باید انجام دهید این است که محصولات خود را به یکی از انبارهای آمازون ارسال کنید، آن‌ها سفارش مشتریان را دریافت می‌کنند و هر زمان شخصی محصول شما را سفارش می‌دهد، آمازون کلیه کارها را به عهده می‌گیرد. همچنین می‌توانید امور مربوط به خدمات مشتریان را نیز به آمازون بسپارید، اما بهتر است خودتان این کار را انجام دهید، چون با دانشی که درباره محصولات خود دارید، می‌توانید تجربه خرید خوشایندتری برای مشتریان رقم بزنید.

با توجه به اینکه این بیزنس شامل نکات بسیار مهمی می شود، به همراه داشتن یک راهنما خالی از لطف نیست و به همین جهت، دوره آموزش فروش در آمازون توسط استاد حسین عزت خواه ارائه شده که به صورت کامل به زبان فارسی می باشد.

چگونه فروشندگی در آمازون را آغاز کنیم؟

در ابتدا می بایست به این نکته توجه کرد که فروشندگی در آمازون نیازمند مدارک مورد تایید می باشد که البته می بایست در یکی از کشورهای مورد تایید آمازون باشد.

برای فروشنده شدن در آمازون، لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  1. محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید

برای انتخاب محصول، 20 دسته بندی مختلف در اختیار فروشندگان گذاشته شده است. پس از آن، اکانت خود را انتخاب کنید.

شما می‌توانید یکی از دو نوع اکانت حرفه‌ای«professional account » یا فردی « individual account » را انتخاب کنید. تفاوت این دو اکانت در این است که در اولی می‌توانید با پرداخت 99/39 دلار حق عضویت، هر تعداد محصول که می‌خواهید بفروشید. در دومی نیازی به پرداخت حق عضویت ماهانه نیست، اما به ازای هر محصولی که می‌فروشید، باید 99 سنت بپردازید. با این حال برای هر دو اکانت پس از فروش یک محصول باید هزینه‌های دیگری هم بپردازید.

 بعد از انتخاب اکانت مورد نظر خود، می‌توانید ثبت نام کرده و اکانت Seller Central خود را بسازید. انتخاب محصول مبحث بسیار مهمی می باشد که در آموزش آمازون و در دوره آربی به صورت کامل و تخصصی وجود دارد.

  1.  محصولاتتان را به بازار آمازون اضافه کنید

شما می‌توانید لیست محصولات خود را یکی یکی اضافه کنید یا در صورتی که اکانت فروشندگی حرفه‌ای دارید، آن را یک جا آپلود کنید. البته لازم است لیستینگ خود را بهینه کنید و یک برنامه رونمایی یا لانچ هم در نظر بگیرید تا محصولات جدید شما بیشترین بازدید را داشته باشند. همچنین در صورتی که می‌خواهید آمازون کلیه امور بسته بندی و ارسال سفارشات مشتریانتان را به عهده بگیرد، حتماً روش FBA را انتخاب کنید. پس از آن کسب درآمد از آمازون توسط شما آغاز خواهد شد.

16

چگونه از علی بابا محصول بخریم و در آمازون بفروشیم؟

چین تا پایان سال 2019، عنوان بزرگترین بازار خرده فروشی جهان را به دست خواهد آورد و از این نظر از ایالات متحده پیشی خواهد گرفت.

 کل درآمد خرده فروشی چین در حال نزدیک شدن به رقم 636/5 تریلیون دلار است. علی بابا شرکت تجارت الکترونیک چین است که محصول مورد نیاز کلیه کسب و کارها در چین را فراهم کرده است. این شرکت، بیش از نیمی از فروش آنلاین کل چین را در دست دارد. خرده فروشانی که تازه وارد کسب و کار آمازون شده‌اند از این پلتفرم استفاده می‌کنند. زیرا می‌توانند اقلام مورد نظر خود را از یک شبکه گسترده تولید و تأمین تهیه کنند. شاید در نگاه اول خرید از علی بابا، یک استراتژی بیزینسی راحت به نظر می‌رسد، اما وارد کردن اجناس آن هم به شکل عمده از این شرکت و فروش در وبسایت آمازون تابع شرایط خاصی است. اول از همه این که باید محصول مورد نظر را انتخاب کنید و از خودتان بپرسید آیا بازاری برای محصول­تان وجود دارد؟ در صورت نیاز مصرف کنندگان، میزان رقابت بر سر فروش این محصول چه قدر است و آیا در صورت سرمایه گذاری در تولید آن، سودی به شما تعلق خواهد گرفت یا نه. پس از این که تحقیقات بازار خود را انجام دادید و محصول سودآور را مشخص کردید، قدم در مرحله بعد بگذارید و آن انتخاب منبع تولیدکننده محصول است.

شما می توانید به جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با مراجعه به وبسایت Ezzatkhah با تیم پشتیبانی در تماس باشید و مشاوره رایگان دریافت نمایید .